Wat doen jullie met dit weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Jammer genoeg is de zon weer verdwenen en ik vind het dan ook echt lastiger om de dagen in te vullen. Met mooi weer is er genoeg vertier, speeltuin, kinderboerderij, diertentuin...
    Maar met die regen kom ik niet verder dan het zwembad en ballorig wat we inmiddels ook wel kennen.
    Waar gaan jullie heen met dit weer als je erop uit wil? Meisje is trouwens net een jaar en kan nog niet lopen.

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik zit ook af en toe de uren af te tellen... dus ik lees even mee.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    hmmm lastig als ze nog niet kunnen lopen... Probeer op de momenten als het droog is een blokje te gaan lopen met je kindje (even een boodschapje doen). Of ergens naar toe te gaan, misch naar een vriendin op de koffie? En verder zoveel mogelijk binnenhuis gezellig maken, hier staat de spoorbaan van fisher price op tafel en daar spelen we dan samen mee. Mijn zoontje kan lopen, dus vanochtend heeft hij even achterhuis gespeeld, hij is een buitenmensje dus een hele dag binnen zitten houdt hij niet vol. En als het flink geregent heeft gaan de laarsjes aan en mag hij even lekker stampen in de plassen buiten (wat een plezier voor een kind is dat!)

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ja uiteraard ga ik iedere keer wel even boodschapjes doen zodra het droog is en doen we thuis lekker spelen, vingerverven etc. Koffie drinken met vriendinnen, lunchen etc is voor mij leuk maar voor uk niet echt.(ik heb geen vriendinnen met kinderen) Ik zou zo graag meer weg willen en dan echt wat leuks doen.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ik ken het probleem... je zit echt een beetje 'vast' binnen he....

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Precies en dan te bedenken dat dit weer nog zo'n maand of 5 aanhoud stemt me niet heel vrolijk :(

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

inderdaad, maar ik denk dat het wel scheelt als je kindje kan lopen, dan kan je met wat slechter weer ook naar buiten... Dus ik zit maar te hopen dat m'n dochter het gauw doorkrijgt/durft ;)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ga in de regen gewoon met de wandelwagen weg hoor :) Regenhoes eroverheen en hup, naar buiten toe. Zelf een regenjas aan en ik kan er ook tegen :)
    En op de fiets krijgt ze lekker een regencape over zich heen, (maatje 86, dus ze zit er helemaal onder).

Verder wissel ik hier gewoon regelmatig even van ruimte. Zodra ze zich beneden wat gaat vervelen, gaan we even boven was ophangen ofzo. Ze vermaakt zich altijd prima tussen de hopen was en heeft dan beneden tenminste ook weer goede zin met 'r speelgoed :)

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    heel bekend.
    zeker als alles smorgens lekker loopt en er dus al een hoop gedaan is vind ik het best lang duren tot etenstijd.

meestal ga ik als het droog is toch even in de tuin zodat alyssa even lekker dr energie kwijt kan.

soms vind ik het echt moeilijk alyssa te vermaken en weet ik echt niet meer wat ik moet doen.

nu heeft ze ook nog eens een hele sterke eigen wil.

liefs doris

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook echt een buitenkind.... Loopt gelukkig wel eindelijk (was vrij laat: met ruim 19 maanden deed hij zijn eerste stapjes pas), maar gaat buiten ook nog regelmatig zitten; bijvoorbeeld als hij een kant op moet die hij niet wil.... ;) En het is echt zo'n kind dat 'klooiend' speelt ipv heen en weer stappen: peuteren in voegjes van de grond, aarde wroeten, in het zeiknatte gras gaan zitten, niet op de loopfiets maar gaan zitten fiets omdraaien en aan de wieltjes draaien etc etc. Wat hij nu leuk vindt is samen kastanjes rapen/zoeken ;) En zodra het enigszins kan ga ik naar de speeltuin met hem; of even op de fiets. Vriendinnen wonen allemaal in de stad (ik woon buiten de stad) en hebben geen kinderen, dus daar doe ik hem geen plezier mee.
    Maar mochten er meer dames zijn met tips: ik lees ook even mee...

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Af en toe wisselen van ruimte werkt vaak ook wel ja, boven opruimen, schoonmaken.. Esmee speelt dan met het speelgoed wat boven 'opgeslagen staat":D

In de winter gaat ze vaker in bad om de tijd te doden..

Spelen op ons bed vind Esmee erg leuk.

Ochtendje Ikea

Afspreken met vriendinnen

Afspreken met meiden van het Forum

Samen canvas schilderijtjes maken met verf

Wandelen en fietsen tussen de buien door..;)

Mensen die je normaal niet zo veel spreekt eens een bezoekje brengen.. ( tantes etc.)

Zo eventjes mijn lijstje!;)

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    goed topic! inderdaad zit ik soms ook beetje vast thuis. Mijn meisje is nog kleiner en ik ga met mooi weer vaak uren met haar wandelen (maar dan echt een uur of vier, vijf, naar de stad ofzo, dat dan weer wel ;))
    Met dit weer doen we kleine rondjes. En inderdaad wisselen van ruimte: op het grote bed liggen, in een andere kamer spelen (en ik even computeren), liedjes zingen, dansen door de kamer... maar ja, soms weet je het echt niet meer he?!

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ja maar ik doel ook echt op wat meer grote uitstapjes. (zoals in de zomer een dagje dierentuin bv.) maar dan voor in de winter

14. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    ben verleden week wezen zwemmen met haar. Op zich ook wel wat misschien?

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

en nu is het lekker herfstweer dus gaan we dalijk nog heerlijk wandelen

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

haha mijn zoon is al weer negen dus even de tips van toen terug halen uit me geheugen,

Mijn zoon was gek van de bus ging dus regelmatig rondje met de bus zeker als het rot weer is of koud.

Toch ook al heb je het al vaak gezien bij ons is het de kidsplayground toch gaan, voor hem of haar kunnen ze toch de engergie kwijt en vaak zijn daar ook kinderen om mee te spelen en moeders!!!.

En verdere tips ben ik vergeten haha die heb ik volgend jaar zelf weer hard genoeg nodig haha dan met een meisje en daar weet ik weer niks van hihi;)

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Doen we inderdaad iedere dinsdag. Dan hebben we dreumes zwemles

Deel Deze Pagina