Nog nooit uit logeren geweest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wie heeft z'n kindje ook nog nooit uit logeren gedaan?
    Ik kan dat niet hoor.
    M'n moeder vroeg of Steven daar een keer mocht logeren, toen was hij 4 maand, nou nee hoor, heb hem liever onder m'n eigen dak.
    Ligt niet aan haar hoor, maar het idee vind ik niet prettig.
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte is al een paar keer uit logeren geweest maar we zijn wel kieskeurig wat dat betreft. Ze logeert alleen wanneer het nodig is (we zijn nogal veel aan het verbouwen etc) en niet omdat een ander haar graag wil.

    Zo mag ze van ons alleen nog maar logeren bij mijn schoonzus, die heeft zelf 4 kinderen opgevoed waarvan de jongste nu 13 is en die zit nog helemaal in die routine.

    Opa's en oma's willen ook graag dat Lotte komt logeren maar die mogen wachten. Als Lotte oud genoeg is om zelf aan te geven dat ze ergens heen wil mag dat, tot die tijd beslissen wij waar ze heen gaat.
     
  3. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Als Emiel gaat logeren dan zou dat bij opa en oma zijn of bij mijn zusje. Als hij iets groter is dan gaan we dat ook zeker doen. Ik vind het belangrijk dat hij ook ergens anders in een bedje kan slapen. Mocht er een keer een noodgeval zijn en hij moet echt ergens anders slapen dan is hij daarmee vertrouwd en wordt het geen drama.
     
  4. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Die kleine van ons is al een paar keer uit logeren geweest ik vond het heel erg de eerste keer en heb toen ook wel 100x gebeld maar nu vind ik het niet meer zo erg...
     
  5. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Hier gaan de kinderen ook niet uit logeren zolang ze daar zelf niet om vragen. (noodgevallen daargelaten)
    Omdat onze ouders ver weg wonen logeren we wel als gezin zo nu en dan bij de opa's en oma's maar nooit zonder papa en mama :)
     
  6. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje is ook nog nooit wezen logeren hoor. Moet er ook nog niet aan denken als ik eerlijk ben.
    Vind het zelf nogal een gedoe omdat ik bv geef en ik kan ook niet zolang zonder haar!
     
  7. Female

    Female Niet meer actief

    Ik begrijp je wel en denk dat ik het soms ook wel even lastig zal vinden, maar ik denk dat het wel goed is om je kindje eraan te laten wennen. Zo worden ze er denk ik wel een stuk makkelijker in om af en toe van huis te kunnen...
     
  8. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ja female ze worden er inderdaad makkelijker van.
    Ze is wel eens een hele dag bij iemand...alleen de nacht nog niet.
    Ze mag als eerste bij mijn ouders of mijn zus logeren dat geeft mij wel een goed gevoel. Dus wie weet doen we dat binnenkort wel een keertje
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Iman is nog nooit uit logeren geweest en dat blijft voorlopig ook zo.
    Op deze leeftijd vind ik uit logeren voor de pret voor t kind ONZIN. Kan me niet voorstellen dat Iman denkt ohh gezellig bij oma logeren...

    Denk eerder dat ze zich afvraagt waarom ze niet in haar eigen bedje ligt.

    Als t niet anders kan vind ik t wat anders, dat is overmacht, maar zolang ik savonds thuis ben slaapt zij thuis.

    Als ze over een jaar of 2 vraagt om te slapen bij oma omdat ze dat zelf wil, mag dat natuurlijk wel!
     
  10. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Helemaal mee eens! Wij gaan zaterdag op vakantie en ik ben wel blij dat Jacob gewend is om in een ander bedje / andere omgeving te slapen. Scheelt een hoop gedoe.
     
  11. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier gaan mn kids ook niet logeren voor de fun. Mn dochter 1x de avond dat mn zoon werd geboren maar verder niet. ben het ook niet van plan zolang ze er niet zelf om kunnen vragen en weten wat het inhoud...
    Soms doen ouders het ook wel om tijd met zn 2en te hebben maar ook daar kan ik me niks bij voortstellen. Ik ben echt het gelukkigst met mn kids in de buurt.

    Mn moeder past wel afentoe eens een uurtje op maar that's it. Als gezin hebben we wel een paar keer gelogeerd.
     
