Dat was inderdaad niet handig, maar ik denk dat ze niet bewust hebben stil gestaan bij de gevaren die dit met zich meebracht. Dus achteraf was het een domme actie, maar op dat moment voelden ze Ich misschien wat machteloos. De baby bleef maar huilen, en ze waren op zoek naar de oplossing. Dus niet slim, en ze zullen het vast niet meer doen.
Nee dat is ook zo Ik ben misschien ook wel een paniekerig typje en zou dat gewoon niet eens durven. En eerlijk is eerlijk mijn kinderen huilden bijna nooit dus ik weet ook niet hoe machteloos je je dan moet voelen.
Inderdaad iedereen doet wel eens iets stoms, maar dit was gewoon oerstom zoals iemand al zei. Zo vreselijk onverantwoord. Je hoeft geen moraalridder te zijn om die conclusie te stellen..
Sommigen hebben het over moraalridders, en heilig zijn. Etc. Ik ben geen heilige. Ik ben gewoon maar een moeder. En net als bijna alle moeders, probeer ik het aller allerbeste aan mijn kind te bieden. En natuurlijk maak ik wel eens een fout! Schat ik iets verkeerd in, zie dingen over het hoofd, etc. Zo ben ik eens gestruikeld met mijn dochter (toen 1) in mijn handen. Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden. Maar ik probeer het altijd goed te doen. En deze topic gaat nu eenmaal niet over een kleine fout, maar over een hele stomme grote fout. Ik vind het echt NOT DONE om je kind los te halen uit het stoeltje! En inderdaad is het niet per ongeluk, maar een hele bewuste keus om de gordels los te maken. Ik heb ook wel ooit gehad dat mijn kind honger of poepluier had in de auto, maar dan moest ze toch echt wachten tot een parkeerplaats. Ik snap dus ook best dat de meeste moeders er fel op reageren. Ik denk ook waar zat die moeder met d'r hoofd toen ze die beslissing maakte. Sorry, ik vind het gewoon echt stom.
Ja idd een stomme actie. Maar ik ben oprecht blij dat het zo goed is afgelopen! En ik vind het artikel helemaal niet overkomen dat de moeder nu een heldin is...waar halen jullie dat vandaan? Ik denk dat moeder en oma ook wel helemaal in shock zijn.....nogmaals: een domme actie, die mij ook had kunnen overkomen..ik ben nl ook niet perfect. En we weten het hele verhaal er ook niet achter, waarom er nu perse onder het rijden verschoond moest worden. Het is gewoon een tragisch ongeluk, ik ken nog wel meer ongelukken, met een vewel ergere afloop.
Na 13 pagina's is het wel duidelijk dat het een stomme actie was. Persoonlijk denk ik dat de moeder al genoeg is gestraft met de wetenschap wat er wel niet had kunnen gebeuren.
Je hebt gewoon gelijk...daarom zei ik ook dat het mij ook had kunnen overkomen . Gelukkig heb ik nooit in dergelijke situatie gezeten maar ik kan me voorstellen als kindje heeft gepoept in de auto en daarom onbedaarlijk aan het huilen is, dat oma alleen maar goed wilde doen (met toestemming van moeder) en het kindje ff snel wilde verschonen. Achteraf zullen ze zich nu ook wel voor hun hoofd kunnen slaan, maar ik denk wel dat de actie met de beste bedoelingen was.
nou inderdaad Ik denk dat ze al een paar slapeloze nachten heeft gehad en het ook nooit meer zal doen.
Vraag me wel af wat voor auto dit stel wel niet reed- op de achterbank van onze toch niet heel kleine auto kan je echt niet naast de mc nog zelf zitten en een baby verschonen!
Waarom moet er een slot op? Ik vind dat iedereen toch wel zijn mening mag uiten! Ook al zijn dat 14 pagina's. Als er een leuk topic is (bijvoorbeeld over mp) gaat er toch ook geen slot op als mensen hun mening uiten? En ja mijn reactie is ook dat oma dom bezig was. Maar mijn zoontje rende donderdag de straat op, en god weet wat er kon gebeuren. Dus ben ook geen supermama. Toch heb ik de mening dat een kind niet verschoond moet worden op de achterbank.
Natuurlijk poept een baby niet op commando . Dus wat jij zegt is dan een goede oplossing, eerstvolgende tankstation opzoeken. Of een afrit af en eerstvolgende parkeerplaats zoeken, als er geen tankstation is (zoals op de snelweg bij ons, pas over 50 km).
Verschil tussen deze 2 situaties is dat je niet bewust het leven van je kind in gevaar brengt, omdat het uit zichzelf plotseling de straat op rent. We weten allemaal wel hoe snel ze kunnen zijn
In onze auto (en de vorige) kan dat wel, heb het al een aantal keren gedaan (niet toen we aan het rijden waren voor alle duidelijkheid ). Denk dat er best veel auto's zijn waarin dit prima kan hoor. Al moet ik er wel bij vermelden dat ikzelf klein ben, scheelt vast wel. Over de domheid van deze actie kan ik niets meer toevoegen, daar is alles wel over gezegd. Vind het enkel apart dat er mensen zijn die dit niet eens zo abnormaal vinden of zelfs toegeven hun kind niet altijd in het autostoeltje te vervoeren...
Ik zag een keer een oma die haar kleinkind braaf in het autostoeltje vastklikte en dan het autostoeltje op het gedeelte achter de achterbank, boven de achterklep neerzette en zo wegreed! Dat is volgens mij nog gevaarlijker, er hoeft niet eens iets te gebeuren of het kindje ligt met autostoeltje en al op de vloer van de auto!