Wie heeft er ook een dekbedovertrek gemaakt? Ik ben op zoek naar ideeen.. Ik heb stof gekocht, rood geruit (2 maten) en stippel (2 soorten) Een kussentje heb ik al, met verschillende vlakken. Wordt het niet te druk als ik het overtrek ook met vlakken of banen maak? Iemand tips of ideeen?
Leuk dat je dat gaat doen! Mijn moeder heeft ook overtrekjes gemaakt. We hebben verschillende stofjes gekocht. Grijs en groen, met stippen en ruiten. Ook met vlakken gedaan. Zie de foto's. Het bovenste vlak heeft ze doorgetrokken naar achteren (is dus uit één stuk). De achterkant is daardoor glad en zonder naden. Onderaan heeft ze een flap gemaakt. Maar later bij een ander overtrekje heeft ze het gewoon in het geheel wat langer gemaakt. Dus een flap aan de voor aan achterkant doorlopend. Snapje? Succes! Foto 1= voorkant eerste overtrek
Ja zoiets bedoel ik, zal even mijn kussen posten. Achterkant 1 geheel lijkt me ook wel wat. Ik vind het ook leuk om met kantjes ofzo te werken, maar ik denk dat het geheel dan zo druk wordt..
Misschien kun je dan met 2 vlakken werken. Links en reacht anders en een kantje er langs. Of boven een strook en onder een groter vlak (wat bij mij uit twee delen bestaat). Kun je ook een kantje langs doen. Ben benieuwd naar je kussen!
Daar was ie al Lijkt me wel leuk om bovenaan zon strook als jouw, onderaan 1 kleur. Alleen kan ik deze stof dan niet gebruiken, ben vanochtend naar de stoffenmarkt geweest, dit zijn stroken, (coupons) 2 naast elkaar is net te smal en 2 onder elkaar te kort, heel balen.
En 3 stroken onder elkaar dan? Doe je bovenaan en achterkant eentje en onderaan en in het midden een andere? Hier een de kussens van mij. Voorkant nr 1:
Leuk zeg!! Allemaal dezelfde vlakjes, ook leuk. Dat houdt het wel rustiger. Misschien kan ik ook 4 grote vlakken ofzo doen, even grote zeg maar.
Oh Jois wat leuk! Een lamp wil ik ook graag ja met zon bolletjes rand. Waar haal je zon lamp en hoe plak je dat dan??