Dochter en zindelijk worden.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amanthis, 8 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb een probleem, mijn dochter is 3 en nog niet zindelijk, is niet zo erg aangezien ze nog lang niet naar kleuterschool gaat maar dat is niet mijn probleem.

Ze geeft duidelijk aan als ze in haar luier plast dat ze dit vies vindt maar als ik haar zonder luier laat lopen en af en toe op het potje zet doet ze gewoon helemaal niets, ik heb al geprobeerd met stickers/stempels te beloven wanneer plast op het potje maar ze weigert, doe ik haar luier om plast ze in haar luier en komt ze huilend naar me toe dat ze een schone broek moet, laat ik haar lopen dan plast ze uiteindelijk in haar broek en gaat ze ook huilen want het is vies maar ze luisterd niet als ik zeg dat ze dan op de wc of potje moet plassen.

Wat moet ik doen?

2. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Sja, de aanhouder wint zeggen ze weleens. Dus op de wc blijven zetten en dan maar natte broekjes lijkt mij. Met dit weer lekker in de onderbroek laten lopen (niet in blootje want dan kan ze hurkent een plas doen!).
    Vind ze het potje zo eng? Mijn dochter ging liever op de grote wv, vond het potje maar niks.

Wij zijn begonnen met iedere avond voor het slapen gaan haar opde wc te zetten en toen er opeens een plas uitkwam heeeeel hard geklapt en haar gekust.
    Sja, en de rest weet ik niet eens meer. Het is vrij snel gegaan.....

Succes!

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    zodra zij heeft geplast in haar luier gelijk op het potje zetten om te laten zien dat ze daar op haar pipi moet doen.
    Het kan soms heel lang duren voordat kinderen dat door hebben, en miss. voelt zij nog niet aankomen dat ze moet plassen dat kan ook natuurlijk.
    Blijven volhouden dan komt het vanzelf goed :)

4. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Hoi Amanthis,

Onze jongste was pas met 4,5 jaar zindelijk en is met meer motorische dingen laat. Wat zij wel erg interessant vond is dat haar zus op de wc plaste en dat er een trapje bij de wc was voor kinderen.
    Doordat ze zag dat anderen naar de wc gingen is ze ook zindelijk geworden op de wc i.p.v. een potje.
    Misschien helpt een trapje waaraan een wc-bril zit als verkleiner en als ze ziet dat je zelf ook naar de wc gaat om te plassen.
    Wat ik zelf ook nog als tip heb gekregen is een plaspop kopen, al heeft dat bij ons niet geholpen.

Groetjes Giegel

5. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips.
    Vandaag ineens heeft ze het door dat ze op het potje moet plassen, 1 keer ging het helemaal goed en 2 keer ook een beetje naast het potje maar we zijn reuze trots dat ze het door begint te krijgen.
    Ze krijgt namelijk voor elke keer op het potje een sticker en die motivatie doet haar goed vooral ook omdat papa en mama gingen klappen en juichen!

Deel Deze Pagina