Baby van 8 maanden...een relatie die slecht loopt en sinds gister een positieve test!

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Assi, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aude

    Aude Bekend lid

    8 jan 2009
    776
    0
    0
    Assi,

    Ik had al eerder gereageerd, maar ik begrijp dat je nu toch echt een keus gemaakt hebt.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd!
    En als dit jou keus is, wat niet de mijne zou zijn respecteer ik dat volledig en dat zou iedereen moeten doen. Je hoeft je nu niet te gaan verdedigen hoor...
    Ik snap je situatie wel, maar helemaal weten waar je nu doorgaat dat weet ik natuurlijk niet omdat ik niet in deze situatie zit dus wat dat betreft heb je wel gelijk.
    En ja je zult het wel grotendeels alleen moeten doen, want wat mensen zeggen dat je er niet alleen voor staat dat is wel mooi gezegd maar uiteindelijk gaat iedereen zijn leven verder ... en komt de zorg toch grotendeels bij jou terecht.. al ben ik er wel van overtuigd dat je het kan!!

    Maar sterkte meid!

    Veel liefs...
     
  2. Omdat veel mensen hier dat niet de beste keuze vinden, wat je ook gewoon moet accepteren. Dit zijn altijd topics waar mensen het nooit met elkaar eens zullen worden, en waarin je altijd dingen zult lezen waar jij het niet mee eens bent.

    @Skatje; Ik vind de vergelijking van Ichtus echt heel erg goed. Als je mening daarvan afwijkt kan ik me voorstellen dat je het geen goede vergelijking vindt, maar in principe is dit wel waar het op neerkomt.
     
  3. marjolinos

    marjolinos Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    @assi, ik heb al eerder gereageerd! De enige die deze beslissing kan maken dat ben jij alleen... jij bent degene die hier de rest van haar leven mee moet leven! als abortie voor jou de juiste keuze is, dan is dat goed!
    Ik snap dat het moeilijk is om 2 kleine kinderen op te voeden en helemaal als je geen man/vriend hebt die je daarmee kan helpen! Wat alleen wel een voordeel kan zijn is dat vanaf het moment dat de kinderen gaan spelen er wel altijd een speelmaatje is voor je oudste dochter!
    Maar nogmaals jij bent de enige die deze keuze moet maken en denk dat je de voors en tegens goed tegenelkaar weg gestreept hebt! Wens je morgen heel veel kracht toe!

    liefs
     
  4. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Lieve Assi, ik vind het erg dapper dat je een dergelijk besluit kunt nemen. Ik wil je erg veel sterkte wensen de komende tijd. Niemand hier weet hoe jij je precies voelt. Het feit dat jij deze situatie echt niet ziet zitten, zegt voor mij dat jij je op dit moment verre van goed voelt.

    Sommige vrouwen moeten leren dat ze hun mening en kritiek bij zichzelf houden. Natuurlijk mag je je eigen mening hebben, maar het gaat om de manier waarop dit wordt geformuleerd.
     
  5. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik weet niet waarom ik in godsnaam dit soort topics lees...

    Vanaf het begin van dit topic is het al duidelijk geweest dat de topicstartster haar kindje wilde doden. Oh, nee zolang het in een ziekenhuis gebeurt dan heet dat keurig een 'overtijdsbehandeling'... Maar hoe je het ook noemt: het blijft doden. Ik deel dan ook de mening van Ichtus.

    Waarom ik dit topic las is me nog steeds onduidelijk. Zwangere buiken zien doet me al afschuwelijk veel pijn, maar lezen hoe iemand een beebje als oud vuil laat doden, me nog meer pijn.

    Ik denk dat iedereen er in dit topic verstandig aan doet om niet meer tegen de TO in te gaan. Zij vind een 'overtijdsbehandeling' het beste wat ze nu kan doen, ze ziet dit niet als doden. Wat kunnen we hier dan nog tegenin brengen. Haar keuze staat vast.

    Helaas.

    De een moet afschuwelijke behandelingen ondergaan, wetende dat het 50% kans is dat het na al die afschuwelijke behandelingen gaat lukken, en dus 50% dat je na al die afschuwelijke behandelingen kinderloos achterblijft... Een ander heeft seks en floep: zwanger.
    En nog een floep later floept het met een 'overtijdsbehandeling' levenloos haar lijf uit, terwijl het kindje gezond was...

    Au
     
  6. prrrsam

    prrrsam Bekend lid

    1 jan 2009
    987
    1
    18
    Assi, ik heb een tijdje meegelezen en ook met de vorige topics van jou; Ik vind je besluit héél dapper en ik weet zeker dat je er ontzettend goed over nagedacht hebt. :)

    Trek je niets aan van de andere hier, er zitten hier schijnbaar veel vrouwen die zich niet kunnen inleven en overal hun mening neerkwakken, zonder na te denken over de gevolgen die het voor de ander heeft. (Dat brengt me ook bij het punt waarom er hier in hemelsnaam zoveel vrouwen lezen en reageren, terwijl ze abortus en dergelijke onderwerpen niet kunnen verdragen.. Ik snap best dat dit een forum is, maar dit is niet een publieke schandpaal. Je hebt de mening van iemand anders te respecteren, ook haar gevoel. Zomaar je mening schreeuwen kan iedereen, het is een talent op dat op die manier te doen dat je de ander niet kwetst.)

    Veel sterkte en geluk gewenst de komende tijd, ik weet zeker dat je een verstandige meid bent en dat het uiteindelijk wel goed komt.
     
  7. prrrsam

    prrrsam Bekend lid

    1 jan 2009
    987
    1
    18
    Lees het dan niet. Het leven is nou eenmaal niet altijd eerlijk.. Dit soort verhalen zijn er, HELAAS, ook.
     
  8. ChristelAileen

    ChristelAileen Actief lid

    26 aug 2009
    348
    0
    0
    Als de keuze gemaakt is en je niets meer van onze raad en gevoelens wilt horen waar je eerst om gevraagd hebt, laat de admins deze topic dan sluiten.

    Klaar!
     
  9. Aurin

    Aurin VIP lid

    10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Assi, sterkte met deze moeilijke beslissing.
     
  10. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh maar ik heb niet gezegd dat ik het geen goede vergelijking vind. Ieder zijn mening!

    Alleen ik vind het heel dapper van Assi dat ze überhaupt deze beslissing heeft kunnen nemen.
    Om dan even vergeleken te worden met een man die zijn vrouw mishandelt, vind ik nogal cru. Ieder zijn mening natuurlijk maar puur een mening heeft weinig waarde als er niet op de persoonlijke situatie van de TS wordt ingegaan.

    That's it
     
  11. brenjomi

    brenjomi Fanatiek lid

    24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    assi, alvast veel sterkte voor morgen, ben je vandaag nog bij de ha geweest?
     
  12. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Op verzoek gesloten.

    kwebbel
     
  13. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Assi, ik begrijp je keuze, en vind het ook slim dat je het niet uit laat lopen tot een abortus.

    Ik snap ook dat sommige meiden tegen abortus zijn, maar vind de reacties soms erg heftig? Maar goed, dat is mijn mening dan weer.

    Zo te lezen sta je achter je beslissing, en ik wil je sterkte wensen met de situatie waar je nu in zit. Moet ook niet makkelijk zijn!
     

Deel Deze Pagina