Hallo, Ik heb een gek probleem met de winterslaapzakken... mijn zoon kan er niet in slapen Ik had hem afgelopen week weer eens in de winterslaapzak gedaan want de verwarming kon het niet warm houden in zijn kamer. Maar steeds als hij daar in slaapt wordt hij overdag en 's nachts huilend wakker badend in het zweet. Het is net alsof hij zijn warmte daar niet in kwijt kan. Hij ligt nu dus weer in de zomerslaapzak met een dikke deken over hem heen en de verwarming heb ik aan op zijn kamer en dan is er niks aan de hand. Is er iemand die dit probleem herkent? ik ben zo bang dat mijn zoon het te koud gaat krijgen 's nachts in zijn zomerslaapzakje
als ik dat zo hoor heeft hij het gewoon echt te warm in zijn winterslaapzakje. Ons mupke ligt ook gewoon in een zomerslaapzak onder een dubbele deken. op zijn kamertje is het nu 18 graden. ouders denken snel dat het te koud is voor kinderen, maar dat valt in de praktijk wel mee.
Dochter slaapt alleen in een combisleeper met mouwen en heeft het lekker zo. Had je er bij de winterslaapzak ook nog een dikke deken bij of niet? Van wat voor materiaal is die winterslaapzak? Dochter heeft het snel warm maar heeft het in de combisleeper precies goed. Hoe voelt z`n nek `s morgens aan? Dochter sliep een paar weken geleden (net voordat het koud werd) nog in de combisleeper zonder binnenvoering en had het koud. Ze werd er wakker van en riep ons. Ik denk dat jouw zoon dat ook wel doet als hij het koud heeft, hij is ook al 1,5 geweest.
Je kleine heeft het gewoon te warm denk ik. Als je voelt aan het nekje van je zoon als hij in bed ligt, in zn zomerslaapzakje met dekentje, en hij voelt gewoon warm zonder zweet is het prima. Niks aan veranderen Kouder dan dit wordt het ook niet meer denk ik.
Het is nu 17 graden op zijn kamertje afgelopen week 15 graden. daarom had ik hem in de winterslaapzak gedaan. De wind stond op zijn kamer en het waaide nogal hard hier. Maar 's nachts was het direct weer feest, dan ligt hij echt in een plas zweet. Onderlaken en Hydro.luier (kussen) zijn dan kletsnat. dus alles weer verschoond en hem weer in de zomerslaapzak gedaan en het probleem was weer verholpen. Ik laat hem maar in de zomerslaapzak nu, als hij het koud krijgt dan geeft hij dit denk ik idd wel aan. Ik heb normale winterslaapzakken, misch moet ik overwegen ook eens een combisleeper te halen. Maar ik ben bang dat hij het dan ook weer te warm krijgt. Ik denk dat de gewateerde winterslaapzakken gewoon te warm voor hem zijn en dat hij dan zijn warmte niet kwijt kan en dan enorm gaat zweten. Ik zelf slaap ook nog steeds onder het zomerdekbed, het winterdekbed is mij te warm en ga ik ook zweten dus dit heeft hij denk ik van zijn mama
Ik denk ook dat hij het gewoon te warm heeft. Als hij koud heeft wordt hij echt wel wakker en het is niet leuk voor hem, maar beter even te koud dan te warm!
als een gewatteerde slaapzak te warm is voor hem denk ik dat een combisleeper ook te warm zal zijn mijn dochter heeft ook een combisleeper maar daarin slaapt ze heel onrustig en in een gewone (goedkope) winterslaapzak slaapt ze prima de hele nacht het kan ook zijn bij mijn dochter dat ze zelf vindt dat ze zich minder goed kan bewegen want die combisleepers zijn wel heel zwaar vergeleken een andere slaapzak
15 graden is toch ook niet koud?? Bij mijn dochter is het nu rond de 9 graden 'snachts, en ze ligt in een winterslaapzakje van de hema met mouwen, zonder dekentje of iets. En ze heeft het niet koud. Als het 15 graden zou zijn zou ze ook wegzweten in dr winterslaapzak
Liever ook te koud dan te warm. Als ze koud worden, worden ze wel wakker. Even vervelend, maar snel op te lossen. Als ze warm worden, en dan in slaap zijn, worden ze niet wakker. Dat kan nog best gevaarlijk zijn qua snelle uitdroging.
Bedankt voor de tips. ik ben gewoon te bang dat mijn zoon het te koud heeft... Ik laat hem lekker in de zomerslaapzak slapen en als hij het koud heeft dan hoor ik het wel En idd te warm is gevaarlijk.
het moet zeker ook niet te warm zijn op de kamer. Als hij goed voelt kwa temperatuur zou ik hem gewoon in de zomerslaapzak houden en een deken over.