Dierproeven op 39 labradors...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Devilschase, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  2. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    :'(
    Krijg de petitie niet geopend..

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben op zich niet voor dier proeven. Het is afschuwelijk daar ben ik het mee eens, maar soms moeten ze wel bepaalde onderzoeken doen.

Weet niet hoe het anders woord, soms moet het voor het getest word bij mensen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat een vreemd artikel. De universiteit doet zo'n onderzoek heus niet voor de lol. Ongetwijfeld zal het voor.bijvoorbeeld een belangrijk medicijn zijn wat getest moet worden.

Ik ben ook tegen dierproeven voor make up ed (dat gebeurt al.vrijwel niet.meer volgens mij) maar bij medicijnen zijn dit soort testen hoe vervelend ook vaak gewoon onvermijdelijk.

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Freethelabradors.org. kom op tekenen iedereen.

Labradors zijn echt gevoelige honden ,net mensen wij hebben er ook 1.
    Mijn hart huilt om dit.
    Laat ze maar wat anders zoeken,ook zielig maar vind een paar muizen minder zielig dan 39 gezonde labradors.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zo, wat hypocriet zeg. Een muis is net zo goed een dier als een hond.

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik krijg op zowel explorer als op FF die link van de petitie niet geopend.. sh*t.. ga de link wel delen op FB.. Triest dit :(

*Edit* hij doet t.. Ga meteen tekenen

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ja wist ik wel dat je dat ging zeggen...
    Mijn mening, ik vind dat....
    Honden hebben veel meer gevoel ,weet niet goed hoe ik uit moet leggen.

9. Logan

Logan Niet meer actief

Vind dit zo erg he :(

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Vind ik ook zielig hoor,staat er toch

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vind een hamster/muis anders dan een hond maar idd soms is op dier testen nodig. Ze kunnen ook op vrijwilliger 's testen maar welk mens wil dat vrijwillig doen??? Ze moeten wat. Liever dan muizen ofzo

Als mijn hamster morgen dood gaat zou ik er geen traan om laten en verdwijnt hij in de kliko. Mocht mijn hond dood gaan zou ik echt flink verdriet hebben en een crematie/waardig afscheid regelen

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Precies lovewinnie jij begrijpt mij.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Afschuwelijk!!! Ik krijg die pagina niet geopend om te tekenen. :'(((

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    vreselijk.... bedoel er zijn zat moordenaars en pedofielen... laat ze het daar lekker op testen.... bahbahbah

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Goh. Roerend allemaal, jullie reacties. Maar als jouw oma of jouw tante straks een pacemaker nodig heeft om te overleven zeg je dus 'neeheee die mag je niet gebruiken hoor, dat is op zielige labradors getest!'.

En jullie staan dus ook afwijzend tegen gebruik van medicijnen, welke dan ook? Alle medicijnen worden op dieren getest, dat is verplicht, voor ze uberhaupt aan mensen mogen worden voorgeschreven. Maar goed als het jullie zo aan het hart gaat, moet je je misschien zelf als eerste proefpersoon opgeven.

Natuurlijk is het sneu voor die honden en voor alle proefdieren maar soms is het nu eenmaal niet anders. Sommige reacties hier vind ik echt wereldvreemd.

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Tot
    Die ik er neer gezet heb ook niet?

17. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ja eylem het is duidelijk, jij hebt niks met honden.
    Ik ben opgevoed met honden.
    Muizen en honden zijn niet hetzelfde, voor jou wel waarschijnlijk.

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    voor mij is wel alles hetzelfde. ben met honden opgegroeid en ben er enorm dol op. maar dat is gewoon mijn voorkeur. feit is dat elk dier wat als proefdier gebruikt word vreselijk lijdt... en dat vind ik gewoon niet kunnen. en tegenwoordig heb je een hoop manieren waardoor dit onnodig is... maarja mijn idee van zware criminelen is helaas niet echt reeël... ook al verdienen die dat meer dan welk dier dan ook...

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, je leest niet goed. Het gaat mij niet om de honden, het gaat om proefdieren in het algemeen.

Ik ben overigens ook opgegroeid (gelukkig niet opgevoed) met honden.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.817
    19.122
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En als je vader, moeder, partner of kind doodgaat aan hartfalen? Uiteraard ook een waardig afscheid en niet in de kliko, dat is evident. Maar je wikt denk ik aangeven dat je om een hond meer rouwt dan om een hamster. En dan is mijn vervolgvraag: om wie rouw je meer: een hond (jouw hond) of een mens (jouw familielid / vriend).

Ik vind dierenlevens waardevol. Daarbij zeg ik heel eerlijk dat ik daarbij wel onderscheid maak in de zin dat ik het leven van sommige dieren meer waardevol vindt dan van anderen. Ik mep zonder gewetensbezwaren een mug dood en spoel dode vissen door de wc zonder er een traan on te laten. Maar zodra het gaat om wat hogere levensvormen vind ik dat je dieren goed moet behandelen.
    Maar ik vind wel dat een mensenleven meer waard is dan een dierenleven. Daarom ben ik tegen dierproeven voor bijv. cosmetica (niet noodzakelijk). Maar dierproeven waarmee levensreddende medicijnen voor mensen gemaakt kunnen worden, vind ik prima.

En van de mensen die dit heel naar vinden: ik snap dat helemaal want het is ook naar om een dier bewust pijn te doen. Maar zoals de meesten van ons weigeren om cosmetica te gebruiken die getest is op dieren: zou je dan ook dit medicijn weigeren als het jouw leven zou redden?

Eigenlijk vind ik dat je alleen dan de petitie moet tekenen: als je daadwerkelijk van mening bent dat jijzelf en alle anderen (dus ook jouw geliefden) dit soort medicijnen / behandelingen niet moeten gebruiken.

Deel Deze Pagina