Dank je! Ik kan er morgen wel heen gaan, maar dan ga ik toch voor niets. Ik denk dat ik die pillen echt niet in zou kunnen nemen of de kliniek uit zou rennen.. Jullie hebben gelijk... Ik wil dit kindje houden, maar het is die angst waardoor ik er niet helemaal voor durf te gaan.. en dan mijn ex nog pffff. Ik weet dat als ik voor een abortus kies, is dat puur een keuze uit angst! En dat lijkt me echt niet de bedoeling...!
Ik wil je ook veel sterkte wensen en kracht toewensen en je zal zien , dat namaarte de tijd vordert je alleen maar sterker zal worden voor je 2 kids. En wat jij zegt samen met hem sta je er ook alleen voor, en dan kan je beter er alleen voor gaan voor je 2 kindjes want dat zal je dan een hoop frustratie bespraren dan door gaan met je ex, heel veel sterkte
wow meid.. ik hoopte al zo nog iets van je te lezen vandaag en krijg toch een goed gevoel na het lezen van je berichtje! het komt helemaal goed meid! Ik als (ex) alleenstaande moeder weet hoe je je voelt.. en je zult tegenslagen tegenkomen (maar dat komt een niet-alleenstaande moeder ook tegen) maar na mate de tijd vordert zie je de zon schynen achter de wolken die nu zo grijs lijken te zyn!
Ik had niet gereageerd, maar doe ik het alsnog. ik ben blij dat je het kind houd. Het gaat je allemaal lukken. Heb vertrouwen in jezelf.
oh wat goed. ik ben al zo blij dat je het uitstelt. ik hoop dat je vlug nog eens kan praten met een professioneel iemand. hopelijk wordt je hier ook wijzer van. mocht je toch nog voor een abortus kiezen dan heb je er goed over nagedacht en denk ik dat je er minder spijt van krijgt? (al denk ik dat je nog veel spijt overhoudt?) heel veel sterkte
Ik vind je iig een hele sterke vrouw, dat wilde ik sowieso even zeggen. Dan nog even iets wbt de praktische kant. Als je toch graag je kindje een eigen kamertje wilt geven kan je ook in JOU slaapkamer een wandje (laten) plaatsen (gewoon een simpel wandje). Daar heb je straks de ruimte voor als je bijvoorbeeld een 1-persoons bed zou nemen. Scheelt allicht weer 80-90 cm plus de ruimte die je naast het bed hebt (weet tuurlijk niet hoe je slaapkamer eruit ziet). Nou daar kan zo een kleintje makkelijk in slapen hoor. Voor de rest sterkte, ik persoonlijk denk dat je er erg goed aan doet om iig de afspraak uit te stellen (hopelijk afstellen) zodat je even alles kan laten bezinken. Mocht je je kindje besluiten te houden zullen er ongetwijfeld zware periodes zijn maar simpel gezegd kent iedereen die in wat voor situatie dan ook. Maar het opnieuw beleven van een zwangerschap en de tijd erna (die deze keer uiteraard vlekkeloos verloopt ) is ook erg bijzonder. Plus een extra-tje dat je een volbloed broertje/zusje krijgt voor je dochtertje.
WOW.. wat een groot besluit... echt SUPER zeg.... Fijn dat je gister toch nog de afleiding en steun hebt gevonden waar je zo naar zocht!!!.. is idd erg belangrijk... en vooral ook je eigen kracht hebt hervonden... ik zeg... JE BENT EEN KANJER!!!!
Assi, topper, ik weet gewoon dat je de juiste beslissing hebt genomen. idd je krijgt het zwaar, maar je zult er sterker uitkomen en wie het laatst lacht... zo denk ik ook elke dag en we komen er wel! We zijn niet de enige, kijk in dit topic alleen en zwanger, jeetje t lijkt wel alsof alle mannen ineens gek geworden zijn. Nou zoals ik al eerder zei, wij vrouwen zijn het sterke geslacht en wij redden ons altijd, hoe moeilijk het ook is. Als je met mij wilt kleppen over hoe en wat, want ik zit er ook nog midden in en ik zit ook niet super in mijn vel momenteel, dan kunnen we elkaar misschien steunen. liefs fontana
ik heb je verhaal gelezen en vind dat je een krachtige vrouw bent! je zorgt er in ieder geval voor dat je alle voors en tegens tegen elkaar weg streept! ik wens je heel veel succes!
PRECIES.. je maakt een besluit wel overwogen en niet uit bevlieging.. dat is op zich al een PLUIM waard!!!..
