Baby van buurvrouw erbij

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Feem, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik zou het niet doen omdat ik het jammer zou vinden om mijn vrije dag bezig zou zijn met ook nog een ander kindje.

2. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Mij werd het destijds afgeraden en ik ben blij dat ik het ook niet heb gedaan. Ik vond de zorg voor een baby best pittig. Daarbij lijkt het mij ook niet leuk om op mijn vrije dag mijn aandacht te moeten verdelen over 2 baby's. Bovendien weet je vantevoren niet hoe makkelijk jouw baby is en die van de buren.

3. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht maar blij dat ik het niet heb gedaan. Ik ben maar één dag per week thuis met de kleine en ben blij dat ik die dag dan ons ding kan doen. Lekker onverdeelde aandacht. Daarnaast vond ik (en vind) ik het hebben van een kind pittiger dan ik van tevoren dacht dus mijn aandacht verdelen over twee baby's lijkt mij erg zwaar.

Buiten het feit dat je ook nog maar eens op dezelfde lijn moet liggen qua opvoeding/verzorging. Als ik iets anders wil zien op de opvang dan is dat denk ik toch makkelijker om aan te geven dan aan je buurvrouw.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik zou het absoluut niet doen. De zorg voor 1 kindje is al best pittig.
    + op mijn vrije dag wil ik enkel aandacht geven aan mijn kind, niet telkens aan nog een ander :)

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.726
    113
    Ik zou het niet doen. Vind de zorg voor 1 baby al zwaar laat staat nog een andere baby er bij. En wat als het een huilbaby is? een baby die weinig slaapt en veel aandacht nodig heeft? Je hebt geen moment rust en als de ander ziek is moet je ook nog eens vervanging hebben. Klinkt ideaal natuurlijk maar denk dat het in de praktijk niet gaat werken!

6. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Vooral dat laatste, ik zat er idd niet op te wachten om op mn vrije dag voor de kind van een ander te passen. Af en toe zou ik niet zo erg vinden.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.026
    6.769
    113
    zuid-holland zuid
    Het hangt er wat mij betreft af hoeveel dagen je werkt. Werk je al 4 dagen in een zware baan en moet je dan op dag 5 nog voor 2 babies zorgen, huis aan kant maken, boodschappen doen, consultatiebureau etc dan zou ik gillend gek worden.

Als je 2 dagen werkt zou het misschien kunnen.. Als je op 1 lijn zit qua opvoeden, ziekte, vakanties, veiligheid... Samen spullen aanschaffen als duowagen en extra kinderstoel enzo.

Ik werk zelf 3 dagen en pas soms 1 van mijn vrije dagen op een kindje van een vriendin ... Maar wel pas na de eerste 1,5 jaar ... Als ze kunnen lopen en je wat makkelijker even met ze de deur uit kan op de fiets

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als jullie over verzorging en opvoeding op 1 lijn zitten kun je die ene dag in de week ook doen alsof je een tweelingmoeder bent 😉.
    Als je je eenmaal instelt op 2 baby's gaat het vanzelf. En dan misschien samen met je buurvrouw bruikbare tips vragen bij een bekende gastouder of moeder van een meerling.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dit.
    Plus 2 baby's... ik heb een tweeling van bijna 1.5 jaar. Nou ik heb afgezien het eerste jaar... ontzettend heftig. Maar ja das ook wel weer anders dan dat je t maar 1 dagje zo hebt.
    Maar juist die ene dag die ik vrij ben die wil ik met mn eigen kindje (s) doorbrengen.

10. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een mooie oplossing maar zelf zou ik het niet doen als ik voor de eerste keer moeder werd. Alles is zo nieuw..je bent zelf nog zoekende hoe het nou allemaal werkt en of je nou wilt of niet, je raakt gauw in paniek en daarbij komt ook nog een stukje onzekerheid bij kijken. Dit is alleen al bij je eigen kind..en dan krijg je er nog eentje bij van dezelfde leeftijd.

Bedenk ook dat als jullie het wel gaan doen, hoe dat dan moet als je bv naar het consultatie bureau moet. Gaat het andere kindje dan mee? Of als jij ziek bent..of je buurvrouw.

11. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik doe het wel samen met een goede vriendin. Ik pas op haar dochters van 2 jaar en 4 maand. Een andere dag in de week past ze op mijn dochters van bijna 1 en 3. Het is druk, maar ik geniet er wel van. Die dag ben ik echt kwijt. Ik zet dan hooguit een was aan, maar verder niet. Voordeel vind ik dat de kinderen een sterke band krijgen en mijn kinderen gaan ontzettend graag naar mijn vriendin.

Deel Deze Pagina