Naja dat dus. Ookal staat de familie achter de beslissing, iemand anders kan wel een dergelijke zaak opstarten
Dit ja, je zou toch geen arts meer durven worden daar in Amerika? Gaat de zorg nog harder achteruit daar.
Kunnem ze dat dan niet laten toetsen voor een tuchtraad o.i.d. / presidentieel besluit whatever dat in zulke situaties, specifiek dan enkel voor deze aangevraagd. Er ontheffing geldt en artsen met een gerust hart deze specifieke behandeling bij deze vrouw konden staken. Bedoel hier kan die anti- abortuswet toch helemaal niet voor bedoeld zijn. En misschien hebben ze dat wel geprobeerd hoor, maar dat heb ik nog niet echt kunnen achterhalen. Wel dat nabestaanden in spé het bij de artsen probeerden. Maar niet dat de artsen het bij overheid/rechtspraak/Trump voor hebben gelegd.
Uitsluitend nog mannen behandelen, niemand die zich nog aan een vrouw wil wagen. Of uitsluitend na negatieve zwangerschapstest. De motivatie om vooral niet zwanger te worden in de US wordt zo wel erg groot. Heeft wel milieu voordelen, dat dan weer wel maar het is te bezopen voor woorden dat er semi-heksenjachten zijn op vrouwen die een miskraam hebben gehad.
Dit denk ik juist niet, want aan seksuele voorlichting doen ze niet. Stiekeme sex en geen voorbehoedsmiddelen voor handen hebben of durven gebruiken is wat er daar natuurlijk nu ook gebeurd. Hier natuurlijk ook, maar hier wordt wel seksuele voorlichting gegeven en ook niet zo hysterisch preuts gedaan. Maargoed ik heb geen oog op cijfers, dit is meer de indruk die ik al jaren heb van Amerika.
https://www.usnews.com/news/healthiest-communities/slideshows/states-with-the-highest-teen-birth-rates Top 10 staten met de meeste tienerzwangerschappen. Niet heel toevallig liggen de meesten daarvan in het zuiden/bible belt.