In dit geval doelen ze met ondervoeding op het feit dat dit kindje niet de juiste voeding krijgt voor zijn leeftijd. Wat ik me afvraag is..hoe heeft het zover kunnen komen arm mannetje. .echt zielig.
Er staat overvoeding, niet ondervoeding.. Echt heel erg zielig dit en dan zit die moeder nog met een grijns op haar gezicht die ik er zo af zou willen slaan..:x
Wat erg dit!! zelfs mijn zoontje van 5,5 weegt nog geen 20 kilo! Walgelijk dat dit zo ver is gekomen zeg!
is 13,4 kg niet weinig voor een kind van 5? alhoewel hij ook wel klein is natuurlijk. Dat is een gewicht dat past bij een kind van 2,5... Luc is 5,5 en 119 cm en weegt 22 kilo en das echt een skinny.
Niet te geloven. Mijn zoontje van 19.5 maand weegt 11,5 kg. Vind dit echt onder kindermishandeling vallen
OMG mijn dochter van bijna 6 weegt 18 kilo Wat vreselijk, wat moet dat kind wel niet te eten krijgen om zo dik te worden?
Ouders zouden per direct uit de ouderlijke macht moeten worden gezet. Dit is puur mishandeling. Met zoals geen eten geven. Het kind eet zich zo gewoon dood . Heb dochter 6 128 en 27 kilo en dat noemen ze bij de GGD al zwaar. Zoontje van 4 is 118 en 22
Niet te snel oordelen? Moeder heeft dat kind vetgemest, terecht dat ze zenuwachtig is en zich kapot schaamt..
Hij heeft een voorraad aan energie, maar niet per se aan bouwstoffen. Juist als je op dieet bent moet je goed opletten dat je evenwichtig eet, genoeg ijzer en vitamines binnenkrijgt. Ik vraag mij ook af of een kind van 8 maanden dat al voldoende uit vast voedsel kan krijgen om gezond te blijven.
Hier een iets ander nieuwsbericht: Baby met gewicht vijfjarige op spoeddieet | Buitenland | Telegraaf.nl Ze gaf hem dus als hij bang was of moest huilen eten. Ergens denk ik eerlijk gezegd wel dat dat jongetje enorme aanleg heeft om heel snel dik en mollig te worden. Het kan toch gewoon niet in zijn jonge leventje, dat hij al zo vetgemest is. Tenminste.... ik kan dat gewoon niet geloven. Dat moeten wel enorme hoeveelheden geweest zijn dan.
In Nederland heet dat bij baby's: voeden op verzoek. Hier zijn ook genoeg baby's die bij elke kik voeding krijgen, maar zo'n gewicht kweken kan bijna niet met 'gewoon' eten. Hoeveel moet dat kind dan eten en drinken op een dag?
Woooow!!! Die hebben daar volgens mij geen consultatie bureau anders was hij toch al op dieet moeten gaan als hij 1kg overgewicht had Mishandeling!
Vitamines en mineralen zou hij inderdaad uit zijn dieet moeten kunnen halen, maar ik neem aan dat zijn dieet rijk zal zijn aan groente en fruit. Al weet ik inderdaad niet of een kind van 8 mnd al in staat is om die stoffen uit zijn voeding te halen. Anders zou ik dat via supplementen doen.
Nou volgens mij als dit kindje normaal te eten krijgt, is dat al een dieet voor hem. Ik vind het echt schandalig, echt kindermishandeling! arm kindje!