En nadat de visite weg is de rest van de dag met een huilend kind zitten??? De baby heeft er verder niks aan om bij iedereen op schoot te zitten!! Ik vind dat je aan de baby moet denken en niet wat de andere leuk vinden!!!
Het hangt zo van de baby af. Mijn kinderen vonden het allemaal best maar we hadden ook geen hele drukke visite de eerste 1-2 weken. Maar naar mijn mening zijn babies om naar te kijken en niet persé om vast te houden. Opa's en oma's mogen de baby vasthouden en voor de rest hangt het enorm af van de situatie en de baby
Hier resulteerde 1 middag visite in een baby die 3 dagen overstuur was... Dan wordt je vanzelf krampachtig helaas... Feit dat ze de rest van de week ook al veel huilde en ik nauwelijks sliep... Zal vast niet positief hebben bijgedragen natuurlijk.
Ha ha wat mijn reactie teweegbrengt hierzo.. ik heb er gewoon nooit zo bij nagedacht maar wij hebben dan ook een heel makkelijk mannetje die heel sociaal is en heel spontaan. Het ging allemaal zo makkelijk en hij ging ook al na een aantal maandjes logeren wat andere misschien niet zouden doen. Ik denk dat het wel bevorderd en dat je kindje er wel makkelijker van wordt. Mijn mannetje heeft 11 dagen ion het zkh gelegen en is dus ook door tig verplegend personeel, kinderartsen ed vastgehouden, verzorgt en onderzocht. Kom je ook niet onderuit dan.
Ik denk niet dat je een baby van een paar dagen al "sociaal" kan noemen. En over makkelijk zijn, hier is ze nog nooit uit logeren geweest en ze is de hele dag bij mij, en ik heb een heel sociaal en makkelijk meisje, dat overal op afstapt en in een kamer vol visite de show steelt. Dat maakt dus helemaal niks uit, het hangt heel erg van je kind af. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Maar de meesten stellen het belang van hun kind voor op bezoek dat zonodig moet "kroelen".
OOh dus als je je kindje laat vasthouden dan stel je het belang van je kindje niet voorop?? Dee meeste mama's die ik ken stellen het belang dan niet voorop. Dat is het laatste wat ik erover gezegd heb. Ik en vele mamas met mij denken er nu eenmaal anders over
Reageer niet zo heftig zeg. Je leest iets wat ik helemaal niet zeg. Jij zegt dat moeders vaak zo krampachtig doen en dat je dat niet begrijpt. Vervolgens reageren hier mensen die zeggen dat hun kind helemaal overstuur was na een paar uur kraamvisite. Zij kiezen er dan voor, in het belang van het kind, het rustig aan te doen en de baby niet zomaar aan iedereen te geven en al zeker niet de eerste dagen. Als het kind er goed mee om kan gaan en gewoon doorslaapt is er helemaal niets aan de hand. Jij komt direct met een waardeoordeel over moeders die het anders doen, en daar reageerde ik op.
Je baby uit handen geven wordt hij/zij echt niet sociaal van. Mijn kind heeft ook in het zhuis gelegen na de geboorte is ook door tig artsen onderzocht vastgehouden etc etc. Ging vroeg uit logeren en gaat nog steeds geregeld. Het is een ontzettend sociaal jongetje geworden ondanks dat hij als baby niet door iedereen is vast gehouden.
Alle kraamvisite heeft ons zoontje wel even vast gehad. Nooit problemen gehad met overstuur zijn of wat dan ook. Hij vond het ook allemaal best en sliep ook bij anderen gewoon verder. Maar dan merk ik nu ook dat hij een erg gemakkelijk jongetje is wat niet gevoelig is voor ritueeltjes en ergens anders slapen of ergens anders zijn. Hij slaapt goed, eet goed en eigenlijk is het nog steeds een heel gemakkelijk kind wat het toen als baby ook wel was. Ik weet niet wat ik gedaan had als dat niet zo was geweest. Nu was hij gemakkelijk en ik ook gemakkelijk...
Hier sliep mijn dochter met 3 weken ook een uur in de armen van mijn tante. Het was zo'n mooi gezicht en zij straalde ook. Maar toen ze 3 dagen was had ik dat echt niet gedaan. Ze was toen nog zo ontzettend klein en kwetsbaar, ze lag alleen bij ons. Gelukkig had het bezoek daar alle begrip voor.
Krampachtig? Moeilijk doen? Familie? Na ja zeg... Zoiezo is het dus echt jammmmmer de bammer voor de familie. Als ik niet wil dat mijn kind uit handen gaat dan is dat mijn beslissing. Dan komen ze maar terug als baby iets ouder is Om wie draait het hier nu eigenlijk.. Het is al eerder gezegd, je kan ook heel goed naar een baby'tje, dat nog zo klein is, kijken. Onze oudste dochter daar begon ik ook heel leuk mee qua vasthouden en zo, nou dat werkte dus niet. Wij hebben het eerst half jaar de uitstapjes moeten beperken omdat zij gewoon niet goed tegen die prikkels kon. Ben ik dan krampachtig? Deed ik moeilijk? Nee hoor, maar "even"troosten daar was geen sprake van. Eerder urenlang ellende.. Als jij iemand bent die graag haar kind van arm tot arm laat gaan prima. Maar zo werkt het dus niet met sommige kindjes en ook niet met sommige moeders! En dat heeft echt helemaal niets met krampachtig zijn te maken..
