Help! Spruw!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door QMerelQ, 1 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Wie kan mij helpen aan goede tips tegen spruw.....
    Ik heb 1,5 week geleden een lactatiekundige over de vloer gehad, die spruw bij me constateerde.
    Eigenlijk niet zozeer wegens zichtbare verschijnselen, maar meer wegens de klacht; veel pijn tijdens het voeden.
    Het voeden deed ik volgens het boekje volgens haar. Mijn zoontje hapt goed en drinkt met veel kracht. Doet niet lang over de voeding en is afgelopen week 370 gram aangekomen. Dus aan hem kan het niet liggen!
    Ik zie bij hem wel een 6-tal piepkleine witte puntjes op zijn kaakjes, en mijn tepels zien er eigenlijk alleen maar rood uit. Tepelhof gaat van bruin naar roze-rood.
    Heb geprobeerd te kolven, lukte wel, maar deed ook goed pijn.
    Na het voeden moet ik deppen met water-azijn mengsel, en ik strijk mezelf in met Miconazolnitraat zalf en het mondje van de kleine met Dactarin orgale gel.
    Als dit niet zou helpen stelde ze GentiaanViolet voor.
    Dit schijnt nogal kleurrijk spul te zijn, waar moeder en kind blauw-paars van gaan kijken]: tepels en zijn mondje......
    Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere tips?
    Begin het goed zat te worden dat gesmeer!
    xx Meesje

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    hier al 2 weken aan het smeren... kan helaas alleen maar zeggen: toch maar ff doorsmeren ;) hier is het helaas ook nog niet over.

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Gentiaan Violet deed wonderen bij mij!

4. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi Dees68,

Kun je me misschien vertellen of het werkelijk zo'n inkt-achtig spul is waar al je bedtextiel van naar de haaien gaat?
    Ik hoorde dat je dan alles weg kunt gooien na deze 'kuur'....
    En hoe gebruik je dit?
    Misschien kun je me wat tips geven?

5. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik deed geen bh om en legde een oude handdoek onder mijn borsten. Luuk kreeg een oude romper aan en werd ingebouwd in de oude handdoeken :). Ik bracht het aan met een wattenstaafje en deed het alleen op mijn tepels omdat Luuk toen niet zoveel last had van de spruw. Anders moet je het ook in het mondje van Joep smeren. Inderdaad, alles zit onder en je tepels blijven lang paarsig zien, net zoals het mondje van de kleine en de lipjes. Maar na een kleine week was ik er vanaf dus nam dat maar op de koop toe.

Succes!

6. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    oeps, foutje

Deel Deze Pagina