Hoe te stoppen na 10mnd?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door gerlinde1, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Hallo,

Zouden jullie mij kunnen helpen bij het afbouwen?

Na 10mnd volledig bv te hebben gegeven, wil ik graag gaan afbouwen.

Ik heb mijn zoon altijd zelf gevoed, ook op werkdagen fietste ik heen en weer naar de opvang.
    Incidenteel keeg hij wel bv uit een fles, dat ging altijd zonder problemen.
    Sinds deze week is mijn bv-verlof afgelopen en weigerd hij resoluut bv en opvolgmelk uit zowel de fles als uit een tuitbeker.

Ik kolf nu in mijn lunchpauze, maar mijn zoon drinkt op de opvang dus geen melk en haalt dit dan 's avonds bij mij in;).
    Op deze manier kan ik dus niet stoppen, hebben jullie een idee hoe ik dit kan aanpakken?

Nu ziet zijn schema er ongeveer zo uit:

07.15 bv
    09-10.00 cracker
    12.00 boterham met water (op vrije dagen daarna bv)
    15.00 fruithap met water
    16.00 op vrije dagen bv
    18.00 warm eten met toetje
    20-21.00 bv

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

Alvast hartelijk dank!

Groeten Gerlinde

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi Gerlinde,

sorry, je vraag heb ik ff gemist. Balen dat hij flesje en tuitbekertje weigert. Echt een patstelling, want zo kan je niks....
    Drinkt hij wel andere dingen uit de fles? En wil je afbouwen of echt stoppen?

groetjes
    Kirsten

3. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Dag Kirsten,

Ik wil graag afbouwen om uiteindelijk, net voor zijn verjaardag, te stoppen.
    Hij vraagt nu nog 4 voedingen, soms lukt het met 3, maar die haalt hij dan ineens gedurende de nacht weer in :(

Hij drinkt wel meerdere keren per dag water uit een drinkbeker, diksap vindt hij ook niet lekker.

We hebben het de afgelopen dagen weer een aantal keren geprobeerd om hem BV uit fles/beker/glas te geven, maar niets werkt. Ook de opvolgmelk en de pap (met lepel) worden structureel geweigerd.
    Het gekke is dat hij een hele goede eter is en bijna alles lekker vindt.

Hoe kan ik nu afbouwen, ik heb er een hard hoofd in......

Ik hoop dat je me verder kan helpen.

4. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi Gerlinde,

dit is ook een lastige fase om te stoppen helaas, ze zijn zich net heel bewust van hun mama en haar in de buurt houden is belangrijk, misschien ken je het wel, zelfs naar de w.c. gaan kan al een opgave zijn.
    Anyway, een echt gouden tip heb ik niet. Misschien kun je de melkproducten die hij nodig heeft, uit andere dingen halen, zoals yoghurt e.d? Misschien vindt hij dat wel veel leuker en lekkerder en doorbreekt het patroon van flesje e.d.

groetjes weer
    Kirsten

Deel Deze Pagina