Baby van 6 maand op slaapkamer ouders

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bruinoogje, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, wij hebben 4 slaapkamers, maar slapen meestal met z'n 4tjes op 1 kamer. Dochter tussen ons in, zoontje lekker in een wieg naast ons bed. En ja, we genieten er van.

Onze dochter slaapt van klein af aan al heel onrustig, wordt vaak een paar keer per nacht overstuur wakker. Tja, tussen ons in is het makkelijk troosten. Laten huilen hebben we nooit gedaan en kunnen we met haar ook niet doen, ze raakt soms zo in paniek dat ze enorm gaat overgeven..

2. misa

misa Niet meer actief

Ik heb niet ales gelezen, maar een baby van 6 maanden kan je echt niet verwennen. Hoogstens wennen. :) Als je naar je baby loopt en dan gaat hij lachen, dat is logisch en heeft niets met verwennen te maken. Hij is gewoon blij je te zien. Bij je moeder zijn in voor een baby ook een basis behoefte, et als drinken, poepen en plassen.

Maar ik snap dat je dit niet wilt, dus ik zou ook wat gaan proberen. Even aankijken of hij binnen een paar minuutjes stopt. Niet eruit halen, maar even een aai over de bol.
    Veel kindjes worden meerdere keren per nacht even wakker. De ene komt alleen makkelijker weer in slaap dan de ander.

Succes!

3. misa

misa Niet meer actief

Nee dat kan echt niet. En als dat achteraf toch ergens gebeurt is, dan leer je wel weer af wat is aangeleerd. En darabij: beter verwend dan verwaarloosd..! ;)

Maar volg je gevoel: laat je niet gekmaken doordat anderen vinden dat je verwend. Jij weet wel wat je moet doen, ook al twijfel je soms vooraf even.

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoontje is altijd een goede slaper geweest.
    Soms heeft hij een paar nachten dat hij slecht slaapt. Tijdens zo'n fase slaapt 1 van ons op een matras naast zijn ledikant. Onze ervaring is dat het echt fases zijn waarin hij wat meer aandacht nodig heeft en die krijgt hij ook. Nog nooit hebben we ervaren dat we hem hiermee verwennen of dat we hier dan aan 'vast' zitten.

5. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Hier ook maar één slaapkamer en wat ben ik blij dat mijn kindje op 1,5 meter van ons slaapt.
    Ik merk vaak genoeg dat, als hij onrustig is, ons nodig heeft.
    Meestal met een kus of een streling slaapt hij weer verder.

Soms verslikt hij zich ook en voor ons een veilig gevoel dat wij lekker dichtbij hem zijn.

En s'nachts slaap hij heerlijk in zijn eigen bedje, maar is hij heel verdrietig.... dan ligt hij lekker tegen mij aan.

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier meerdere slaapkamers maar ons zoontje slaapt sinds kort bij ons op de kamer. Waarom? Omdat hij gewoon helemaal overstuur wakker werd in zn eigen kamertje en had ons gewoon nodig.Dus geven wij ons eraan toe.Want nu slaapt hij wel veel beter,nu hij bij ons in de buurt is.En laten huilen doen wij ook niet raakt hij erg overstuur van en is dan ontroostbaar.Ik zie het ook niet als verwennen en geloof me dat horen wij heel vaak.Ik denk ook dat het een fase is en vanzelf weer voorbij gaat,en ja ook ik ben moe. Maar komt echt weer goed. Onze kinderarts gaf ons ook de tip geef hem wat nodig is,en luister niet te veel naar mensen die het allemaal beter weten met laten huilen en dwingen in bedje te blijven liggen,want dan kan slapen in zn eigen bedje iets traumatisch worden.In veel landen slapen kindjes bijna allemaal bij hun ouders op de kamer. Succes!

Deel Deze Pagina