Hallo dames, Gelijk nog een vraagje van mijn kant.. Mees is nu bijna 15 maanden. Snoep geven we hem eigenlijk nog niet. Op een verjaardag krijgt hij wel eens een plakje worst of stukje kaas enzo, maar geen echt snoep. Nu waren we laatst op een kinderverjaardag en werd er gevraagd of Mees ook een stukje taart mocht/wou.. Zag dan ook heel veel kindjes van zijn leeftijd die dat wel aten. Nu wisten mijn man en ik niet zo goed wat we hiermee moeten doen.. Liever geven we hem een doosje rozijnen, mandarijn of wat dan ook, maar aan de andere kant denk ik, zo heel af en toe op een kinderfeestje een paar hapjes slagroomtaart kan toch geen kwaad? Wat zouden jullie doen? We willen hem niet teveel laten wennen aan dit soort zoetigheid zolang hij net zo tevreden is met een mandarijn, maar als iedereen het eet snap ik dat hij het ook wil...
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Als jij echt niet wil dat hij krijgt dan geef je hem gewoon lekker een mandarijntje. Mijn dochter (19 maanden) krijgt nooit zelf taart maar mag wel een paar hapjes van mij en/of mijn man.
Hier krijgt hij ook geen snoep, maar ook zeker geen slagroomtaart of wat dan ook. Hij heeft nu 2x een hapje appeltaart gekregen, maar dat vindt hij niet eens lekker. Ik bak suikervrije cupcakes voor hem of koekjes en dat vindt hij wel lekker. Of inderdaad een lekker stukje fruit. Hij krijgt tegenwoordig in de winkel bv wel een plakje worst of stukje kaas, dus ook op een verjaardag. Dat doen we overigens pas net.
Wij letten heel erg op voeding, maar vanaf 1 jaar zal onze dochter wel af en toe op een verjaardag een hapje bij ons mogen mee eten. En dan zien we verder wel wanneer we het oké vinden als ze een eigen stukje krijgt.
Mijn kinderen krijgen nu sinds kort een eigen klein(!) stukje taart. Toen ze 15 maanden waren aten ze gewoon van ons mee. Ik vond/vind het echt niet nodig om zulke kleintjes al een eigen stuk te geven.
Mijn dochtertje is nu 21 maanden een heeft vorige week op een feestje een paar hapjes van mijn taartje op. Was de eerste keer. Ze zit nu in de fase dat ze precies hetzelfde wil als mama en ik wel een stuk taart en zij een mandarijn keurt ze tegenwoordig niet meer goed haha. En groot gelijk heeft ze. Zo af en toe wat lekkers kan best vind ik.
Mijn zoon heeft op zijn eigen 1e verjaardag een stukje kwarktaart gehad (vond hij heerlijk!) en vanaf zijn eerste verjaardag ben ik zelf een stuk makkelijker geworden... Ik laat hem van veel dingen wel even proeven. Ik zou overigens nooit een eigen stukje geven, maar alleen een paar hapjes van mijn stukje...
Op verjaardagen mag onze dochter best een stukje taart alleen verkiest ze zelf het fruit. Al vond ze de cupcake van haar eigen verjaardag toch wel erg lekker.(in 5 min op)
Hij geeft er alleen weinig om, dus meestal geef ik aan dat hij wel een hapje van ons eet. Maar verder geen problemen mee..
Nou Mees geeft er dus wel heel veel om.. als hij iemand ziet eten wil hij ook eten.. En met een rijstwafel maak ik hem niet meer gelukkig
Ja hoor, als wij snoePen mag zij meedoen (tenzij t iets heel ongeschikts zoals chips is, dan krijgt ze iets anders)
Wij hebben zeer zelden een verjaardag waar de jongens ook mee gaan. Dus die enekeer in de maand mag hij van mij een paar hapjes taart. Ik snij altijd een stukje van mijn taart af en geef ik aan hem. Zo hebben weer beiden een eigen bordje en als die op is is het klaar (dus niet een hapje hier een een hapje daar)
Hier mag ze best een stukje taart hoor, ze eet verder gezond :- Het is nou ook weer niet zo dat we iedere week naar een verjaardag gaan.
Ik doe dat niet op die leeftijd..hapjes taart vanaf een jaar of 2/3 bij de oudste. Nu maak ik 1 uitzondering en dat is de eigen eerste verjaardag..dan mogen ze aanvallen op een stuk slagroomtaart. Maar daarna is het ook meteen klaar. Wij hebben zeeeer regelmatig verjaardagen en vind het dan veel te veel wat ze binnen krijgen.
Ik heb gewacht tot ze 2 jaar waren. Een kind weet ook niet wat ie mist als je het niet geeft. Een doosje rozijntjes waren ook een feest. Wel op de eigen verjaardag trouwens! Das toch een speciaal moment)
Hier wil ze het zelf nog steeds niet! Alleen bijv cupcake of zo, dat gaat er goed in... Je maakt haar gelukkiger met een stukje worst/kaas/bakje chips oid. Dat mag ze dan ook gewoon hebben op een feestje! Thuis hebben we dat gewoon niet in huis, zo blijft het speciaal op een verjaardag... Op de leeftijd van 15mnd had ik het persoonlijk ook nog niet gedaan, hoogstens wat hapjes van mijn eigen stukje. Maar het scheelt dat ze het hier toch niet wil, dus dat is makkelijk...