vakantie/zwemmen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door caroline16, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik zou heel graag rond december een weekendje weg gaan met zn drietjes.. alleen soraya is dan 3 maanden.. is dat te vroeg voor een weekendje weg?

en vanaf wanneer mag ze zwemmen?

2. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    Mijn cb zei dat ik het beste kon wachten met de eerste prikjes (maar even terug in de tijd volgens mij kreeg mijn dochtertje ze met 3 maanden of vergis ik me?

Maar het is meer zo denk ik dat ze geen water binnen krijgen ivm bacterie.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    meeste zwembaden adviseren om pas te gaan zwemmen als de baby 16 weken is en dan een half uurtje

4. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Heb het vorige week nog gevraagd en na het 2e prikje is het beste.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    weekendje weg is nooit te vroeg :) lekker doen en genieten!

Zwemmen hangt veelal af van de temperatuur van het water. Haar badje zal 37/38 graden zijn.
    Mijn ervaring is dat kindjes van 3 maanden, in een bad van 32,5 graden het vaak een kwartiertje, 20 minuten volhouden. Hoewel er altijd uitzonderingen op die regel zijn en sommige gelijk een half uur meedoen.
    Ik zou even informeren tegen die tijd, in het zwembad, wat de temperatuur van het water is. Met 30/31 graden, is het vaak toch te fris voor je kleintje nog.

Voor 'gewoon' babyzwemmen, zou ik zeggen: start rond de 3 maanden en kijk hoe het gaat. Zijn ze jonger, is het vaak te koud en te inspannend. Blijkt het alsnog te lang en te koud voor je kleintje, dan wacht je 3 of 4 weekjes en probeer je het dan nog eens. Vaak maken die paar weken een enorm verschil.

Wij zijn zelf met 10 weken begonnen, maar de eerste 3 a 4 weken hebben we de les nooit af kunnen maken, omdat het dus te koud was voor haar.

6. caroline16

caroline16 Niet meer actief

okee. dankjewel allemaal..

maar, als we een weekendje weggaan, en ze niet kan zwemmen.. dan hebben we er verder toch ook vrij weinig aan? ik bedoel, voor de rest is er niet veel voor een kleintje van 3 maanden..

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

maar voor jezelf is het toch heerlijk om er even uit te zijn? Even ontspannen, niets moeten... Lekker wandelen in de bossen ofzo als de temperatuur het dan toelaat. Beetje winkeltjes kijken in een andere omgeving?

Wij zijn toen m'n dochter 5,5 maand oud was, naar Disneyland geweest (we hadden een abonnement, waarmee we nog 1x konden). En inderdaad.. daar had ze niets aan ;) , maar wij hebben genoten. En onze dochter vond het heel knus zo bij papa en mama op de kamer op het grote bed, lekker in het bad, de nieuwe omgeving en ondanks het park: Toch heel veel aandacht. En de buitenlucht was ook vast niet slecht voor haar.. De figuren vond ze maar apart :)
    Nu is Disneyland wat extremer dan een weekendje weg, maar ik wil zeggen: Als jullie genieten, kan je kindje mee genieten...

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lekker doen een weekendje weggaan. Ik denk dat je wel even kunnen gaan zwemmen hoor, maar gewoon niet te lang. Ik denk dat je kindje erna 15 min. wel genoeg van heeft. Ik zou het gewoon een keer proberen kan echt geen kwaad. En zorg er gewoon goed voor dat als je uit het water komt je man/vriend klaar staat met badcape etc.

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Gewoon even lekker gaan genieten van elkaar. Thuis heb je toch van allerlei dingetjes die moeten en op vakantie heb je echt tijd voor elkaar.
    Wat zwemmen betreft...vanaf 3 maanden kun je wel al gaan zwemmen, maar idd niet te lang. En dan na het zwemmen nog lekker afsluiten in het bubbelbad om op temp. te komen ;)

10. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze froemel was ook 3 maanden toen we een weekendje weggingen. En het was heerlijk, lekker effe ertussenuit (tis toch een heftige tijd geweest). En mijn zwangerschapsverlof goed afsluiten.
    We hebben elke dag met haar gezwommen. Dat hield ze idd een kwartiertje, 20 minuten vol. Dan droogden we haar af en kleedden we haar lekker warm aan. Af en toe gaven we haar een flesje (als het tijd was). En we namen altijd de kinderwagen mee naar binnen en dan kon ze daarna lekker gaan slapen. Kon papa (of mama) ook nog lekker effe zwemmen. Of en boekje lezen ofzo.
    En verder hebben we veel gewandeld, lekker naar stadjes geweest. D'r is genoeg te doen!

Deel Deze Pagina