is dit dan ook tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juud, 29 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hallo,

Ik heb inmiddels zelf gereageerd op de berichten over verstopping en tandjes, maar ik blijf toch zitten met onze eigen situatie. Misschien kunnen jullie hier een mening over geven?

Siem zit sinds vorige week zaterdag op 4 flessen (210/7). Daarvoor kreeg hij er 5. Sindsdien poept hij minder goed, maar dat begon eigenlijk al ietsje daarvoor. Maandag en dinsdag heeft hij nog een goede poepluier gehad, maar sindsdien niet meer. Gisteren wel 4 keer een keutel, niet keihard en zeer kleverig. Maar geen volle Pamper of zo.

Nu lijkt het ook al een week of drie of de eerste tandjes komen. Hij kwijlt eel, bijt enorm veel op spulletjes en handen en heeft vaak vuurrode wangen. Zijn billen zijn niet rood en/of kapot.

Sinds vandaag geef ik om de 2 uur 3 druppeltjes kindicol van VSM, want ik wilde toch íets doen. Ik hoop dat hij snel weer poept, want hij heeft echt pijn in zijn buikje (denk ik). Hij heeft iig pijn.

Oh ja, op de koop toe, hij zit sinds ca. maandag ook in sprongetje 4... Fijn he ;)

Goed, weet iemand waar die verstopping vandaan komt? En komen zijn tandjes, denken jullie? Dank je!

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wat ik weet van Merel is dat ze juist meer breiige luiers had/heeft als ze tandjes krijgt en geen verstopping. Ze heeft ook 1 keer niet goed kunnen poepen en dat ging vanzelf weer over. Ik lees hier dan veel: een druppeltje olie door de fles doen (olijf olie) en dat schijnt goed te werken.

Geef je al af en toe bijvoeding? Want daar kan de ontlasting ook harder van worden.

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Lijkt er in elk geval wel op dat er tandjes komen, dit ivm de rode wangen. Dat zijn ontlasting harder is, lijkt mij niet van de tandjes te komen. Soms hebben baby's dat en dat is niet leuk voor je kleintje. Je kunt proberen om de flessen wat wateriger te maken, zo'n 10 tot 20 cc per fles extra. Dit hielp hier erg goed. Je mag ook al wat van fruit gaan geven, dit helpt ook voor een wat betere stoelgang.

Mocht het allemaal niet baten, dan heb ik hier nog een tip wat Noa altijd helpt. Ik doe dan wat sinaasappelsap geven. Gegarandeerd succes!

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Bedankt voor de tips. Wegens een lactose-intolerantie en sowieso moeilijke darmen aan mijn kant (ook mijn moeder is er mee belast) ben ik extra op mijn hoede. Bij mij kwamen ze er erg laat achter dat ik lactose-intolerant ben en dat ik (daardoor) een spastische darm heb. Ik geef Siem daarom ook nog geen bijvoeding: ik wil eerst dat zijn darmpjes zo volgroeid mogelijk zijn.

Morgenochtend zijn er 5x24 uur verstreken en als er maandag nog niets is gebeurd, dan ga ik naar de HA.

Ik wacht nog even de kindicol af, en anders doe ik idd olijfolie in de fles. Iets wateriger maken ga ik meteen doen.

Weet iemand of het dan misschien bij het sprongetje hoort, of de overgang naar een ander schema?

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn dochter heeft al 6 dagen niet gepoept, wel elke dag 1-2 keutels maar meer niet. Ze heeft er geen last van, ze huilt iig niet. Ze heeft net haar eerste tandje door maar ik dacht juist dat ze hierdoor diarree konden krijgen door de tandjes.

Ik ga vanaf morgen olie in haar fles doen? Welke olie maakt dat nog wat uit? En hoeveel dan?

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    @ bibiche,1 druppeltje geeft vaak al heel veel succes. Olijf olie is denk ik het beste.