En toch zie ik hier in mijn omgeving dat hoe gemakkelijker de ouders zijn hoe gemakkelijk de kindjes ook zijn. Uitgezonderd zieke kindjes wand dat vind ik een ander verhaal. Maar hier ook een stel wat erg krampachtig met dat soort dingen is en hun kindje eigenlijk ook wel. Andere stellen die niet zo moeilijk zijn daarvan zijn de kindjes ook super gemakkelijk en van alles gewend. En natuurlijk wil de familie de baby even vast houden (zij hebben immers ook die 9 maanden met je mee gewacht en je gesteund). Ik heb dat alleen op de dag van de ks niet kunnen doen omdat ik (en vriend) er even zelf van wilde genieten (vol met morfine vanwege pijn wat naweeën bleken te zijn en morfine niet tegen werkt). Vanaf de volgende dag heeft iedereen hem even vast mogen houden (zelfs kindjes samen met hun mama). Nee ik snap het niet zo goed waarom. Was zelfs trots als anderen ons prachtige zoontje vast hadden en bewonderden. Zoveel mooie reacties waar ik ook van genoot.
Gemakkelijk hoef je niet te zijn vanaf dag 1. Ik vind het niet nodig als een pasgeboren baby van hand tot hand gaat. Wat heeft hij daaraan? Hij heeft alleen zijn moeder nodig. Als de baby gewoon doorslaapt en de ouders vinden het ook prima, is er uiteraard niets mis mee. Maar ik begrijp niet zo hoe beschermend zijn de eerste periode samen moet hangen met een "moeilijk kind". Wat heb je eraan als een baby overstuur wordt als hij door verschillende mensen wordt vastgehouden? Sommige baby's raken erg snel overprikkeld, hoe makkelijk de ouders ook zijn. Nu lijkt het net alsof ouders met een minde rmakkelijk kind dat aan zichzelf te danken hebben. Dat is echt niet zo. Hier ook een heel makkelijk meisje, slaapt overal, heeft geen vreemdenangst (nog niet), maakt met iedereen contact... en toch was ik echt een moederleeuw die eerste weken. We hebben ook bewust he tbezoek later laten komen zodat wij eerst aan elkaar konden wennen. Ik denk dat het er meer mee te maken heeft in alles ontspannen en relaxed te zijn, dan baby vanaf dag 1 uit handen geven. Hier altijd alles op verzoek gedaan, en ik denk dat mijn dochter daarom zo makkelijk is. Geen idee of dat waar is
Kindje moet je het zelf aan laten geven. Hier is ons kindje van hand tot hand gegaan bij iedereen die het maar wilde. Hij sliep gewoon door. Zie je dat je kindje onrustig is dan zeg je dat gewoon tegen de familie en houdt je hem zelf vast.
Toevallig ben ik vorige week zelf weer op kraambezoek geweest Na mijn eigen kraamtijd ging ik ook nergens meerv an uit al weet ik dat zij makkelijke kindjes heeft en zelf ook heel makkelijk is Ik heb ook heerlijk een poos met het kleine muppie zitten knuffelen.. Tijdens voedingstijd wilde ik dr overhevelen naar mama, maar daar was geen sprake van.. Zelf was k echt een leeuwin toen mn meisje nog ene klein mupke was
Dat een baby sociaal wordt van verschillende mensen is echt onzin hoor. Dan zou mijn dochter super sociaal moeten zijn want daar hebben 12 weken lang dagelijks meerdere personen aan gefrummeld en gezeten. Maar ze is momenteel juist super verlegen en houdt niet van drukte. Zo was ik zelf ook vroeger, denk dat het eerder met karakter te maken heeft. Want mijn broer was juist het tegenovergestelde en mijn ouders deden met beide kinderen precies hetzelfde.
Ik denk dat ht een selffulfilling prophecy is: Als je een 'makkelijke' baby hebt, zul je die ook makkelijker 'afgeven', waardoor op latere leeftijd mensen gaan zeggen dat het komt doordat je de baby nooit aan andere mensen wilde geven...
Nou inderdaad, en 'makkelijke' ouders krijgen sneller 'makkelijke' kinderen omdat ze zelf ook makkelijk zijn en hun kinderen die karaktereigenschap dan meekrijgen van de ouders.. Waar het bij 'moeilijke' ouders precies hetzelfde kan werken. (even makkelijk en moeilijk tussen haakjes omdat ik het niet eens ben met de term)
Wij hebben in de eerste week het kraambezoek sowieso beperkt, ik wilde de kans hebben om eerst fatsoenlijk bij te komen en te genieten van ons manneke, daarnaast wilden we zijn zus ook even de tijd geven om te wennen aan haar broertje. Nu krijgen we meer bezoek en vind ik het geen punt dat iedereen hem vast wil houden. Wel handig ook, kan ik koffie zetten en beschuitjes smeren voor het bezoek.
Dus jij snapt niet dat wij er niet zo veel zin in hadden dat we wel de hele familie blij maakten, maar daarna met een volledig overprikkeld kind zat dat alleen maar kon huilen? ja ik had liever de "mooie reacties" gehad maar ja...dat heb je dus NIET voor het zeggen!