Baby van bijna 6 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door linnie80, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie80

linnie80 Nieuw lid

28 mrt 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje word vogende week 6 maanden. Ik heb niet echt een vast schema. Ik kijk wanneer hij 's ochtends wakker word en geef hem dan fles 180/6 dit krijgt hij 4x per dag. Bij de laatste voeding doe ik er ook rijstebloem bij. Hij krijgt ongeveer 2 uur na de ochtend fles fruit en 2 uur na de middag fles groente. Sinds een week weigert hij om groente te eten en sinds 4 dagen drinkt hij zijn melk erg slecht. Vandaag liet hij een keer 80 ml staan en later 120 ml..Hij poept ook ineens erg veel..

Moet ik me hier zorgen over maken? Is het erg dat hij geen vast schema heeft? Hoe kan ik dit het beste gaan doen. Kan hij al over op 3 flessen per dag?

Groetjes Linnie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Linnie,

Het is helemaal niet erg om geen vast schema te hebben wanneer je kindje het zo goed doet hoor. 4 flessen is nog prima en dat kan ook zo blijven als je kindje opvolgmelk krijgt. 3 flessen mag ook, maar dan van 210 ml water met 7 schepjes voeding. In deze leeftijd speelt het krijgen van tandjes vaak ook een rol en daardoor kan een kindje tijdelijk wat minder goed eten en dunne zure ontlasting krijgen. Ik hoop dat je kindje snel weer de oude is.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina