Dat gaat helaas niet... Die kleintjes hebben nog een soort spastische bewegingen als ze klein zijn en dat wordt naarmate ze ouder worden minder. Als je dus met 6 of 8 maanden of zelfs later gaat afbouwen zijn die bewegingen al veel minder. Hier is het ook dat Dex de hele dag z'n vuist in z'n mond wil stoppen maar absoluut geen speen pakt. Als ik hem niet in de puck stop om te slapen houdt hij zichzelf de hele tijd wakker. Slecht voor hem en slecht voor mij En het gaat ook niet eens helemaal om de bewegende armpjes. Een heleboel baby's hebben de warmte en geborgenheid nodig die ze in de baarmoeder hadden. En die kan je ze bieden door ze een beetje strak in te pakken. Een puckababy biedt overigens nog aardig wat bewegingsvrijheid voor de kleine alleen zijn armpjes kunnen niet helemaal omhoog.
fijn dat die hema slaapzak bij jou zo goed werkte!Wij hebben nu dus ook een stijvere/strakke slaapzak(puckabag), maar hier helaas na 7 dagen nog niet echt supergoed geslapen. We merken wel langzaamaan vooruitgang.Dus we geven niet op!Maar toch nog een keertje of 6 eruit(in tegenstelling tot 15x een week geleden ) achteraf denk ik ook weleens hadden we hem maar nooit in een puckababy gelegd....maar goed toen was het echt nodig omdat hij toen ook echt niet sliep en met de zak aan supergoed!En nu zijn de reflexen idd wat beter....dus ik ben benieuwd wanneer ik kan zeggen dat hij goed slaapt....en of dat ooit komt haha???af en toe denk ik nog wel eens ik doe hem gewoon die zak(ergococoon) weer aan....maar we moeten toch even doorzetten het zal toch eens een keer ervan moeten komen....
ik wilde evn laten weten dat het na 9 dagen een stuk beter gaat!Je merkt echt dat hij aan de gewone slaapzak went!hij heeft de laatste 2 nachten goed geslapen (maar 2/3 keer wakker geworden) en overdag gaat het inslapen ook veel beter! voor de meiden met hetzelfde probleem kan ik achteraf zeggen dat het denk ik gewoon een kwestie van doorzetten is en je kindje aan de nieuwe slaapzak en manier van slapen moet wennen....en bij ieder kindje is dat weer anders, maar het komt goed.
Hoi hoi, Ik had ook zo'n spookje die niet ging slapen zonder zijn puckababy! 2 weken terug wilde ik gaan afbouwen, maar vond dat eigenlijk zielig, omdat hij dan de ene keer wel "veilig" in zijn puckababy mocht slapen en de andere keer niet. Heb toen besloten de puckababy niet meer te gebruiken ook ivm rollen. Heb bij de hema een dikke slaapzak gekocht met lange mouwen.. En wonder boven wonder, na vele eerdere mislukte pogingen.. Sliep hij gelijk als een roos! Nu op naar de volgende stap, een zomer slaapzak zonder mouwen. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.. Succes ermee! Groetjes, Diana