Braken in grote golven

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nispie, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Mijn zoon is morgen 1 week oud en geboren met 37+3. Hij krijgt bv maar laat steeds los. Ivm afvallen krijgt hij afgekolfde melk mbv fingerfeeding. Nu 60cc om de 3 uur. Dit gaat goed maar de laatste dagen spuugt hij vaak een mondje terug. Nu vanavond al 2x dat hij na de voeding (na zo'n 10 min) opeens alles er met grote kracht uit spuugd. Echt alsof de brandweer slang open gaat, net als in tekenfilms met zo'n enorme boog. Volgens mij lijkt dit echt projectiel braken zeg maar. Is dit normaal? Of moet ik hiermee naar de huisarts als dit vaker voor komt? Hiervoor waren het enkel mondjes voeding. Of kan het dat de voeding te snel gegeven wordt?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Hoe gaat het nu met spugen? Een mondje terug is prima, maar als het golven worden kan het fijn zijn om even met de huisarts te overleggen. Het kan zijn dat het drinken te snel gaat. Minstens 15-20 minuten is goed. Het kan ook zijn dat hij iets te veel voeding krijgt. Maar dat is dus ook goed om even met de kraamhulp of verloskundige te checken.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina