Baby van bijna 8 maanden kan nog niet zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ashleyp, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Mijn dochter ging pas na haar verjaardag zelf zitten. Ik zette haar nooit neer. Behalve op schoot misschien.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Sommige baby's zitten zelfstandig mst 6 maanden, kruipen en tijgeren al met 7 maanden en lopen met 9 maanden.
    Lijkt mij allemaal steeds vroeger! Snap best dat men er trots op is hoor en ook goed recht. Kindjes ontwikkelen nu eenmaal.

Het baby is er wel af als alles zo snel gaat... :)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Blijven zitten kon ie al wel maar echt zelf gaan zitten deed ie hier met ruim 10 maanden en ging daar gelijk achteraan kruipen.

Denk dat we allemaal even trots zijn als ze iets nieuws kunnen en met hoeveel maanden dat is is niet belangrijk.
    Ik persoonlijk zou het eerder lastig vinden als ze met bijvoorbeeld 10 maanden al lopen, ben blij dat ie dat hier 'pas' met 18 maanden deed.

Ieder kindje heeft z'n eigen tempo en volgorde en uiteindelijk kunnen ze allemaal hetzelfde ;)

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Dat is een goeie ;) Het CB adviseerde ons om al te oefenen met drinken uit een normale beker. Mijn moeder zei al: "Dat is vroeg! Volgensmij deden we dat bij julie veeeel later en jullie kunnen nu toch ook normaal uit een beker drinken":D

5. danip

danip Niet meer actief

Onze dochter zat ook pas vrij laat, ook pas met een maand of 9. Maar toen ging ze een week later ook ineens kruipen, en een maand later langs de tafel lopen. Ik dacht ook steeds dat alle kinderen sneller waren met zitten, maar nu is zij juist weer sneller met andere dingen (praten bv, en ze kroop voor de snelle zitters) dus echt niet druk maken hoor, elk kind heeft zijn eigen ontwikkeling. Er zijn zo veel dingen die zich nu ontwikkelen, de kans is groot dat jouw kindje dan iets anders juist weer sneller ontwikkeld.

6. tuc

tuc Niet meer actief

De oudste met 11 maanden, de jongste zit nog niet.

maar ik lees dat sommige kids wel kunnen zitten als je ze zelf neerzet...dat zou ik echt niet doen hoor, gewoon wachten tot ze het zelf kunnen. Ik leg mijn zoontje alleen op zn buik of rug en wacht tot dat hij zelf de rest doet

7. tuc

tuc Niet meer actief

Uit een open beker oefenen is overigens wel heel goed, is nl goed voor de mondmotoriek en daarmee het leren praten

Deel Deze Pagina