Hallo, Ik weet dat het niet mag om overgebleven IVF-medicijnen aan te bieden op het forum. Maar ik heb ook nog tientallen sets met injectietoebehoren over voor Menopur die ik niet meer gebruik. In 1 set zitten 5 spuiten met een opzuignaald en 5 injectienaalden en 5 alcoholdoekjes. Ik kan me voorstellen dat vrouwen die de medicijnen zelf moeten betalen, hiermee geholpen kunnen zijn.
Zijn er echt vrouwen die injectiespuiten durven overnemen van een volstrekt onbekende? Zou ik totaal onverantwoord vinden om dat te mogen aanbieden. Wellicht is het niet eens wettelijk toegestaan.
Tjonge, schiet eens even niet zo uit je panty! Jij hebt duidelijk nog nooit vruchtbaarheidsmedicijnen gebruikt. Anders zou je wel weten dat de spuiten en de naalden apart steriel apart verpakt zijn. Alsof ik gebruikte naalden zou aanbieden...
Lamaris, als het nou niet blijkt te mogen, probeer het dan op het IVF-moeders forum.. Daar mag je de medicatie zelf ook aanbieden, trouwens, zij het met een 'omweg' Ophalen van & wegbrengen naar het ziekenhuis - Pagina 33
Ik kon ze aan de ivf poli geven in het ziekenhuis. Die gaven ze dan aan patiënten die begonnen aan een poging die niet vergoed werd. Ook de medicijnen.
Dank voor de tip! Ik heb namelijk ook nog wel veel Orgalutran over. Dat worden dan 10 ritten naar ORvelte
Ik ben (gelukkig) helemaal niet bekend met dat forum. Maar heb wel even gekeken... Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt? Puur uit nieuwsgierigheid, maar ik snap er helemaal niks van (mag ook via pb)
Ook een idee! Ik kan het even navragen bij mijn kliniek of zij dat ook doen. Ik wil wel zeker weten dat het niet wordt weggegooid!
Het aanbieden van medicijnen (of erom vragen) wordt in Nederland niet zo gewaardeerd, zeg maar, dus op het IVF-moeders forum, doen ze alsof het om ritten van en naar een bepaalde plaats gaat. Als je bijvoorbeeld het medicijn Puregon overhebt, biedt je een rit aan naar Purmerend. Ik weet niet of je verder wel iets van de medicatie weet, maar je krijgt bijvoorbeeld spuiten met 300 eenheden erin. Dan kun je dus aangeven dat je 300 kilometer wilt rijden of dat je ruimte hebt voor 3 personen Utrogestan = Utrecht, Menopur = Meppel, Gonal-F = Gouda, Decapeptyl = Den Haag, enzovoorts. Ik heb zelf bijvoorbeeld dit een keer geplaatst; Toen had ik dus 3 spuiten van 900 eenheden Puregon over, houdbaar tot en met 10-14 en zocht ik naar Menopur Het zou trouwens ideaal zijn als dit op deze manier ook op ZP mocht.. Een hoop mensen kennen het IVF-moeders forum niet en ik zie op ZP toch ook best regelmatig topics van mensen die (veel!) medicatie over hebben..
Wow, bedankt voor je uitleg! Wat een ingewikkeld verhaal Maar wel fijn dat het zo mogelijk is! Je helpt elkaar er goed mee denk ik! Je moet wel goed nadenken wat je precies opschrijft volgens mij, alhoewel...als je het eenmaal begrijpt zal dat automatisch gaan
Haha, ik moest er in het begin ook wel even over nadenken, maar het is vrij snel duidelijk inderdaad.. Oh en, die plaatsnamen zijn niet vast natuurlijk, die mag je gewoon zelf bedenken Iedereen doet het een beetje op z'n eigen manier. Ik zie ook wel eens voorbij komen dat iemand nog 'PURE worteltjes in de groenten-la heeft liggen (Puregon in de koelkast dus) Het is inderdaad superfijn om elkaar zo te kunnen helpen. Ik heb tijdens m'n laatste behandeling, die raak was, Pregnyl gebruikt wat ik van iemand van ZP heb gekregen. Ik heb op mijn beurt weer tig dozen met Menopur weggegeven aan iemand van het IVF-moeders forum (die ik dan weer gekregen had van iemand van ZP, maar die ik niet meer nodig bleek te hebben). Het voelt, voor mij in ieder geval, toch een beetje alsof je elkaar helpt met zwanger (proberen te) raken.
Beste Lamaris, Het aanbieden en vragen naar medicatie is op Zwangerschapspagina.nl inderdaad niet toegestaan. Injectietoebehoren horen daar voor ons ook bij. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl