OMG....meen je dit nou allemaal echt?! Nee, natuurlijk heb je niet alles in de hand, maar je neemt toch alle voorzorgsmaatregelen om te zorgen dat je bijvoorbeeld zo ongeschonden als mogelijk uit een eventueel ongeluk komt. Steek jij ook zomaar de straat over zonder te kijken of er verkeer aankomt, want ja, je kan niet alles in de hand houden . Ik neem aan van niet en dat doe je toch ook om te voorkomen dat je door een auto geschept wordt.
Ook hier geldt maak het niet persoonlijk, en laat het een gezonde discussie blijven waarin men elkaars reactie accepteert.
Ik las ergens een reactie over "dan maar op de vluchtstrook". Doe da alsjeblieft NIET! Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die zich niet realiseren hoe ontzettend gevaarlijk een vluchtstrook is. Daar gebeuren relatief veel ongelukken en vaak met een heke nare afloop. ALS je als op de vluchtstrook terecht komt, dan echt de auto zo ver mogelijk bij de rijbaan vandaan zetten en dan zelf eruit en achter de vangrail. Wat betreft "Je kunt niet alles in het leven in de hand houden." Dat klopt, maar je kunt wel en inschatting maken van bepaalde risico's en bedenken hoe je die kunt voorkomen. Een wijs man (mijn vader ) heeft me een keer uitgelegd: Gevaar = de Kans dat iets gebeurt x de Ernst van de gevolgen De kans op en ongeluk is gelukkig niet ontzettend groot, meestal kom je zonder problemen thuis. Maar vergeet niet dat er dagelijks meerdere ongelukkien gebeuren op de weg, dus de kans dat er iets misgaat is er wel degelijk. Vermenigvuldig dat met de gevolgend ie het voor je kindje heeft als die tijdens een ongeluk los in de auto zit of ligt. Dan heb je een idee hoe groot het gevaar is. Dit is een gevaar dat je makkelijk kunt voorkomen door je kind goed te vervoeren. Dus waarom zou je het risico nemen? Verder snap ik de reacties over luieruitslag niet helemaal. Liever zeker luieruitslag, dan de kans lopen op ongeval met ernstig letsel als gevolg.
oeps..... ik heb dat ook een keer gedaan! ik zat achterin mn zoontje te verschonen , hij zat er tot aan zn oren onder....krijsen en zn kontje deed ongelooflijk veel pijn. snel ff wassen (provesorisch) en daarna weer in de stoel (vast uiteraard) maarre idd beter even op parkeerplaats , hadden we anders ook wel gedaan , maar die was er niet. fijn dat het voor dit gezin zo wonderbaarlijk goed is afgelopen!!!!
Sommige mensen hier zijn echt hardleers, en lijken er nog trots op ook?? Steken zeker ook over zonder te kijken? En sinds wanneer krijgt een baby er wat van als ie moet wachten op zijn/haar eten en ff huilt??? Bah, en dan zielig zijn en schuldig voelen achteraf....
Baby uit auto geslingerd op A12 – Hart van Nederland Ik plaats hem even hier. Wat met meer details. Ik had hem vanmiddag al gelezen. Maar las dat sommige dames dachten dat moeder rijdend het kind zelf verschoond had. Dat is dus niet zo.
Volgens mij dacht niemand dat de moeder het kindje al rijdend had verschoond (wel echt knap trouwens als iemand dat überhaupt zou kunnen ). En dan nog, maakt het echt wat uit? Het is gewoon not done om je kind los in de auto te vervoeren. Je ziet maar wat er kan gebeuren. Ik snap trouwens echt niet dat er door de media schijnbaar wordt gedaan alsof zij een held is. Come on! Ze heeft haar eigen kind ernstig in gevaar gebracht door hem uit het stoeltje te laten halen. Als het niet zo goed was afgelopen had iedereen er schande van gesproken.
Ja liever voor een auto dan zere billen. Wat een oerstomme reactie en dan druk ik me nog licht uit. En nee, ik ben niet perfect maar weiger wel te spelen met het leven van mijn kinderen.
Moeders, laat je niet zo opjutten! Krijg echt de indruk dat sommigen het misschien 'een beetje aandikken' in hun posts en vervolgens zit weer half zp op de kast.