@ Juud, of het bij een sprong hoort denk ik eigenlijk niet. Merel reageert altijd heel heftig op sprongen, maar ze heeft er nooit last van gehad met ontlasten. Maar het ene kind is de ander natuurlijk niet. Misschien zijn er andere baby's die er wel last van hadden.

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Vanochtend heeft hij na de fles een middelmatige hoeveelheid kleverige brij gepoept. Dat luchtte mij iig erg op: het komt op gang.

Nu maar hopen dat het doorzet. Hij is al wat rustiger, als het gaat om aandacht vragen, dus ik denk dat de sprong zo goed als genomen is. Af en toe krimpt hij nog wat ineen van buikpijn en hij blijft last hebben van zijn kaakjes.

Ik geef vandaag nog kindicol en zie het dan even aan. Kwamen die tandjes maar door...

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Hallo juud,

hier ook iemand met een spastische darm en dus ook daar wat meer op gefocust bij kindlief ;) .

Toen Kylian ongeveer 2 maanden was had hij ook in 1 keer dat hij niet goed meer poepte en als hij toch poepte ging dat met veel persen gepaard en als resultaat een klein rond keuteltje.

Na een bezoekje aan onze huisarts kregen we van hem het advies om door elke fles een scheutje olie (plantaardige) te doen. Zijn voorstel was lijnolie (gemaakt van lijnzaad) omdat hier ook veel goede stoffen zaten voor de hersenontwikkeling (net als in die boter van bleuband ;) )

Dit zijn wij gaan doen en het werkte als een tierelier, sindsdien heeft hij nooit meer een verstopping gehad en nog maar zelden krampjes.
    Zo rond de 5 maanden zijn we het af gaan bouwen, steeds in een flesje minder met olie, en na een week er weer eentje af.

Kylian is nu 16 maanden en heeft nog geen last weer van verstoppingen gehad, als hij weer last heeft ga ik eerst de olie proberen.

Groetjes Anita

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou net beetje olijfolie geprobeerd te geven en ze was heel erg druk aan het persen.

maar vanaf wanneer is het nou verstandig om naar de HA te gaan? Ze heeft deze week 1 keer goed gepoept en de rest van de dagen gewoon kleine knikkers zeg maar. Of gewoon zelf weer experimenteren met Friso comfort geven of VSM druppels?

10. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Mijn dochter poept al sinds de geboorte slecht. (nou ja, merkbaar vanaf een maand of 3/4). Soms poepte ze wel eens 2 weken niet! Het bleek uiteindelijk een zuivel en eiwitallergie te zijn. Ik geef nog borstvoeding en moest dus zelf op dieet. Sindsdien gaat het veel beter. Tot gisteren kon ik nog niks zeggen over tandjes, maar toevallig is het eerste tandje net door bij mijn dochter. Ik heb daar helemaal niets van gemerkt, geen rode wangen, geen luieruitslag, geen gekwijl, geen koorts, gewoon helemaal niets.

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik weet wel dat Siem niet de enige is, maar het is toch fijn om even steun te krijgen. Als het nu alleen niet poepen was, dan vind ik het minder erg, aangezien ik ook pijnloos een week niet hoef te gaan (alleen het poepen zelf dan...)

Maar goed, ik heb dus het gevoel dat Siem wel buikpijn heeft. De combinatie met de 'tandenpijn' (hij knarst nu steeds en bijt op zijn tongetje...) maakt het voor hem allemaal een rottige tijd. Heel fijn dus, dat hij gisteren tijdens het spelen en knuffelen met ons een schater-lachbui heeft gehad. Nou, de tranen sprongen in mijn ogen van geluk. Maar nu is hij weer zeurderig, heeft buikpijn en komt niet in slaap, terwijl hij overduidelijk heel moe is.

Ik weet niet hoe lang ik nog door wil gaan met de kindicol. Vandaag maar eens olijfolie proberen. En anders over naar de lijnzaadolie. Ik bel ook even de HA, voor advies.

Poe poe, hoe bezorgd je kunt zijn over je kindje...

Deel Deze Pagina