poeh, mijn mannetje is ruim 4.5 maand en slaapt niet altijd door.. Wij hebben op een gegeven moment de laatste voeding laten vallen omdat hij lang niet alles meer opdronk of weer heel slecht in slaap viel.. sindsdien krijgt hij de laatste fles om 19.30 ongeveer en slaapt nu pas door tot 7.00 uur, maar afgelopen week ook gerust weer om 4 of 5 uur.. Beetje raar hoor van het CB.. En daarbij, je kindje bepaalt zelf wanneer het doorslaapt. Dan kan het CB zoveel willen of op hun kop gaan staan, als je kleintje honger heeft, zul je toch een fles moeten geven.. Oja, vind het helemaal onzin om een 'halve' fles te geven, een kindje van 5 weken kan die voeding echt wel goed gebruiken hoor..
Wij hadden precies hetzelfde schema als jij, maar we hebben op een gegeven moment alle flessen een uur naar voren geschoven. Zoë was om 11 uur ook flink in coma, maar sinds we de fles om 10 uur gegeven, gaat het prima. Ze sliep ook al heel vroeg door 's nachts en ik heb niet het idee dat ze daar ooit last van heeft gehad. Maar goed, ieder kindje is anders natuurlijk.
wij hebben het zelfde schema als jij, maar wij mochten wel als ie 's nachts kwam gewoon een hele fles geven. Met 2 weken sliep ie heel de nacht door. En heel soms komt ie 's nachts nog wel eens als ie zijn fles van 23.00 uur niet helemaal heeft leeg gedronken, nou dan geef ik hem gewoon een hele fles als ie daar behoefte aan heeft.
Wat een idioot advies zeg...Hier wel een ontzettende slaapkop die ik zelfs vanaf t begin wakker moest maken. Maar dan nog, ik had wel altijd zoiets van, hij bepaald zelf wanneer hij wil eten. Ik geef zelf bv maar dan nog. Je kindje heeft al "maar" 5 voedingen, dus daar kan je hartstikke blij mee zijn! Als hij 's nachts wakker wordt gewoon lekker een fles geven! Het zou wat anders zijn als hij op 10 voedingen uitkwam...
Sorry maar hiervan krijg ik toch wel een krop in m'n keel... Ik heb op ons CB hetzelfde advies gekregen toen m'n zoontje 3(!) weken was maar heb het toch maar aan m'n laars gelapt zenne. Ik voed volledig op verzoek en merk nu sinds 2 weken dat m'n zoontje steeds meer tijd tussen de voedingen laat 's nachts. Hij eet de laatste keer rond 21u30 en slaapt dan al tot +/- 4u. Vind dit al héél goed en snel. Voed je op verzoek? Dit kan met FV toch ook prima, dacht ik. Probeer je niet van de wijs te laten brengen door het CB wat dit betreft. Ze verwachten echt al veel te veel op het gebied van doorslapen, vind ik.
jeutje...een uur...krijg ik ook een brok van in mn keel...arm kind...je kan ze echt nog niet verwennen met 5 weken...pfff..
Nou sorry hoor maar schandalig dat een cb adviseert om haar te laten huilen?! Een baby van 5 weken??! Gewoon geven hoor, ze heeft de voeding nodig óf jou! Niet normaal zeg, hier word ik echt witheet van (niks persoonlijk tegen jou ts).
Josefien die kwam ook s,nachts nog om 03:00 en dan om 06:00 nog een keertje... en dan s,avonds om 24:00 had ze ook nog een flesje..... als je een pasgeboren babytje hebt moet je er nu eenmaal s,nachts uit..... mijn ervaring is dat je kindje vanzelf een ritme gaat vinden.... dat goed werkt voor het kind zelf... tuurlijk zijn er baby,s die al heel erg snel geen nachtvoeding meer willen.. maar dat is eerder uitzondering dan regel.... ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat het cb dat heeft geadviseerd??? heb je het niet verkeerd begrepen??? ik was op een gegeven moment heel erg moe... manlief lag steeds in het zh... toen ben ik opgehouden om de wekker te zetten voor de fles... josefien melde zich dan vanzelf..... de tijden dat ze wilde heb ik aangehouden en een flesje gegeven... en na een poosje kwam ze zelf steeds minder vaak en haar flessen overdag werden groter.. ik denk dat je het gewoon wat tijd moet geven.... vind het ook wat gehaast om zo,n ukkie van 5 weekjes al te willen laten minderen met nachtvoeding... en ik zou zelf uberhaupt niet mijn baby van 5 weken laten huilen... helemaal niet als je weet dat het van honger is... want dan valt het ook niet meer in slaap... gr Jose
Bij ons werkte het ook niet echt met de fles van 23:00. Wij hebben toen besloten om hem na de fles van 19:00 gewoon zelf te laten komen. Hij kwam dan meestal om 1:30 en dan weer om 6:00 s ochtends. Ik ging dan meestal om een uur of 8 s avonds naar bed om het toch een beetje vol te kunnen houden. Door laten slapen,niet of minder geven of laten huilen zou ik echt niet doen. kan zelfs heel gevaarlijk zijn omdat het bloedsuiker dan teveel daalt.
ik vind het ook slecht een baby van die leeftijd zo te laten huilen. gemiddeld slaapt een kind met 3 maanden door van 23-7uur geloof ik. je zou dus echt extreem vroeg zijn. waarom zo forceren?? 1x per nacht komen op die leeftijd is echt heel netjes hoor! en een uur laten huilen vind ik nog zielig, daar is je kind echt nog veel te klein voor. als je er veel moeite mee hebt: gewoon accepteren. dan is het makkelijker te verdragen en heb je er echt geen moeite meer mee. Ties sliep tot 5 maanden door en sindsdien ineens niet meer. hij heeft veel behoefte aan geborgenheid. het cb zei "geef er maar aan toe" en sinds ik dat doe gaat het heel makkelijk. overigens komt hij nu zelf steeds minder en slaapt hij meestal weer door. het komt vanzelf wel.
