baby van 5 weken, willen minderen met nachtvoeding, tips gevraagd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammavannoa, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.484
    113
    Hier was het ook zo dat we Kinley op een gegeven moment uit een hele diepe slaap moesten halen om 23 uur.
    We hebben haar toen (ze was denk ik 8 weken oud) besloten om haar niet meer wakker te maken en toen sloeg ze de fles van 23 uur over om gewoon om 3 uur te komen.

En toen ze een maand of 4 was zag je dat dit steeds later werd dat ze wakker werd en sinds ze 5 maanden is slaapt ze meestal van 19 uur tot 7.30 uur door.
    Meestal dus want afgelopen week kon ik er ook een keer om 3 uur uit omdat madam dus gewoon honger had.

Laten huilen van de honger doe ik dus niet, als ik honger heb eet ik ook.

Groetjes Anita

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Mmm... 5 weken ;)?
    Gewoon drinken geven! Dus: Accepteren dat zij die behoefte heeft.

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Pfff...Als ik er bij na denken vind ik het zo zielig. Met 5 weken al moeten doorslapen, omdat er anders een schema niet helemaal klopt. En dan maar laten huilen..

Hoe verzin je zoiets :(.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het ook zielig, zo'n kleintje te laten huilen. Tuurlijk kan je even afwachten of ze echt wakker wordt, Lisa wordt vaak huilend wakker, maar valt dan na een minuutje in slaap. Ik weet dan wel dat ze ongeveer een kwartiertje later echt wakker wordt omdat ze honger heeft ;), maar ik laat haar dan dus zelf (en mezelf ;)) lekker wakker worden.

Ik zou die voeding van 23 uur niet meer gaan geven als ze dan toch haast niets drinkt. Lisa valt 's avonds na een laatste voeding na wat onrust in een diepe slaap, ik ga haar dan echt niet meer proberen te laten drinken en laat haar lekker slapen. Dan slaapt ze zo'n 9 uur en wordt dan wakker voor een voeding. Hoe laat is dus afhankelijk van de laatste voeding daarvoor, dat is ongeveer tussen 19-21 uur. Dus de ene keer hebben we nog een nachtvoeding en de andere keer is het vroeg in de ochtend. Maar goed, hier wel een kindje met reflux die overdag zo goed als niet slaapt en dus haar slaap 's nachts inhaalt. Als het straks beter gaat met de reflux (snel hopelijk...) en ze slaapt overdag beter, zal ze misschien 's nachts vaker komen. Ik vind het allemaal prima, ze is nog maar zo klein!

5. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Geef ook bv op verzoek, is best heftig. Yarno komt om de 3 uur en soms laat hij er iets langer tussen in de nachten, overdag haalt hij met moeite de 3 uur. Uitzondering daar gelaten.
    Hier is het s'nachts ook twee keer voeden, tja best pittig. Daarom ga ik overdag ook slapen als de kleine slaapt mag blij zijn dat zoontje van 2,5 jaar ook nog tussen de middag slaapt.
    Maar het hoort erbij en denk dan maar dat het voor een relatief korte periode is en dan het beter gaat worden.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je zo´n kleintje hebt WEET je toch sowieso dat je met gebroken nachten zit? :( wat vreemd om nu al te eisen van je kindje dat ze doorslaapt...vind het echt erg zielig, van wie het advies ook afkomt. Ik stel me erop in dat doorslapen er de komende maanden voor mij niet inzit, jammer dan, dat wist ik van tevoren!

7. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Wat velen al zeiden: kun je van een kindje van 5 weken verwachten dat ie 's nachts al doorslaapt? Sommige kinderen komen met negen maanden nog om een nachtvoeding (ook kids die fv krijgen).

Wij hebben met ons zoontje ontzettend veel mazzel gehad dat hij na de voeding van 23 uur niet eerder weer kwam dan 8 uur de volgende ochtend. Heb me wel eens afgevraagd of dat wel normaal was en of dat allemaal wel kon. Maar elk kindje heeft zijn eigen ritme.
    Wij kregen in eerste instantie het advies om de kleine 's nachts wakker te maken voor een voeding. Nou, dat heb ik 1 keer gedaan. Twee slokken verder sliep meneer weer en ik was klaar wakker. Nooit weer gedaan en hij groeide er goed om.
    Dus volg je kindje zou ik zeggen en niet het CB. Die zijn ook niet heilig.

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    hm ik geef nu ruim 6 maanden borstvoeding op verzoek en nog steeds zijn er 1 of 2 nachtvoedingen bij per nacht... 5 weken is wel heeeel vroeg hoor!

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Waar is ts???????

10. Sira

Sira Lid

23 mrt 2009
    46
    0
    0
    Ze is pas 5 weken, da's nog zo piep. Gewoon geven hoor, komt vanzelf een keer goed.

11. adi

adi Niet meer actief

dat vraag ik me ook af ;)
    Ik ben wel blij dat we in deze topic met zn allen zo eengezind zijn ;). Maar volgens mij heeft niemand een antwoord gegeven op de vraag van ts. Ze vroeg om tips.

Deel Deze Pagina