Ik geef mijn bijna 1-jarige dochter nog 3x per dag BV. 's ochtends voor ze naar de opvang gaat om 6.30, 's avonds voor ze naar bed gaat 19.30-20.00 uur en dan nog eens om 23.30-00.00 uur voor ik ga slapen, omdat ze het op de BV van de vroege avond alleen niet redt. Bovendien krijgt ze 2 dagen geen pap, omdat het KDV het beter (en natuurliojk voor hen ook veel gemakkelijker) vindt, dat ze met de groep meedoet. En die eten in de loop van de ochtend alleen nog maar fruit en daarna brood rond de middag. Ergens vind ik die ochtendvoeding heel praktisch (veel makkelijker en sneller dan het gedoe met papjes enzo) en de vroege avond is echt even een momentje voor ons twee om de dag af te sluiten. Alleen de late voeding vind ik wel eens belastend, mede omdat ik noodgedwongen hele dagen van 9 uur werk en er dus om 5.30 uur alweer uit moet. Ik vind het zelf heel dubbel, want ik vind het geven van de andere 2 voedingen nog best fijn. Maar die late..ik krijg er (gewoonweg door slaapgebrek alleen) wel eens moeite mee. Ook tijdens de cyclus, zoals nu, moet ik wel een paar keer van borst wisselen, voor het toeschiet. Dat is best vervelend. Maar wat dán? Want ze haalt de volgende ochtend niet als ik de late laat vallen en voor ze gaat slapen een pyamapapje geven, dat misschien wél vult ( maar zeker weten doe je dat ook niet) maakt dat ik dan ineens weer moet gaan kolven. De lactatiekundige geeft aan, dat ze zonder de late voeding zou moeten kunnen, zeker als ik haar "wat stevigers" geef bij de BV voor ze gaat slapen. Ik heb haar nog even gevraagd wat ze met dat stevigers bedoelde. Toch ben ik ook erg benieuwd naar jouw insteek.
Hallo, Het is lastig om hierin een goed advies te geven. Misschien kun je een keer proberen om de voorlaatste voeding iets zwaarder te meken met pap en kijken hoe je kindje het erop doet. Groeten Eveline
De voorlaatste voeding is dus ook nog borstvoeding. En omdat ik noodgedwongen laat eet ( eerder kan ook echt niet) drinkt ze er ook niet vreselijk veel van.
Je zou kunnen kolven en dan een papje ervan maken, dat is wat Eveline bedoelde. Een borstvoeding vervangen door een flesje is een optie of anders nog andere tips vragen aan de lactatiedeskundige? groetjes Femke