  12. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Dit ligt volgens mij veel meer aan het karakter kind dan aan het feit of je je kind uit logeren stuurt.
    Ik ben als klein kind ook nooit uit logeren geweest en toen ik wat ouder werd ging op eigen verzoek uit logeren en nooit problemen gehad. En ik ken zat kinderen die wel uit logeren gingen als baby en toch vreselijk heimwee hebben. Je kunt er gewoon niks van zeggen.
     
  13. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Mijn dochter is al heel vaak bij oma wezen logeren. En pas geleden ook een keertje bij mijn tante. Die heeft zelf twee zoontjes en ze vond het zo leuk als mijn dochter een keer zou komen logeren. Dat hebben we toen gedaan toen ik hoogzwanger was van mijn zoon. Maar goed ook, want dat was het weekend voor m'n bevalling, dus het was wel even lekker eigenlijk. Mijn zoontje is trouwens pas geleden ook al een keertje bij mijn moeder wezen logeren. Hij kwam op dat moment twee keer per nacht voor zijn fles en toen bood mijn moeder aan om hem een nachtje bij haar te laten slapen, omdat ik gewoon heel erg moe was van die gebroken nachten. Toen heb ik van dat aanbod ook wel gebruik gemaakt.
    Ik ben blij dat ik, wat het slapen bij anderen betreft, nooit moeilijk heb gedaan, want ik merk aan mijn dochter dat zij gewoon alles prima vind. Ze vindt het geen probleem om in een ander bed te slapen. En dat vind ik toch wel fijn, want stel dat er een keer iets is, is het geen probleem dat je je kind ergens anders moet laten slapen. Verder vind ik het ook wel goed dat ze eens door iemand anders op bed gelegd wordt. Wel leg ik ons bedritueel dan aan diegene uit, zodat het wel een beetje hetzelfde blijft......
    x Linda
     
  14. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz gaat nooit ergens logeren.
    Ik woon in Belgie en mijn familie in Nederland dus dat vindt ik voor haar leeftijd gewoon te ver om even te gaan logeren.
    Ik ga wel geregeld naar me moeder en blijf daar slapen dus dan logeert ze wel ergens maar dan met mij ;) ....
    Denk trouwens ook niet dat ze zal slapen bij een vreemde zonder mij.
     
  15. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik wil niet dat mijn zoontje ergens gaat logeren, ik ben daar echt heel moeilijk in. Wil gewoon dat hij thuis slaapt. Moet er niet aan denken om wakker te worden en dat hij er dan niet is. vreselijk!
     
  16. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Mijn dochtertje slaapt ook vaker bij mn moeder , ik heb er ook geen moeite mee , ik weet dat ze in goede handen is en ik kan zelf ook eens lekker op stap en uitslapen :D
     
  17. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ruben is ook al een paar keer bij zijn opa en oma blijven slapen.
    dit omdat wij vrijgezellen feesten en bruiloften hadden.
    (over 2 weken weer een bruiloft.)

    over een poosje zal ie ook bij mijn ouders blijven, al is het maar voor 1 nachtje.
    hebben mijn vriend en ik ook weer eens tijd om samen wat te gaan doen en niet alleen boodschappen halen tussen de slaapjes door....
     
  18. liset

    liset Actief lid

    2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Milan is dat hij 7 maanden bij mijn ouders blijven slapen. Omdat wij gezellig naar Tarzan waren en dus laat terug. Maar ik vond het vreselijk. Terug in de auto had ik echt zoiets van kunnen we hem niet ophalen. Was ook heel blij dat hij weer thuis kwam. Andere oma zou het nu vast ook wel willen. Maar voorlopig blijft hij lekker bij ons slapen.
    Mijn moto is ook zolang hij er zelf nog niet om vraagt om uit logeren te gaan. Dan gaat hij ook niet zomaar te logeren. Ik heb dan veel liever dat iemand thuis op past.
     
  19. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk er precies zo over!
     
  20. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris is nu 2 keer wezen logeren... 1 keer omdat mijn ouders 25 jaar getrouwd waren en 1 keer zodat wij lekker een avondje op stap konden gaan.

    Ik vond het de eerste keer heel moeilijk, maar hij was net zo vrolijk daar als hier en dat stelde me wel gerust dat hij zich toch op zijn gemak voelde. Ben hem wel gelijk 's ochtends weer gaan halen :D
     

Deel Deze Pagina