Baby van 6 maanden slaapt niet meer overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tjoebie, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hallo dames,

Ben een beetje radeloos aan het worden, want mijn dochtertje van 6 maanden, slaapt amper meer overdag, en dat is nogal te merken aan haar humeur, ze is harstikke moe en ik moet der vasthouden wil ze niet huilen, en als ik der op bed lig blijft ze krijsen.

Hoort dit nou bij de leeftijd?

En hoeveel uur moeten ze nog slapen?

Snachts slaapt ze van half 9 tot 7 ongeveer, ook niet zolang dus..

En nog een vraagje, ze verslikt zich heel de tijd als ze ligt, en daarbij kucht ze dan keihard, is ze nou verkouden of is het omdat ze te druk doet, ze doet het niet als ze zit, neem aan als ze verkouden is dat ze het altijd wel doet.

Hoop op advies,

liefs

2. firegirl

firegirl Niet meer actief

Mijn dochter is nu 7 en een halve maand en slaapt nog 2 keer. Rond 6 maanden deed ze geloof ik 3 slaapjes. 's Ochtends aan uurtje, 's middags 2 uurtjes en later op de middag nog een half uurtje. Die had ze echt nodig.

Maaruh, rond 6 maanden is er ook een sprongetje. Heeft ze daar geen last van?

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mijn zoontje is een paar maanden ouder, maar wij gaan nu door hetzelfde heen. Het is volgens mij een sprongetje. Hij wil niet slapen, krijst alles bij elkaar en als hij uiteindelijk in slaap valt (ik laat hem toch wel huilen, en ga regelmatig kijken en kalmeer hem dan) slaapt hij een half uur.

Hij heeft het wel vaker gehad, slaapt sowieso weinig, maar tijdens sprongetjes nog minder. Waarschijnlijk wordt het na een paar weken wel beter. (Het is alleen wel erg vermoeiend: ook voor de ouders...)

Rond de periode van 6-7 maanden moeten ze inderdaad overgaan op twee slaapjes. Bij ons is dat 's ochtends rond 9 uur en 's middags na de lunch.

Oja, ik weet niet of ze altijd zo moeilijk is met slapen? Maar anders kan je misschien naar de osteopaat gaan? Ik geloof zelf ook niet zo in die dingen, maar zoals ik al zei slaapt mijn zoontje erg weinig (al vanaf de geboorte) en uiteindelijk zijn we met vijf maanden een paar keer naar de osteopaat geweest en toen was het veel beter. Er zit nu wel een behoorlijk ritme in bij hem en hij slaapt ook vaak wel door. Daarvoor werd hij regelmatig wakker. Alleen die sprongetjes blijven bij hem wel heftig.

4. Hier nog 1 die ineens niet meer slaapt overdag.. Maar Damien wordt er ook helemaal niet vervelend van.. ;)

Eerst sliep ie altijd om 10 uur, 1 uur en 5 uur, en dan van 9 uur savonds tot 8 uur smorgens..

Nu gingen we zaterdag naar m'n oma, dat is 2 uur met de auto, normaal valt ie ALTIJD in slaap in de auto, nu dus niet.
    Smiddags gingen we boodschappen doen, dus ik dacht dat ie in de kinderwagen dan wel in slaap zou vallen, weer niet..

Hij is savonds na de fles van 8 uur pas in slaap gevallen :$

Gisteren weer zo'n dag, en hij heeft vandaag ook nog niet geslapen ;)

5. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier nog een trien die niet wil slapen.. Al een tijdje niet, 's morgens slaapt ze niet dan gaat ze 's middags 2 uurtjes slapen.. slaapt ze 's morgens dan slaapt ze 's middags niet.. Moeilijk! Maar de nacht slaapt ze wel goed, maar wil ook amper op bed :(

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat niet-slapen vind ik niet direct zorgwekkend, kan een fase zijn, maar dat verslikken had Thirza hier rond de 2-3 maanden. Wij zijn toen -omdat ze ook extreme krampjes had, bijna niet sliep overdag en veel opspuugde- naar een osteopaat geweest en na 4 behandelingen was het over.

7. sanna01

sanna01 Lid

2 jul 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter (nu 9,5 maand) is ook nooit een goede slaper geweest. Overdag slaapt ze de ene keer 2x 45 minuten hooguit maar soms weer 1x een uur en s`middags 1,5 uur. Geen pijl op te trekken bij haar. De nachten slaapt ze ook nog niet door helaas, Ze blijft komen voor haar fles om 24.00 uur:(

Deel Deze Pagina