Precies! Je kindje is niet zo nieuwschierig....maar die is eigenlijk dood moe. Rust en regelmaat aanbieden. Wakker in bed leggen. En ze mogen best even huilen....sommige baby's hebben het nodig om even te huilen. Dan kunnen ze de dag verwerken en zo in slaap vallen.
Ik hou me aan het schema uit het boekje van Ria Blom: leeftijd: wakkere tijd per keer: 0-2 weken 30-45 minuten 2-6 weken 45-60 minuten 7-12 weken 60-75 minuten 3-5 maanden 1,5 uur Dat gaat bij mij heel goed moet ik zeggen, in het begin kon ze dat niet eens volhouden, maar nu blijft ze wat langer wel binnen de tijd wakker.
pff echt drama, in het begin toen ik dit topic starte heb ik de tip gevolgd van inbakren dat hielp wel voor een paar dagen, maar nu helpt dat ook niet meer, al een paar dagen slaapt ie weer niet, ik doe van allessss zoals op schoot in slaap laten vallen met speentje en dan in bed doen dan slaapt ie een half uurtje en dan maakt ie zichzelf wakker en maar huilen en huilen, ik ben echt radeloos, ik weet niet wat te doen, ik kan haast niet eens naar de wc en douchen enzo lukt ook niet gatverdarriie ik word echt gek zoo
Hoi Sila, Ons zoontje was ook onrustig! Ook inbakeren geprobeerd, hielp idd even. Met name als we hem plat legden werd hij onrustig. Hij huilde dan wel niet veel maa veel slapen ook niet. Wij zijn twee keer naar en osteopaat geweest. Hij bleek een blokkade in het middelste gedeelte van zijn rug te hebben ( door 5 kwartier persen). En hij bleek ook een buikslaper te zijn. Hij slaapt nu van voeding tot voeding van 19 tot ong 9 uur in de ochtend. Na de andere twee voedingen ong een uurtje of anderhalf uur. Misschien heb je wat aan mijn tips? Succes meid,
Heeft hij geen last van melk die omhoog komt (reflux)? Dit hoeft niet perse met spugen gepaard te gaan
ja op zijn buik slapen vind ie geweldig, ik heb de aerosleep maar toch durf ik hem niet zo op zijn buik te leggen , ik ben angstig voor wiegendood oh heerlijk van 19 uur tot 9 uur ochtend slapen, jeetje dan ben ik wel 4 x wakker geworden voor de voedingen . Hoe oud is jouwn zoontje? en ik ben bevallen met keizersnede dus denk niet dat hij wat met zijn rug heeft
nee ik denk het niet, want het gaat hem puur om de aandacht, mijn moeder zei ook al dat dit echt een groot kereltje is voor zijn leeftijd dat steeds wilt spelen en wakker wilt blijven. Als hij huilt en ik neem hem op schoot dan is hij meteen stil, en maar lachen en aankijken geluidjes maken , maar hij is dan wel heel erg moe zijn ogen zijn dan halfdicht en gaapt ook maar als ik hem in bed leg na het spelen, dan krijst ie het uit
Kan ik me voorstellen, wij hebben ook aerosleep en ook de nannycare (alarmmatje) kreeg ik volledig vergoed (ligt aan je pakket). Hierdoor heb ik volledig vertrouwen in! En alleen met de aerosleep is het ook al onwijs veilig hoor! Als kindjes op hun rug liggen kunnen ze toch ook stikken al s ze spugen en slikken het in...er is met elke houdig wel een nadeel te bedenken. Nou hij slaapt niet door hoor ) hij krijgt om 19, 23 uur volledige voeding, 's nachts 90 cc als ie wakker wordt (is nog wel elke nacht zo maar ben ik met 20 min klaar) en dan krijgt tie weer om 7/7:30. Dus hij krijgt wel voedingen maar slaapt tussendoor wel! Vind ik ook al luxe )) Mijn zoontje is nu 9 weken en 2 dagen. Nee, dat hoeft dan niet, maar er zou wel iets dwars kunnen zitten in z'n lijfje. Je kan ook maar 1 keer gaan voor alle zelerheid. Ik zou het alle moeders aan raden met een pasgeboren baby. Puur preventief! Tja, het nadeel, het kost ong 80 euro. Maar daar kun weer een deel van terug krijgen (weet nog niet hoeveel).
ik heb hem nu op zijn buik gelegd te slapen hij is nu wel rustig en vind het wel lekker geloof ik, moet ik hem nu steeds in de gaten houden he
Als je dat een goed gevoel geeft moet je dat gewoon doen. Tipje: de babyfoon zo hard zetten dat je z'n ademhaling hoort ) Ja, over het algemeen zijn er verspreid over NL wel osteopaten. En? heeft tie even geslapen op z'n buik?
Colin sliep ook helemaal niet meer overdag. En ik vond rust, regelmaat en inbakeren echt een achterhaalt iets.. beetje gezeur eigenlijk.. voor geitenwolleksok types.. Maar toen ik er mee begon, met inbakeren, ging de rest vanzelf. Hij viel in slaap, maaide zichzelf niet meer wakker en ik kreeg gelijk die rust en regelmaat.. Misschien kan je doeken lenen bij je CB en 10 dagen lenen om te kijken of het helpt. Kon hier wel.
Ts, probeer het gedachte dat je baby alleen maar aandacht wil even los te laten. Zo werkt dat niet bij kleine babys. Er kan wel iets anders aan de hand zijn: - bij jou op schoot ligt hij niet plat maar schuin - zet zijn bedje ook schuin; - hij heeft veel behoefte aan mama - normaal op deze leeftijd. Heb je een draagdoek? - laat de prikkels echt weg - mobiel in de box is ook een prikkel Ga met hem naar de ha. Een kleine baby groeit en ontwikkelt zich in haar slaap, dat is echt belangrijk. 10 uur wakker zijn is echt niet normaal, dat komt pas na 2-3 jaar ongeveer! Probeer achter te komen wat hem wakker houdt, ook als jij erbij bent. Ga samen met hem op bed liggen, maak de kamer donker en blijf zelf heel rustig. Hou hem goed in de gaten en kijk waardoor ie nou precies niet in slaap valt. Zo pik je het beste de signalen op, zijn lichaam vertelt je wel wat er aan de hand is. - schrikt ie van zichzelf? - wil hij zuigen? - slikt ie veel? - kreunt ie veel? - trekt ie zijn beentjes steeds krom? - wordt ie onrustig als je hem plat legt? Aangezien hij op zn buik wel slaapt kun je echt vanuit gaan dat ie op zn rug ergens last van heeft. Succes!
nee op zijn buik wou die ook niet slapen helaas, de meeste tips die werd gezegd hierboven heb ik gevolgd maar niks helpt ik ga maandag sowieso naar het cb voor prikjes kan ik meteen advies vragen en anders ga ik naar de huisarts want zo kan het niet langer doorgaan