4 maand en regelmatig krijssen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Laure80, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ons zoontje is 4 maand oud, hij is 6 weken te vroeg geboren, dus gecorrigeerde leeftijd ca 2,5 maand.

Dat veel kinderen de eerste maanden geregeld huilen, hetzij met of zonder echte reden, is me bekend.
    Nu is ons zoontje inmiddels 4 maand en huilt hij echt nog best wel veel. Het is echt geen huilbaby die uren achter elkaar huilt, maar het komt wel geregeld voor dat hij tussen 2 voedingen door bijna alleen maar huilt (krijst eigenlijk) en dus niet slaapt. Zo vanmorgen ook en de rest van de dag is er dan niets meer met hem aan de hand. (Hij wordt wel tussen de meeste voedingen door een keer huilend wakker maar valt dan wel weer in slaap zonder dat ik er naartoe hoef).
    Hebben de meeste kinderen dit met 4 maanden nog wel, of moet ik me afvragen of hij niet ergens last van heeft?

Onze oudste was een huilbaby die echt de hele dag huilde, was voor mij toen duidelijk dat hij iets had. Het huilen van de jongste valt in mijn ogen daarom wel mee (vergeleken met de oudste), maar begin me toch wel een beetje af te vragen of ik het normaal moet vinden dat hij nog steeds zoveel huilmomenten heeft of dat ik op zoek moet naar een oorzaak. (wil niet dat hij iets heeft en dat ik al makkelijke moeder hem altijd maar heb laten huilen zonder naar een oorzaak te zoeken)

2. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Wat doe je dan als hij huilt tussen de voedingen door? Ik zou hem eens de hele dag bij je dragen, in een draagdoek bijvoorbeeld, misschien wil hij meer bij je zijn?

3. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    De ene keer ga ik naar hem toe en haal hem er uit, de andere keer laat ik hem liggen (en ga er wel of niet naartoe).

De ene keer wordt hij stil als ik hem oppak (dus zou je inderdaad denken dat hij gewoon graag bij me wil zijn, een reden waarom hij de eerste maanden ook wel vaak huilde), maar komt ook geregeld voor dat hij bij mij ook onrustig blijft.
    En dan later op de dag is er niets meer aan te merken en is het een heel vrolijk mannetje.

Deel Deze Pagina