Zielig, heel heel heel zielig voor het kindje, dat de moeder zo gigantisch onverantwoord is om het kind LOS te vervoeren in de auto. En dan ook nog het kind op de achterbank laten verschonen :O Als mijn kind gepoept heeft in haar broek, en ik rijd op de snelweg, dan stop ik wel bij de eerst volgende benzinepomp om een schone pamper te geven, maar hier komt ze never nooit niet los in de auto te zitten/liggen. Gekkewerk is dit. Hoe onverantwoord kun je zijn ?? Maar helaas gebeurd het vaker dat een ouder zijn kind los vervoert in de auto. Vorige week was ik even bij de appie boodschappen aan het doen. Ben ik de boodschappen in de auto aan het laden, stapt naast mij een mevrouw in de auto. Zet ze eerst het kind ( schat het kindje een jaar of 2 ) los op de passagiersstoel. Kind gaat staan op de stoel. Mevrouw stapt de auto in, start de auto, en rijdt weg !! Kind stond verdorrie gewoon op de passagiersstoel. 1x flink moeten remmen en het kindje schiet door de voorruit. Kan er zo kwaad om worden bah bah.
Aandikken? Nee hoor, toen ik bv gaf deed ik dat wanneer de kleine daarom vroeg dus ook op de passagiersstoel. Als we 's avonds op visite zijn geweest en de kleine slaapt wordt ie in de wandelwagenbak op de achterbank gezet en ik ernaast. Overdag zit ie gewoon in de stoel, maar slapen doet ie daarin niet. Dat anderen het stom vinden vind ik prima, maar ik maak er geen geheim van dat ik het wel zo doe (en vele met mij) Las net een topic over thuisbevallen en veel vrouwen zeggen dan: "De man in het zh wil bevallen, ik niet en ik moet het doen dus jammer voor hem" Je zal de eerste niet zijn die met loeiende sirenes naar het zh moet voor de complicaties. Maar dat risico mag wel genomen worden. Dat er dan geen professionele zorg voor je kleine net geboren baby is maakt niet uit. Dat bedoel ik met dat het leven vol met gevaren en risico's zit. Ieder weegt voor zichzelf af, let it be..
Niet is het ook alleen gebeurd in duitsland op de snelweg als mijnoudste poept dan moet er gelijk verschoond worden omdat er gelijk bloed is rebellen springen gelijk over we waren net een raststatte voorbij en de volgende afrit was na 60 km 120km per uur is een half uurtje rijden betekend dat de billen dus dusdanig open zouden liggen dat ze de hele vakantie er last van had gehad. Ja ik heb haar verschoond op de achterbank 3 uur in de nacht en geen hond op de weg maar man ik zweet peentjes. Ik heb de cosi los gemaakt kind op schoot broek uit hieruit schoon gemaakt luier om en terug in de cosi geen romper dicht geen broek gewoon blote benen.kachel op stand sambal en naar de volgende afrit.nee het was niet mijnkeuze maar ontstoken billen kan ik mijn kind niet aan doen.
Dames( die wel hun kind losmaken in de auto), jullie moet het toch ook gewoon zelf weten Je brengt je eigen kind in gevaar. Niet mijn probleem. Ik heb helaas dingen meegemaakt waardoor ik er niet zo licht over denk. Ik hoop voor jullie dat er nooit iets gebeurt.
Pfff wat een veroordelingen weer.. is al erg genoeg dat ze een aanrijding hebben gehad.. wat een commentaar weer hier van al die heilige moeders die alles zoooo goed doen altijd..
Heeft niks met heilig zijn te maken Gezond verstand heet dat Laat jij je kind van 1 jaar alleen over de straat lopen? Dat is net zo....
nou precies! die autostoeltjes zijn niet voor niks verplicht. Ze mag echt van geluk spreken dat haar kind er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen.
Dat staat los van heilig doen. Als je als moeder/ouder zijnde je gezonde verstand gebruikt, dan maak je het kind niet los in de auto, en zet je het ook niet los in de auto. Autostoeltjes zijn naar mijn weten niet voor niets uitgevonden toch. Trouwens, mocht het zo zijn dat het kind alsnog per direct verschoond moest worden, om welke reden dan misschien ook, er staat in het stukje dat ze het kind van de snelweg heeft gepakt en het naar de vluchtstook heeft gebracht. Dussssssssss er was een vluchtstrook aanwezig. Mocht het dan zo zijn dat het niet anders kan, en je het kind echt MOET verschonen, om bijvoorbeeld de reden van een post hierboven, ( kapotte billen ) dan zet ik liever mijn auto op de vluchtstook neer dan dat ik mijn kind al rijdend laat verschonen. Ik vind het jammer dat er zo licht over gedacht word Jij als ouder bent verantwoordelijk voor je kindje. Dus ook als het kindje ernstig gewond was geraakt. Maar als dat gebeurd dan zit de moeder te huilen, want dan is het zoooooooooo erg. Tja, kindje los in de auto doen is pas erg Als ze dat niet had gedaan had ze het kind ook niet van de snelweg hoeven rapen. Dus wie is er uiteindelijk altijd weer de dupe van dit onnozele gedoe : JUIST HET KINDJE :x