relactatie... hoe en wat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nachtzon, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    had hem verkeerd gepost, dus nog eens :

Hallo,
    ik ben een 6tal weken geleden bevallen van mijn dochtertje, ze was prematuur, 4 weken te vroeg dus...
    Nu, ik heb er heel de zwangerschap van gedroomd om mijn kleine meid borstvoeding te kunnen geven, zoals haar grote broer (10 jaar ondertussen, kreeg 6 weken bv) en grote zus (8 jaar kreeg 6 maanden bv) ook gekregen hadden...
    Nu, aangezien mijn kleine meid te vroeg was en moeite had om op temperatuur te blijven en ik door mijn keizersnede aan mijn bed gekluisterd zat, heb ik de kleine pas na 12 uur eindelijk mogen aanleggen... Ze dronk nooit goed, viel altijd in slaap en de verpleegsters haalden ze al altijd na 20 minuten terug en gaven haar weer een flesje... we hebben dus de slechtste start überhaupt gehad...
    Ik ben dan beginnen kolven, niet om de 2 uur zoals me aangeraden was, want goh, wat haat ik dat toestel... zo "koe-achtig"...en moet eerlijk bekennen dat ik het vaak gewoon liet...
    Nu, ik heb nu een tweetal weken nauwelijks borstvoeding gegeven, enkel af en toe en de kleine hapt ondertussen wel supergoed, de tepel zit goed in haar mondje en de zuigkracht is prima, maar...... er is dus geen melk meer... na 20 min aan elke kant gekolfd te hebben heb ik nauwelijks 30 ml...
    Ik heb een beetje recherche op het internet gedaan en de borstvoedingshulp van meleda besteld. Dat is zo een flesje dat je rond je hals moet hangen en twee slangetjes die aan de tepel vastgekleefd worden, zodat de kleine gewoon bijvoeding via borstvoeding krijgt... ik vind er geen ervaringsberichten van terug, dus hoop ik dat het zal werken...
    Dit is voor mij ontzettend belangrijk, ik heb ondertussen al enkele dagen en nachten gehuild omdat ik het zo erg vind, ook nu rollen de tranen over mijn wangen... Ik heb mijn kindje al niet normaal mogen baren... (alledrie niet) laat me dan teminste bv kunnen geven...
    Zou jij nog goede tips hebben, evtl medicatie voor de melkproductie weer op gang te krijgen?..
    zou mijn kindje ooit genoeg hebben enkel en alleen aan mijn melk?
    Helpt bruinbier echt? Andere voedingsdingen?
    Ik heb er echt alles voor over!

(sorry voor het lang verhaal..... :( )
    ow, ze is altijd bijgevoed geweest, nooit enkel mamamelk...

update: ik neem ondertussen domperidone, drink bruin (alkoholvrij) bier en ben weer met een vitaminekuur begonnen... Jolien heeft net ook een paar minuutjes aan de borst gedronken (ze is deze morgen erg onrustig en het was om haar te kalmeren) dus dat lukt nog, al heeft ze dus echt maar gesabbeld...

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Wat een vervelende start jammer zeg!
    Relactatie echt geduld voor nemen!
    Borstvoedingshulpset is echt perfect: laat haar hiermee aan jouw borst drinken zodat jouw borsten goed gestimuleerd worden doordat er goed aan gedronken wordt en zij haar dirnktechniek verbeterd.

verder echt hulp zoeken zodat je makkelijk steun kan krijgen: dus bel een LK in je buurt voor begeleiding!

Succes, hier echt wel veel successen gekend met relateren!

Deel Deze Pagina