Een dag flesvoeding? Kan dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renee85, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Kun je je kind (3mnd) een dag volledig flesvoeding geven? Als ik bijvoorbeeld een dag weg ben en het niet lukt voldoende vooraf te kolven? Of om een koemelkallergie uit te sluiten? Dat hij dus voeding voor kindjes met koemelkallergie krijgt en dan kijken of we verschil zien?

2. Melief

Melief Niet meer actief

Het eerste kan wel, je hebt wel kans op krampjes natuurlijk. En zelf zal je die dag toch moeten kolven omdat de boel anders op ontploffen staat ;)
    Wbt kma uitsluiten daar gaat denk ik wel wat langer overheen als een dag...

3. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Hoe lang zou daar overheen gaan dan?

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou juist als je een allergie vermoedt niet een dag overgaan op KV. KV is lichaamsvreemd en bv niet, ook al zijn de eiwitten waar het kind op reageert in stukjes gehakt, het blijft een lichaamsvreemde stof waar je kind ook weer op kan reageren. Bovendien heeft bv een ondersteunende werking voor de darmen (de gaten die er bij de geboorte zijn worden sneller gedicht), terwijl kv juist meer schadelijke bacterieen binnen de darmen kan brengen.
    Ik zou wel professioneel advies inwinnen als je koemelk allergie wil uitsluiten.

Maar voor de rest zou je wel een dag kv kunnen geven als je zelf die dag kolft (anders is het ook heel slecht voor je productie).

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je fv geeft, standaard of een andere voeding, moet je dieetvoeding (zoals pepti) minimaal 2 weken de tijd geven.
    Als je bv geeft en je gaat overstappen naar kv heb je eerst 2 weken nodig om je kindje aan kv te laten wennen. In die periode denk ik dat je nog niets kunt zeggen over wel of geen kea.

Als je zelf aan kea denkt, wat ik uit je verhaal begrijp, kun je beter eerst eens een tijdje alle zichtbare melkproducten laten staan. Zie je verbetering? Dan is het verstandig eens te kijken in hoeverre het belangerijk is wat je moet laten staan.
    Misschien zijn alleen alle zichtbare producten voldoende?

Als je kv geeft en men vermoed kea moet je via een ha of ka een recept krijgen, dan vergoed de verzekering de melk. Maar dat is doorgaans wel na een proefperiode van soms wel 6 weken (volgens mij afhankelijk aan arts en verzekering). Een pot pepti kost rond de 25 euro, waar je +/- een week mee doet.
    Even ter verduidelijking hoe het met kv werkt. Waarschijnlijk is het makkelijker om zichtbare melkproducten te laten staan.

Voor een dag kv kan, maar de kans op krampen is wel aanwezig. Kan je niet voorafgaand al wat sparen en invriezen?

Deel Deze Pagina