Zoontje 7 maanden wil maar nauwelijks bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Fransa, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoi!

Mijn zoontje is net 7 maanden geweest en we zijn eigenlijk al sinds hij ongeveer 5,5 maand is aan het 'stoeien' met de bijvoeding.
    Voor alle soorten groente houdt hij z'n mond stijf dicht. Ook na 3 dagen proberen nog. Ok, misschien een hapje of 3 maar dan is het ook echt gedaan. Fruit gaat een paar hapjes lang goed en iets als een koekje of stukje brood hoeven we eigenlijk helemaal nog niet te proberen want ook dat wordt met een dichte mond geweigerd. Zelfs sap drinkt hij niet echt heel graag.
    Het enige waar hij van smult zijn de babytoetjes.
    Momenteel krijgt hij dus ook gewoon nog 4 flessen (2 pap en 2 gewoon).

Nu vraag ik mij af op welke leeftijd ze toch eigenlijk wel een fles moeten kunnen laten vallen voor een andere maaltijd. Voor mij als moeder is het af en toe wel frustrerend dat het gewoon niet gaat en ik vind het soms best moeilijk om er mee om te gaan en uit te vinden wat ik dan wel kan doen.

Heb je nog tips voor mij waarmee we de verschillende soorten bijvoeding aan hem kunnen introduceren?

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Vaak gaan kindjes vanaf 8 maanden over op 3 voedingen, maar het verschilt wel per kindje hoor. Ik zou op dezelfde manier doorgaan, het is prima om het voorzichtig aan te blijven proberen. Soms wil een kindje bijvoorbeeld wel zelf een stukje banaan in de hand houden om daar zelf stukjes af te happen.

Groeten eveline

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina