onrustige baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wennepen, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze zoon van 4 weken is erg onrustig. Hij heeft veel last van krampjes: hij trekt met zijn beentjes, slaat met zijn armpjes, loopt rood aan, zit veel te persen, laat vele winden. We hebben al infacol geprobeerd, maar hier ging hij dag en nacht van huilen. We gebruiken nu een dikke week omneo voeding, maar dit heeft ook niet veel resultaat.
    Ook wil hij overdag niet in zijn bed slapen. Als ik zie dat hij moe gaat worden leg ik hem in bed. Hij begint dan gelijk te piepen en na een kwartier gaat hij heel hard huilen. Als hij een kwartier aan het huilen is haal ik hem er weer uit, want als hij over zijn toeren is dan kan hij niet in slaap vallen. In de box valt hij ook nooit in slaap. Hij kan een half uurtje in de box rondkijken en dan gaat hij weer huilen.
    Als hij onrustig is kan hij alleen getroost worden door mij. 's avonds probeert papa hem te troosten, maar dit wil niet echt lukken. Ik hoef maar te praten of in de buurt te komen en onze zoon reageert daarop.

Heeft iemand tips hoe ik met deze onrust van de kleine om kan gaan?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik had ook al op je topic van rust en regelmaat gereageerd. ik herken veel van jullie situatie! Ons zoontje werd vanaf een week of 4-7 ook erg onrustig. Hier bleek het vooral honger te zijn. ook overgeegaan op andere voeding, dat hielp goed (in ons geval forte). Maar buiten dat was (en is) het ook gewoon een heel temperamentvol jongetje. Wij zijn begonnen met inbakeren vanaf een week of 6. Het heeft hier heel veel goeds gedaan! hij sliep beter door en sliep ook veel vaster!
    Ook zijn we met hem naar een osteopaat geweest omdat hij snel overprikkeld was. een osteopaat kan ook helpen bij krampjes en slaapproblemen!
    Misschien het proberen waard? Bij ons werd t nog vergoed ook door de verzekering.

3. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Druif, toevallig heb ik vanmorgen een afspraak gemaakt bij een osteopaat. Ik kan over 2 weken terecht.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Denk dat het erg fijn zal zijn! Ons zoontje is er minder gespannen door geworden, letterlijk en figuurlijk. Hij was snel overprikkeld, en wakker om een mug. Ook schrokte ie zn drinken op. En overstrekte hij zichzelf continue. Hij lag ook helemaal gebogen op zn rug.
    Maar een osteopaat schijnt voor zoveel dingen goed te zijn. Baadt t niet dan schaadt t niet!

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ook hier werkte de combinatie van osteopaat + inbakeren heel goed.

6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik herken je verhaal, zoontje heeft uuuuureeenlang gehuild. Hier bleek Kiss en reflux en koemelkallergie de boosdoeners..
    Als ik jou was zou ik z.s.m. alle osteopaten (die heeft hier overigens niet geholpen), manuele therapeuten of chiropractors bellen die in de buurt zijn en bijna direct plek hebben. want over twee weken ben je waarschijnlijk doodop.

Heel veel sterkte en succes, dit is even heel erg zwaar. Hopelijk heb je heel gauw een rustig kindje.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Vandaag zelf ook langs een osteopaat geweest met mijn dochtertje van 10 weken, vanwege dezelfde klachten! Hier een blokkade in de darmen. Het schedeltje is te gespannen en klemt de aansturing van de darmen af... Losgemasseerd en ik moet over 2 weken terug.
    Rondbellen en zo snel mogelijk gaan!

8. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    hier ook al die dingen geprobeerd osteopaat, inbakeren kma voeding echt alles maar ik wil je niet afschrikken hoor maar niks hielp!

Uiteindelijk heeft men ventje al 2x in het ziekenhuis gelegen en nu heeft hij medicijnen voor zn klepje van de maag naar de darmen zodat dat sneller werkt!
    Onze zoon was ook heel onrustig sliep bijna nooit en huilde heel veel!

maar wat ik wou zeggen geloof je moeder gevoel want dat klopt altijd!

gr jaja

9. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten had dat ook de eerste 2,5-3 maanden, wij zijn overgegaan op hypo allergene voeding (advies van de kinderarts) en dat was voor haar de oplossing. Mij werd een osteopaat ten strengste afgeraden omdat dit meer kwaad zou doen dan goed volgens de kinderarts.

Volg je moeder instinct!!!

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    idd rondbellen naar een ostepaat bij wie er wel plek is, heb ik ook gedaan... Zo'n ander kindje, hij ontdekte trouwens ook de kma...
    Zou de 4weken die ik eigenlijk moest wachten niet hebben getrokken..

11. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Oh, ik zou nog twee weken wachten ook veel te lang vinden! Tegen die tijd zijn jullie idd helemaal op! Je verhaal klinkt mij heel herkenbaar in de oren. Bij Jesper begon het toen hij 1,5 week oud was. We zijn hem met 3,5 week gaan inbakeren (wat in eerste instantie echt een kwestie van volhouden is, want dat werkt niet altijd binnen twee dagen). Wat was dat een omslag zeg! Het slapen ging vanaf toen erg goed, maar als hij wakker was bleef hij onrustig: veel overstrekken/huilen/krampjes/spugen. Wij zijn toen ook naar een osteopaat geweest. Nou na een paar uur al een totaal ander kind. Hij bleek ook door de bevalling (lang, vacuüm en sterrenkijkertje) bepaalde blokkades te hebben. Dezelfde avond is het spugen direct gestopt en de volgende dag hadden we ineens een vrolijk kind. Moest in totaal vier keer met hem terug. Nu is het klaar.

Wat trouwens ook erg goed tegen krampjes helpt: Sab Simplex. Dit is echter alleen in Duitsland te krijgen. Wij wonen dicht bij de grens dus voor ons geen probleem. Het hielp hier heel goed, terwijl Infacol en VSM niets uithaalden...

Succes meis!

12. twijfelaar

17 sep 2008
    75
    0
    0
    heel herkenbaar!

wij zijn onze zoon ook gaan inbakeren en overgestapt op Omneo voeding van Nutricia. Speciaal voor krampjes. Heb verder ook nog allerlei middeltjes geprobeerd, maar eigenlijk bleven de krampjes altijd wel wat. NU is mijn zoon inmiddels 11 weken en nu zie ik het haast nooit meer. Het is ook echt iets waar ze overheen moeten groeien en tot die tijd het maar zo draaglijk mogelijk maken met alles wat je kunt doen, maar vooral lekker troosten en rondlopen, hielp bij ons wel.

succes en het wordt echt rustiger straks!

Deel Deze Pagina