Hallo dames, Ik zat met een probleem in de maag. milan was bijna de hele dag wakker, op een hazeslaapje na. Werd er helemaal gek van, kwam nergens meer aan toe. Liep de hele dag met hem op de arm en hij was huilerig, natuurlijk van de vermoeidheid, totdat...... mijn moeder met de gouden tip aan kwam! ''En als je hem nou eens op de buik legt?'' Ja maar mam, dat mag niet ivm wiegedood! Toch maar geprobeerd en meneer sliep 3 uur achter elkaar! (ben er wel 3 uur naast gaan zitten om te kijken of hij zijn hoofd goed draaide, enz.) Wist niet wat ik meemaakte! Toen wakker gemaakt voor de fles, en was menner in totaal anderhalf uur op. Toen hij begon te gapen, weer in bed gelegd en weer 3 uur geslapen! Ik ben zo trots op mijn ventje! Dat wou ik ff kwijt.....
Lekker toch? Als je toch zekerheid wilt hebben dat ie doorademt als ie met z'n neus in het matras komt te liggen, zou je een aerosleepmatrasje kunnen kopen: dat is een dun dekmatrasje dat op het gewone matras komt te liggen, met een hele grove honingraat-structuur, waardoor je zelfs met behoorlijke druk erop nog steeds zuurstof krijgt, Ze zijn goed tweedehands via marktplaats te krijgen! (En aangezien ze gewoon in de wasmachine kunnen, maakt het ook niet uit dat het tweedehands is, ).
fijn dat hij eindelijk een lekkere slaaphouding heeft gevonden, ook fijn voor jou het breekt je op vooral de nachten(heb er helaas ervaring mee)
lekker is dat he. wij moesten nikita inbakeren om haar zo tot rust te laten komen en lekker te kunnen laten slapen maar sinds ze zich om kon draaien rolde ze steeds op haar buikje nadat t inbakeren niet meer mocht , toen kwamen wij er ook achter dat nikita t liefst op haar buikje slaapt, niet zo raar want paps en mans slapen ook vaak op de buik. geniet ervan en maak je niet druk, als hij zelf zijn hoofdje op kan tillen gaat t gewoon goed hoor
Hoi, Bedankt voor de reacties.... Mijn vriend wilt die aerosleep niet, hij zei er iets over gehoord te hebben, dat het niet goed was en iets over de verpakking, dat er op zou staan dat het wiegedood voorkomt.... Verder ging het naar bed toe gaan na de laatste fles prima, werd alleen om 2.30 wakker om vervolgens niet meer te gaan slapen. Gisteravond op zijn buik in bed gelegd na de laatste fles en heeft meneer van 22.00 tot 5.00 uur geslapen! Echt zalig dit......
Wauw wat fijn dat hij nu doorslaapt. Maar is het niet eng dan op de buik laten slapen, en hoe zit het met als hun maagje net vol zit om ze dan op de buik te leggen, komt dan niet alles eruit. En moet hun hoofd heel erg stabiel zijn of hoeft dat niet perse, want hier bungelt die nog eens.
Hoi Beertje, op de buik leggen wordt afgeraden wegens gevaar voor verstikking en wiegedood, (er zijn meer buikliggertjes die daaraan overlijden dan rugliggertjes). Maar, als je kindje juist graag zo wil slapen, is het natuurlijk niet handig om van algemene adviezen uit te gaan en dan is het belangrijker om te zorgen dat buikliggen veilig kan. Een van de voorwaarden is dat je kindje het hoofdje op kan tillen/kan draaien in buikligging, (zodat bij neus in matras je kleintje z'n koppie kan draaien). @Amanda: bij mijn weten helpt de aerosleep ook om verstikking of wiegedood te voorkomen... Omdat je kleintje dus beter zuurstof kan krijgen door die speciale structuur. Wat had je vriend erover gehoord dan? Daar ben ik wel benieuwd naar?
hahah het is natuurlijk niet zo dat ik het meteen ga proberen omdat ik het gelezen heb. Ik durf het niet eens, maar vind het goed dat er iemand is die er baat bij heeft. Bovendien zou ik nooit zoiets doen zonder eerst te overleggen met de cb, en mijn eigen instinct te volgen.
Op de zij deed hier wonderen. Buik niet echt, dat vond ze niks. Maar op de zij heeeeeeeerlijk slapen, op dr rug was/is ze vaak onrustiger en makkelijker weer wakker. Dus voor de moeders die niet gerust zijn op het op de buik slapen, probeer dan op de zij. Je kunt je ukkie dan ook net een opgerolde hydrofiel "vastleggen" (eentje in de rug en eentje aan de voorkant). De hydrofiel is niet zo groot als bijv. een handdoek, dus je sluit je beebje ook niet dramatisch helemaal in. Vaak rolde onze uk half terug op haar rug, en lag dan toch nog een beetje op haar zij tegen de hydrofiel (en sliep lekker door).
Op de zij zou ik nog eerder doen als op de buik. Maar ons kleintje is erg beweeglijk, ik weet niet of hij dan op de zij zal blijven liggen. Maar een hydrofiele luier vind ik niet stevig genoeg ik denk dat hij die plat zal drukken zeg maar.
