Hoi, Ik weet het even niet meer hoor. Ik geef borstvoeding op verzoek en mijn kleine manneke groeit super, alleen is hij soms zo huilerig en loopt hij te steunen en te kreunen. Hij wordt vaak steunend wakker en laat hij veel scheetjes, maar soms niet. Soms wil hij niet drinken omdat hij dan krampjes heeft (denk ik) Hij is dan aan het spartelen en mauwen. Soms gaat het juist heel goed. Vaak als ik hem een kant heb gegeven en ik verschoon hem en bied hem de andere kant aan dat gaat hij toch tekeer. Ik geef hem dan maar niet. Hij slaapt snachts 3 tot 4 uur door en heeft goeie plasluiers en poept 3 keer ongeveer. Ik vind het zo zielig dat hij zo jammert de hele tijd, ook vaak met de voeding. Het is zo niet zo leuk om hem te voeden. Als hij wakker is dan jammert hij, ook in de box. Hij is soms wel even 10 min. zoet, maar langer niet. Het is zo vermoeiend groetjes Adriana
Hey Adriana, ik snap dat het heel vermoeiend is en ook frustrerend omdat je niet precies weet wat er aan de hand is en het dus ook niet kunt oplossen. Wat het kan zijn is dat je mannetje juist krampjes krijgt zodra hij gevoed wordt. Door het voeden worden de darmpjes gestimuleerd en als at gepaard gaat met krampjes is dat natuurlijk echt niet leuk, zowel voor je kindje als voor jezelf. Er zijn verschillende hulpmiddelen tegen krampjes (weet niet precies welke maar op het forum staan er best wel wat genoemd), maar tenzij het echt erg is weet ik niet of ik die persoonlijk zou geven. De darmpjes moeten namelijk nog heel erg wennen aan voeding en hij is nog heel jong. Bij Kyra heeft het zeker tot bijna drie maanden geduurd voordat ze er nauwelijks nog last van had. Wat je zowiso kan proberen is fietsen met zijn beentjes, of met de klok mee over z'n buikje aaien. Een lekker warm badje helpt vaak ook. Natuurlijk ken jij je kindje het beste en kun jij het beste inschatten wat het beste is om te doen. En ben ook niet bang om aan de bel te trekken, bij de huisarts of CB, als je denkt dat er meer aan de hand is dan de normale krampjes (hoe vervelend die ook zijn). Succes!
Fietsen en rondjes draaien hebben we al geprobeerd. Je merkt echt dat hij last heeft van gas in zijn darmen, daarom is hij zo aan het steunen. Hij drinkt hierdoor vaak ook maar een kant. Ik weet echt niet hoeveel cc ik in een borst heb zitten. Maar aangezien hij goed groeit denk ik dat dat niet erg is. Het enige wat echt helpt is de fohn erop, dat vindt hij heerlijk. Maar het fijnste voor hem zou zijn dat die stomme krampjes weggingen. Ik hoop niet dat hij er zo lang last van houdt, arme drommel. Donderdag naar het CB, dus ook maar even vragen. bedankt voor je reactie iig
hey adriana, naar om te zien, he, die krampjes! volgens mij zijn krampjes rond de 6 weken het ergst en wordt het daarna minder (dat was hier in ieder geval zo en na 3 maanden leek het over, al durf ik nog steeds geen boerenkool te eten ) het huilen rond de voedingen herken ik ook van die tijd. ik weet nog dat ik dat heel frustrerend vond. ook dat werd geloof ik vanzelf weer minder. toen ze wat ouder was en huilde bij de voedingen was het vaak een boertje dat dwars zat. veel sterkte met de krampjes!