mijn kleine meid van 3 weken heeft veel last van krampjes. Nu zijn we naar de huisarts geweest en zij zag dat haar buikje opgezet was van de lucht die erin zat. Nu gaven we net een week kruitvat voeding hypoallergeen, deze zou ook tegen krampjes werken. De huisarts zei echter dat we nutrilon omneo moesten gebruiken. Na een week dus weer overgestapt maar met de omneo raakt de speen steeds verstopt. Dus nu geen avent meer maar dr brown maar ook hiervan raakt de speen verstopt.....heeft iemand tips wat nu? heb van dr dr brown fles al speen 2 erop zitten... toch weer terug naar de kruitvathypoallergeen of accepteren dat de speen verstopt raakt van omneo voeding?
Wij gebruiken hier hero comfort, maar is hetzelfde volgens mij als nutrilon omneo. Hoe maak je de fles klaar? Het is bij deze voeding beter om te roeren i.p.v. te schudden, de voeding lost namelijk wat moeilijker op en als je schudt blijven er klontjes in zitten. Als je roert met een vorkje niet. Ook kan je de voeding beter klaarmaken met een deel gekookt water en dat aanvullen met koud water. De voeding lost dan namelijk beter op dan met opgewarmd water. Ik doe zelf bv. 110 cc gekookt water bij de poeder in een klein maatbekertje, dit vervolgens goed roeren tot je geen klontjes meer aan je vork hebt, dit overgieten in de fles en dan de fles met koud water aanvullen tot 200cc (mijn zoontje drinkt nu 180+6). Dit zal jouw kindje vast nog niet krijgen, dus je moet dan zelf even goed naar de verhoudingen kijken. Als je dit allemaal al doet en het komt nog steeds niet door de speen, dan moet je misschien toch nog een grotere speen nemen Succes ermee, wat een puzzeltocht soms in het begin he?!
Wat je het beste kunt doen is de voeding op de juiste manier klaar maken, zoals hier boven staat. Voeding hoort niet te klonteren. Daarna even niets veranderen, de darmen van je kindje zijn waarschijnlijk flink van slag. Zodra een baby wordt geboren moet deze eerst wennen aan voeding drinken ipv voedingstoffen direct krijgen. Daarnaast moeten de darmpjes rijpen en dit duurt vaak tot ze ongeveer 3 maanden zijn. Elke wijziging in voeding is een aanslag op de darmen van je kindje en heeft zeker 2 weken de tijd nodig om te herstellen. Ik lees dat je in 3 weken tijd al 3 voedingen hebt geprobeerd (net 1 week kruidvat ha en nu omneo, dus het lijkt alsof je voor de ha iets anders gaf). Dit is echt een aanslag op de darmen en dit heeft tijd nodig om te herstellen. Wat je verder kunt doen; Zorgen dat een voeding 15-20 minuten duurt Tussendoor even laten boeren Baby zo rechtop mogelijk houden waarbij de fles zo horizontaal mogelijk is zonder lucht in de speen. Liever vaker kleine flesjes, bij te veel voeding krijgen kindjes ook krampen. Als de krampjes er zijn; Iets warms op de buik houden Fietsen met de beentjes Op je arm dragen waarbij haar hoofdje in je elleboog ligt en ondersteunt wordt en met je hand 1 been vast houden, dus op haar buik op je arm. Warm bad. En verder ook een beetje accepteren dat het erbij hoort.
Zo vaak van voeding veranderen is voor een baby van 3 weken al niet helemaal de bedoeling, baby's moet je min 2 wk de tijd geven om aan te wennen en ja krampjes horen er nou helaas eenmaal bij, lekker veel bij je houden en knuffelen
Wat Averlhach zegt, als je de voeding op de juiste manier klaarmaakt hoort deze niet te klonteren en ik denk eerlijk gezegd dat de krampjes nu vooral veroorzaakt worden door dat geswitch van voeding. Dus: rust, blijf bij de voeding die je nu gebruikt, en draag je kindje bij je als ze krampjes heeft (dat kan duren tot 3 maanden, met een piek tussen 6-8 weken).