Jee best flink. Maar vind het nogal een gewicht van de moeder! En na 14kids zal het denk ik wel wat makkelijker gaan. Maar het gewicht van het kind zegt toch niks over hoe zwaar een bevalling is?
nee, het gewicht zegt niet pd iets over de zwaarte van de bevalling. maar je kunt je wel voorstellen dat hoe groter een kind, hoe groter de kans dat het niet past. nr 1 was bijna 9 pond en nr 2 was nagenoeg 10 pond. Bij nr 1 heb ik een 1:43 uur geperst, bij dr 2 23 minuten. Nr 2 lag overigens verkeerd en de gyn heeft toch geprobeerd het natuurlijk te laten verlopen en dat is gelukt. Later zei ze dat als ze had geweten dat E. zo groot was geweest ze dat nooit gedurfd had, en dan was het dus tijdens het persen een spoedks geworden. Dus tja, het zegt wel iets, maar lang niet alles.
Wat is daar nou klein aan??? Mensen worden steeds groter en zwaarder, en dat is ook terug te zien in de nieuwe generaties. De meest gezonde geboortegewicht wordt nog steeds geschat op 3-3,5 kilo
Wij schrokken er niet zo van. In onze familie is niet zo lang geleden ook een meisje van 5,5 kilo geboren. Gewoon een thuisbevalling trouwens, zonder complicaties.
Jihad is een gewone naam hoor, alleen heeft het hier in het westen een hele negatieve bijsmaak gekregen doordat iedereen nu denkt door de media dat dit enkel om oorlog of mensen afslachten gaat. Jihad is voornamelijk ook een strijd met je innerlijke zelf, om als goed persoon in dit leven te komen te staan door bepaalde dingen op te geven of juist wel te doen waar je moeite mee hebt etc. Afvallen kan bijv ook een Jihad zijn. 1 van de meiden van halal heet ook Jihad.
Gezond?of gemiddeld? Geboortegewicht heeft mijn inziens niets te maken met het feit of een kindje gezond is of dat het een gezonde start heeft. Ik was ook niet zo geschokt maar dat komt omdat ik 2 macrosome kindjes heb gekregen. Als ik tot de 40 weken had gelopen had ik een grote kans dat ze beide ook rond de 6 kilo waren geweest. (ze waren 4095 gr bij 36+3 & 5120 bij 38+3) Beide trouwens hele soepele bevallingen (ruim 4 uur en krap 2,5 uur)
Het is voornamelijk zorgwekkend dat ze zo zwaar is: 240 kilo! Ik denk dat er wel het een en ander van af gaat nu zij is bevallen maar dan nog is zij veel te zwaar. Ik vraag me dan af hoe een gemiddelde dag er uit ziet van een moeder van 15 kids met dit overgewicht.
die van mij was 5 kilo en paste niet doorheen werd spoedkz en die vrouw dan jeuzesssssss wat een gat heeft ze wel niet
Dat de baby er niet doorheen past ligt aan de ligging van de baby en niet aan de grootte. Zo ben ik ook ingeknipt voor een piepkleine baby de derde is er met handen van een ander (in mijn vagina) uitgetrokken en die kwam ook niet vanzelf en woog 900 gram.
vind het wel heel raar om te lezen dat het gewicht van de baby of HAARZELF?! gelinkt wordt aan der vagina? dat dat dan zou bepalen hoe groot haar vagina zou zijn. sorry hoor.. vind het heel naar. ik snap dat het een enorm gewicht is van de moeder. en van het kind. en dat gewicht van de moeder zal mogelijk bijgedragen hebben tot het behoorlijke gewicht van de baby. maar wat dat over haar vagina zegt snap ik werkelijk niet hoor. 10cm ontsluiting is 10cm ontsluiting. ik vind het erg onrespectvol.. wilde dat dan toch even kwijt. (nu zijn er ook gewoon nette verwonderde reacties maar daar had ik het even niet over)