Bijna 5 maanden en hij eet al zoveel!

Discussie in 'Voeding' gestart door Christina83, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik ben ongeveer 3 weken geleden met bijvoeden. Merkte echt dat mijn zoontje daar aan toe was. Hij maakte veel smakgeluiden en keek het eten uit onze monden haha. Sowieso is hij altijd al heel hongerig. Heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat hij een flesje niet tot de laatste druppel heeft opgedronken... Maar waar het nu dus om gaat: 's ochtends krijgt hij zijn fruithapje en hij eet gewoon heel het potje leeg. Eind van de middag krijgt hij een groentehapje en die gaat ook helemaal op. Ik maak zelf zijn fruit en groente en dat bewaar ik in de olvaritpotjes, zodat ik weet welke hoeveelheid ik moet aanhouden. Hij vindt het allemaal heerlijk! De baby's in mijn omgeving hebben na een paar happen genoeg... En officieel heeft hij het bijvoeden natuurlijk pas vanaf 6 maanden nodig. Dus ik vraag me af of het niet heel veel is wat hij krijgt? Hij is sowieso groot voor zijn leeftijd (73 cm en 9,5 kilo), dus hij heeft ook wat meer nodig dan de gemiddelde baby van zijn leeftijd. Maar dan nog, het lijkt me zoveel. Verder krijgt hij overdag 3 flesjes van 210+7 en zijn laatste fles om 7 uur 210+7 en wat scheppen rijstebloem.

Iemand ook ervaring met een klein veelvraatje? ;)

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    geef je je zoontje alleen groenten?
    anders kan je proberen om er een aardappel door heen te doen, vult weer iets meer.
    groot kindje heb je.
    mijn dochter is bijna 11 maanden en laatst zelf opgemeten en kwam rond de 71 cm uit

3. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik heb nog geen aardappel gegeven aan hem, maar toevallig van het weekend wel gemaakt en ingevroren. Ga daar inderdaad ook maar mee beginnen. Hij is zeker groot. Zijn vader is dan ook 2.05 meter en ik ben ook niet klein.

Deel Deze Pagina