Bijwerking antibiotica

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Riekje74, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Mijn dochter van 9 mnd heeft vorige week een AB-kuur van een week gehad wegens een fikse keelontsteking.
    Sinds ze die heeft afgerond heeft ze ineens 3 "symptomen":
    -4 pukkelachtige plekjes op haar plassertje (smeren met sudocreme helpt normaal altijd tegen luieruitslag, maar hier niet tegen)
    -een wit plekje op haar tandvlees (eentje maar)
    -3 a 4 megadunne poepluiers per dag, heel lichtgeel van kleur.

Ik heb weleens gehoord dat een AB kuur schimmels in de hand werkt.
    Heeft iemand hier ervaring/herkenning mee?

Ze drinkt ook inene heel onrustig en veel minder van haar melk, dus het zou kunnen dat drinken vervelend aanvoelt, ondanks dat ik maar 1 klein plekje in haar mondje kan ontdekken...

Toch maar naar de HA gaan?

2. Purk

Purk Niet meer actief

Bijwerkingen zijn bijna altijd diarree en schimmels(staat overigens ook in de bijsluiter) dit komt omdat ze in wezen je eigen weerstand en goede bacteriën ook afbreken en niet alleen de slechte. Ik zou zeker even de ha bellen voor een afspraak voor de eventuele schimmel

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Sluit ik me bij aan... Onze dochter heeft meerdere kuren gehad en altijd diarree en 1 keer schimmeltje.

4. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar is dat dan de zgn spruw-schimmel of een ander soort schimmel? Zo'n candida ofzo? Spruw kan toch niet in de darmen zitten?

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Spruw is een candida schimmel en kan zowel in demond als als luieruitslag voorkomen

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    kijk eens bij de natuurwinkel (of apotheek?) voor probiotica voor baby's, dit werd ons aangeraden na een ab-kuur van 5(!) weken en we hadden het idee dat die probiotica hem goed deed. Het helpt de groei van goede bacteriën in de darmen.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij geven ook probiotica, onze dochter heeft onderhoudsdosering ab..

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Kan het zijn dat ze een tandje krijgt?

9. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    TAndje zou altijd kunnen natuurlijk, maar het is wel erg toevallig na die ab kuur en ik zie nog niks in haar mondje, dus zeker weten doe je t nooit natuurlijk. Ik denk dat ik maar eens wat van die probiotica ga proberen. Alleen als ze een schimmeltje zou hebben in haar mond/ darmen helpt dat daar natuurlijk niet tegen?

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier bij de laatste 2 keren antibiotica een fikse schimmel. Ik zou alvast contact opnemen met de huisarts voor een schimmelcreme want zo begon het hier ook. En hier ook diarree en daardoor had ze er juist extra last van.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Alles wat hierboven al gezegd is.

Maar daarbij zorgde de antibiotica er bij onze zoon volgens het ziekenhuis ook voor dat zijn ontlasting 'bijtender' werd en hij toen dus sowieso meer last had van zijn luieruitslag. Bij het stoppen met de antibiotica verdween ook zijn luieruitslag (omdat hij de kuur vanaf zijn geboorte kreeg, heb ik geen vergelijkingsmateriaal van voor de antibiotica kuur).

Deel Deze Pagina