Ineens weigeren van de fles!! HELP!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anna01, 16 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Beste lezers,

Hopelijk heeft iemand tips en ervaring hiermee. Het verhaal is als volgt:

Mijn dochter is 4,5 maand.
    Ik geef borstvoeding.
    Ze heeft al geregeld een flesje afgekolfde melk gehad, mijn man of moeder gaf deze en dit ging prima. Ook een paar keer een beetje kunstvoeding (nutrilon) welke wij echter mee zijn gestopt ivm melk intolerantie/allergie (eczeem en overgeven), maar dat even ter zijde.

Sinds 1,5 week geleden een afgekolfd avondflesje met rijstebloem van Bambix geprobeerd. Ze weigerde bij m'n man. Toen ik het probeerde lukte het uiteindelijk na net te doen alsof ik borstvoeding ging geven.

De dagen erna weigert ze volledig de fles, ze wordt heel boos en gefrustreerd en duwt hem weg. Alles geprobeerd, vers afgekolfde melk, bambix vanille smaak (wat ze wel graag oplepelt), onze nieuwe geitenmelk poeder (vanwege die intolerantie). Niks en bij niemand meer de fles! Ze heeft die momenten wel echt honger, dat weet ik zeker en ik geef natuurlijk uiteindelijk maar weer de borst.. Wil haar niet volledig overstuur maken.

Het is een heel verhaal zo.. Even kort samengevat. Ze weigert ineens de fles na 4,5 maand. Pap lepelen vind ze wel lekker & leuk.

Ik wil tot 6 maanden borstvoeding geven en wil daarom alvast starten met de geitenmelk poeder en de papjes etc.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het een fase zijn? Komen er tandjes door?

Fopspeen pakt ze overigens wel! Ze sabbelt heeeel veel op hara handjes al enige tijd en kwijlt als een malle. Maar geen tandje te bekennen.

Ik lig er wakker van. Vandaar hier maar even een noodkreet.

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Waarom rijstebloem?

3. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Ons zoontje (nu 6 mnd) weigerde ook met vlagen de flesjes afgekolfde melk vanaf 3 maanden. Hij weigerde soms ook de borst. Heel veel stress en frustratie later heb ik inmiddels geaccepteerd dat ik hem dan niet kan dwingen en dat hij uiteindelijk wel weer gaat drinken. Neemtniet weg dat ik alles heb geprobeerd (verschillende flessen, houdingen, onder een doek of donkere kamer etc) en meedere malen bij de huisarts en hap heb gezeten. Een goede verklaring heb ik nooit gevonden, al heeft hij wel spruw gehad en een kma.
    Ondanks dit alles groeit hij nog net acceptabel en heb ik me er nu bij neergelegd dat ik maar gewoonvertrouwen moet hebben.
    Succes, ik weet hoe frustrerend het is...

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter was ook nogal van het flesweigeren, en zij heeft vanaf haar geboorte de fles gehad. Ik had dus geen borstvoeding achter de hand en moest het er geregeld in vechten. Ik legde haar neer en deed dan mijn onderarm over haar borst zodat haar armen klem lagen, na een brulpartij pakte ze de fles dan ineens en dronk hem helemaal leeg.
    Misschien kun je op een ander moment van de dag de fles weer proberen, en liefst ook als ze niet rammelt van de honger, dan krijgt ze er misschien weer wat vertrouwen in.

Deel Deze Pagina