Meiden, dank jullie wel. Ik vheb vanochtend de assistente van de HA aan de lijn gehad en ik heb de afspraak geannuleerd. Er is geen nieuwe afspraak gemaakt, ik heb aangegeven dat ik 3 dagen bedenkttijd echt te weinig vind. Ik bedoel; we hebben het wel over een leven waar je niet even snel over kan beslissen. Ik kan dat niet !!!! Ik ga dus straks gewoon naar mijn werk. Tuurlijk ben ik er nog niet.... ik kan nog steeds niet zeggen: Ik ga er 100% voor!!! Dat vind ik nog te eng.. ik heb nog steeds de angst voor wat komen gaat! Mijn ex woont nog bij me...helaas!!!! Ik trek dat eigenlijk niet langer, maar hij heeft niks anders! Staat niet ingeschreven voor een huis, particulier is hem te duur... Pffff! Maar je kan wel taden dat de spanningen te hoog oplopen als je nog samen in 1 huis verblijft terwijl de relatie over is. Als ik dit kindje houd, wil ik dat hij gewoon vertrekt!!! Hoe lullig het ook klinkt, ik heb recht om nu eens WEL te genieten van de zwangerschap. Ik ga niet meer aan hem denken..... Alleen vraag ik me af hoe hij reageert als hij erachter komt dat ik het kindje misschien besluit te laten komen... Goed tussen ons komt het niet meer. Ik ben zijn passiviteit en enorme luiheid méér dan zat....heb het al zo vaak aangegeven bij hem, maar niks veranderd. Dan ben ik alleen nog beter af. Erg he! En meneer voelt zich opgesloten en niet meer zichzelf, zei hij vorige. Terwijl hij vaak gewoon weekenden wegblijft als hij naar vrienden gaat, ik zei er nooit wat van. Rot dan maar lekker helemaal op, denk ik dan. Het is gewoon een jongetje dat nog niet volwassen wil worden. En wat het praktische betreft.. Ik heb een appartement van 80 m2. De slaapkamers zijn 13 en 10 m2. De woonkamer is 36 m2. Dan heb ik een ruime badkamer, een washok, een toilet en een aparte bijkeuken naast de keuken (open keuken). Ik zit hier echt om me heen te kijken...en te bekijken wat de mogelijkheden zijn. Ik zal wat foto's plaatsen van mijn appartement zodat jullie beter kunnen zien hoe ik woon. en of het geschikt is voor nog een kindje erbij. P.s. het is nieuwbouw dus gelukkig heb ik een lift!!! Dat scheelt voor mij een he-le-boel want woon op de 3de verdieping!
Dit is de babykamer van mijn dochtertje die nog niet af is. Vanuit de deuropening. Die kan eventueel van mij worden op den duur. De andere slaapkamer is groter.
Andere kant van de woonkamer.. let niet op de pc die je naast de TV ziet. Die is van mijn ex. Zo lui is hij dus....neemt niet eens de moeite om een bureau te plaatsen.. ik kan die pc ook niet meer luchten of zien :x
Meid, nogmaals, wat ontzettend goed en sterk dat je voor je gevoel kiest en voor je kindje gaat. Als je hier in de buurt zou wonen, zou ik je zelfs nog wel willen helpen Echt, super en ik hoop dat je van nog veel meer mensen dan alleen je moeder steun kunt gaan krijgen, dan komt het allemaal helemaal goed! (En misschien nog wel beter dan wanneer je vriend/ex bij je was, als ik het zo lees, had je toch niets aan hem). Knuffel!
Vind jou echt heel sterk overkomen , je bekijkt ook de praktische kanten en dat is heel goed maar ik denk dat je het gewoon op je af moet laten komen , je kunt in het leven niet alles regelen Je zal het financieel best moeilijk krijgen als je alleen bent en 2 kids hebt maar ook dat komt wel weer op z'n pootjes terecht belangrijkste is dat jij je kinderen genoeg liefde en geborgenheid kan geven en dan komt de rest vanzelf wel ... en je kleintje kan eventueel misschien toch ook bij jou op de kamer en dat je je inschrijft bij de woningbouw om een eengezinswoning met drie slaapkamers te gaan krijgen ... de eerste tijd hebben beide kids ook nog helemaal geen eigen ruimte nodig .. Buiten dat , neem de tijd denk het allemaal nog eens over en probeer dan gewoon je besluit officieel te nemen maar als ik jou reacties zo lees heb je allang je besluit genomen Ik heb voor dezelfde keuze als jou gestaan wat abortus betreft en ik wist dat als ik het kindje zou houden mijn leven voor 100 procent zou veranderen want ik was net verhuisd naar een andere woonplaats 200 km verder dan mijn eigen woonplaats , had net een nieuwe baan en een relatie die er eigenlijk niet aan toe was .... ben alles verloren daar omdat ze op mijn nieuwe werk dit absoluut niet zagen zitten moest terug naar mijn ouders omdat ik geen woning hier meer had ( want zonder werk geen geld voor de huur ) en zonder vent want die was ook gevlogen ( dit stond zijn carriere in de weg ) maar alles is goedgekomen en ik heb geen minuut spijt gehad !!
Eethoek met balkon. Maar balkon moet ik op den duur dan wel goed afschermen, vind het toch een beetje eng...vooral met 2..dan heb je ogen tekort!!!
De gang.. Met de deuren naar slaapkamers, toilet, badkamer, washoek en woonkamer. Van jmijn slaapkamer heb ik nog geen foto's. Maar als ik voor dit kindje durf te gaan dan wordt die kamer uiteindelijk van mijn kindjes. Nu hebben jullie in ieder geval een beeld van HOE ik woon..
Meiden, thanks voor jullie reacties. Ik ga nu naar mijn werk...staat mijn hoofd totaal niet naar, maar ik blijf vandaag ook niet lang. Vraag me af wat mijn manager zal zeggen als ze hoort dat ik niet naar de kliniek ben geweest..... Zakelijk gezien zullen ze het op mijn werk niet prettig vinden als ik deze zwangerschap doorzet. Maarja, DAT kan me dus echt niet schelen! Weg moet ik daar toch...het is 4 dagen en ik reis per dag minimaal 3 uur per dag van en naar werk. Gekkenwerk!!! Met 1 kindje al....