Op de zij zou ik nog eerder doen als op de buik. Maar ons kleintje is erg beweeglijk, ik weet niet of hij dan op de zij zal blijven liggen. Maar een hydrofiele luier vind ik niet stevig genoeg ik denk dat hij die plat zal drukken zeg maar.
hoi, Ik weet niet precies wat hij gehoord heeft, ik geloof dat het een keer bij radar of kassa was, zal het nog ff navragen.... en hier neer zetten natuurlijk! Milan is na de fles anderhalf uur op, dus heeft de voeding genoeg kans om een beetje te zakken. Ook is zijn hoofdje heel erg stabiel, daar sta ik ook van te kijken. En tijdens die 3 uur dat ik gekeken heb, draait hij zijn hoofd regelmatig (linkerwang, rechterwang) Vandaag ook weer dat ik Milan elke keer voor de fles wakker moet maken, ik heb echt een ander kind. Ik sta er nog van te kijken!
Hallo! Wat ontzettend heerlijk zeg! Dit lijkt wel het verhaal van onze kleine! Zij sliep ook ontzettend slecht en heel onrustig. 's Nachts zijn we haar dan ook vanaf 2 weken gan inbakeren. Maar overdag werd ze nog steeds heel vaak wakker. Totdat ze een keer op haar buikje lag en een paar uur achter elkaar doorsliep. Ik was helemaal verbaasd! Vanaf dat ze 4 weken is ligt ze overdag dan ook op haar buik (eerst beneden in de kinderwagenbak, kon ik haar in de gaten houden, later gewoon in haar bedje). Zo sliep ze elke keer een aantal uren achter elkaar. Ze begon eindelijk goed te drinken en te groeien. Vanaf dat Emy 8 weken is, slaapt ze ook 's nachts op haar buik. Na de inentingen mocht ze niet ingebakerd worden, dus hebben we haar op de buik gelegd. Ze slaapt meestal van 21.00-8.00 (met om 23.00 een voeding). Dus dat gaat geweldig. Ik heb het er met de cb-arts over gehad. Ze mag buikligging niet adviseren, maar ze zei dat je wel iets moet als je kindje niet slaapt. De kinderfysio (is Emy een paar keer geweest ivm plat schedeltje) zei dat als kindjes een hoofdje goed kunnen optillen en draaien in buikligging, dat buikligging niet meer risico's met zich meebrengt als rugligging. Kinderfysio's zijn er ook voorstander van om kindjes zoveel mogelijk op de buik te leggen, ivm de platte schedeltjes die je tegenwoordig zoveel ziet. Maar ja, het 'mag' niet he.. Oh ja, wij hebben geen aerosleep. Als je jezelf er prettiger bij voelt moet je het zeker doen. Maar voor ons heeft het geen toegevoegde waarde.. Wat je vriend waarschijnlijk heeft gelezen is dat de fabrikant niet op de verpakking mag vermelden dat het wiegendood voorkomt..
Lekker zeg dat ie zo lang geslapen heeft. Wij hadden eennanny care aangeschaft voor rosalie. Zo kon ze rustig op haar buik liggen en ik hoefde niet de hele tijd te controleren of ze nog ademnde. (ik heb de nanny care trouwens te koop)
hoi, Ja het is echt heerlijk! Hij slaapt nog steeds fantastisch. Aerosleep niet nodig hier, het gaat zo goed!
hey hoi, ik snap je bezorgdheid! maar onze zoon sliep ook altijd op zijn rug en zo leggen we hem altijd in bed.. maar wij gaan snachts voor het slapen ghaan bij hem kijken en 9 van de 10 keer trffen we hem slapend op zijn buik aan, eerst draaide ik hem altijd terug maar nu sinds een paar maanden laat ik hem op zijn buik liggen want hij draait zich toch terug.. je zou hetzelfde kunnen doen als wij deden, hem in slaap laten vallen en dan 15 minuten wachten en dan terug op zijn rug draaien.. kijk eens if het werkt X
hey hoi, ik snap je bezorgdheid! maar onze zoon sliep ook altijd op zijn rug en zo leggen we hem altijd in bed.. maar wij gaan snachts voor het slapen ghaan bij hem kijken en 9 van de 10 keer trffen we hem slapend op zijn buik aan, eerst draaide ik hem altijd terug maar nu sinds een paar maanden laat ik hem op zijn buik liggen want hij draait zich toch terug.. je zou hetzelfde kunnen doen als wij deden, hem in slaap laten vallen en dan 15 minuten wachten en dan terug op zijn rug draaien.. kijk eens if het werkt X
Fijn he, als je kindje na weken tobben eindelijk zo lekker kan slapen. Onze meid slaapt 's nachts het klokje rond (half 9 tot helf 9) en nu ligt ze vanaf half 10 alweer lekker te slapen! Dat zou op de rug nooit lukken. Wel typisch trouwens dat er een aantal kinderen zijn die alleen op de buik slapen, en niet op de rug.
Heerlijk hoor dat hij nu zo lekker slaapt, onze dochter sliep ook altijd wel goed op haar rug. Maar sinds ze zichzelf om kan rollen ligt ze 9 van de 10 keer op haar buik te slapen. Voor we zelf naar bed gaan wil ik gaar nog weleens goed liggen. Maar 's morgen ligt ze toch weer op de buik