Hier hebben we zeker 3 maanden lang elke 2 uur gevoed, dag en nacht. Het is slopend, maar het wordt echt beter. Het lijkt erop dat jouw kindje (van de topic starter) al een goed dag/nacht ritme heeft. Bij ons begon het doorslapen (dus dat is na 6 uur 's ochtends weer voor het eerst wakker worden) met 6 maanden ongeveer. Maar omdat jouw kindje nu al zo'n goed ritme heeft, kan het best dat het bij jullie veel sneller gaat. Ik zou dus zeggen, blijf lekker 1 voeding geven 's nachts. Het is ook wel heel lang zo'n nacht! Denk er ook aan dat je kleintje pas 5 weken in de buitenwereld is, en daarvoor 9 maanden lang onbeperkt voedsel heeft gekregen en nooit honger heeft gekend. Ik weet dat ik daar zelf 's nachts ook niet aan zat te denken, maar het is natuurlijk wel waar .
O jee, een uur laten huilen? Ik laat nogsteeds niet echt huilen. Alleen het beetje dreinen dat ze meestal doet voor ze in slaap sukkelt, dat laat ik haar wel zelf doen en ook pas sinds een week of 3. Ik vind het CB echt eikels met zulke adviezen. Je vraagt je soms af of daar alleen maar mensen werken die zelf geen kinderen hebben ofzo? Of misschien geen hart?
Hier is de laatste fles rond 22 u. Meestal drinkt hij die ook maar half leeg. Dan komt hij rond 4u, halve fles en 's morgen drinkt hij ook maar een halve fles... Dacht gisteren, ik laat hem na zijn fles van 18.30 gewoon zelf komen. Hij kwam toen om 00.00 en daarna om 5u. Ik ga geloof ik toch de fles van 22u maar geven, want ik kan niet wakker blijven tot middernacht en 2 keer eruit is toch slopender. Mijn 1ste zoon sliep door (van 22 tot 6) met 6 weken en ik besef nu dat dit iets uniek is hoor! Ik vloek wel eens als ik er 's nachts uit moet en mijn ogen bijna niet kan open houden, maar ik ga daarom niks forceren...
Een baby van 5 weken laat je toch geen uur huilen van de honger?!?!?! Sjeeeeeeee verklaar me voor gek, maar als die van ons (13maanden) s'nachts een fles wil (wat 1x per maand gebeurt oid) dan krijgt hij hem, ik ga echt geen kind laten hongerlijden!! En ik weet het verschil tussen honger, dorst of aandacht want bij aandacht laat ik hem 5-10 min huilen en slaapt hij weer, maar een uur een kind laten huilen????? Dat doe ik bij de oudtse van 2,5 niet eens!
En als je die fles van 23 uur gewoon overslaat en maar ziet wanneer ze komt? Misschien slaapt ze dan op een gegeven moment bijv. van 12-6 of zo, en dat vind ik al echt heel goed voor zo'n jonge baby. Een uur laten huilen terwijl je weet dat ze honger heeft zou ik in elk geval nooit doen, zeker niet met zo'n klein prutteltje.
Ik vind het ook echt erg een baby een uur laten huilen. Wat zielig zeg, keert mn maag van om...wat een belachelijk advies van het cb. Maar...ik lees allemaal reacties maar niets meer van de topicschrijfster...? Ben benieuwd of je het nog besproken hebt op het cb?
5 weken is wel erg jong om met de nachtvoeding te gaan lopen klooien.. zit niks anders op dan het accepteren en eruit gaan om 4 uur voor een flesje.. ik zou de fles van 23.00 uur dan laten zitten als je kindje slaapt en dan komt ie vanzelf wel voor een flesje... bij ons heeft dat ook wel een aantal maanden geduurd en met 5 weken kwamen ze wel eens 2x per nacht.... het is gewoon niet anders.... ze gaan vanzelf een goed nachtritme aannemen oor zoiets kun je niet afdwingen... wij gingen er altijd uit snachts als ze huilen en een flesje wilden... ookal was het 2x... mijn man deed dit altijd
ik denk dat je maar het beste kan accepteren dat ze die behoefte heeft, jeetje 5 weken en een uur laten huilen, hoe onnodig...... de meeste kindjes gaan vanaf een maand of 3 doorslapen en dan nog als je geluk hebt, ook daar moet je je niet op vastpinnen, je hebt te maken met een mensje, niet met een robotje die je kan instellen, raar advies van het cb hoor.
Ik snap best dat je als jonge moeder van het Cb iets wil aannemen, maar je kind een uur laten huilen op 5 weken.... Je snapt zelf toch hopelijk ook wel dat een klein kind niet kan klokkijken en haar hongergevoel onderdrukt omdat het nacht is? Ik snap sommige ouders gewoon echt niet, sorry.