Hallo meiden, Het is al een aantal weken zo dat ik Renske voor 2 flessen wakker moet maken, En dit is haar schema, 05:00 5:30 180+6 10:00 180+6 14:00 180+6 18:00 19:00 180+6 (wakker maken) 23:00 180+6 (wakker maken) Ze weegt nu denk ik dik over de 6 kilo mijn idee is om haar zometeen om 18:30 wakker te maken en haar een fles aan te bieden van 210+7, al haar flesssen van 180 gaan altijd helemaal leeg. Dan hoef ik haar om 23 uur niet wakker te maken en dat ze dan misschien beter slaapt Ik heb het idee dat ik haar teveel stoor in haar diepe slaap, en dat ze daardoor slechter slaapt en dat ze daarom om 5 uur al wakker is. Overgins wordt ze in eerste instantie niet wakker om de honger maar door een poepluier. Ik heb al een x geprobeerd haar alleen te verschonen en terug leggen, maar na 30 min wou ze alsnog de fles. en als ze alsnog om 5 uur wakker wordt dat zie ik dan welweer, maar dan is ze misschien beter uitgerust(en mama ook) en dan houd ze het later in de middag beter vol om wakker te blijven, want ze gaat al vroeg de diepe slaap in, omdat ze na 12ven niet echt een middag slaap heeft van 2 uur... sorry voor het lange verhaal en hoop dat het een beetje duidelijk is zo
Zou overdag niet meer dan 4 uur tussen de flessen laten zitten, dus 2e fles om 9.00, dan 13.00, dan 17.00 en dan 21.00, misschien hoef je haar dan alleen maar om 21.00 wakker te maken en slaapt ze ook door
Ik zou haar niet wakker maken en haar om de 4 uur geven. Als ze dan lekker ligt te slapen zou ik haar ook nog tot max 5 uur laten liggen. 4 uur max doen ze zodat ze hun ritme houden van dag en nacht maar ik zie dat jou kindje om 05.00 uur al komt dus tja... Ik zou haar laten liggen en kijken wanneer ze zelf komt. Misschen krijg je zo dan ook de fles van 05.00 uur wat later ( of daar kun je dan naar toe werken) krijgen zodat ze een beter dag- en nachtritme. suc6 er mee.
Ik zou haar niet wakker maken. Ze weet zelf heel goed wanneer ze uitgeslapen is en wanneer ze honger heeft. Ik zou gewoon 180/6 als maximum aanhouden. 210/7 is vaak overvoeren. Krijgen ze ook weer buikpijn van.
Hoi, ik had met mijn zoontje ook moeite om een goed ritme te pakken. Nu krijgt hij tussen negen en tien uur ´s avonds de laatste fles en slaapt hij door tot 6 a 7 uur. Als ik hem wakker maakte voor de fles van elf uur, dan kwam hij standaard om 4 uur ´s ochtends, terwijl ik hem om negen uur de fles gaf hij tot 5 uur sliep. Mijn schema is nu ong 6 a 7 uur 180 x6 10 a 11 uur 180 x6 14 a 1430 180 x 6 1730 a 1800 180 x 6 2100 a 2200 180 x 6 Mijn zoon is nu 9 weken en 5 dagen en weegt 5,5 kg
ja zo`n schema is wel leuk, maar wat als je kindje slaapt tot 8.00 of langer dan kom je toch uit op 23.00. hier nl hetzelfde probleem. ik moet haar wakker maken om 19.30 en dan vervolgens om 23.30 en s`morgens om 8.00 ook. als ik haar steeds niet wakker maak dan komt er helemaal geen ritme in denk ik.
Het liep goed, alleen heeft indy nu door dat hij heerlijk kan uitslapen. En dat binnen 14 dagen. Ik was net gewend aan het ritme. Nu slaapt hij dus gelijk goed uit, tot 9 uur! Alleen dan zit je inderdaad in de knoop met je flessen. Dan ben je tot laat bezig. En om elke 3 uur een fles te geven, vind ik niet zo fijn voor hem. Heb mij voorgenomen om na oud en nieuw, dus op 1 januari om 7 uur wakker te maken. Ik moet toch gaan werken en mijn andere zoon naar school. Dan ben ik ´s avonds niet zo laat bezig. Ach we zien wel waar het schip strand. Ben allang blij dat ik ´s nachts mag doorslapen van hem.
Wij zitten inmiddels op vier flessen omdat ik mijn dochter echt niet goed meer wakker kreeg 's avonds om elf uur en dan dronk ze ook nog maar kwart tot halve fles.. Nu is ons schema: 7-8 uur 180+6 12 uur 180+6 16/17 uur 180+6 21 uur 210+7 Hier begint de dag altijd uiterlijk 8 uur dus als ze niet wakker is, maak ik haar wakker..
Ondertussen zit ik ook op 4 flessen. Vorige keer had hij om 15.30 fles gekregen en ik moest dan tussen 15.30 en 23.00 nog 2 flessen proppen. Heb hem om 17.00 opgehaald van de opvang en heb hem om 17.30 op bed gelegd. Had nl weinig geslapen. Maar hij heeft veel gehuild in zijn bed, en net dat ik dacht ok ik haal je eruit, dat was om 18.15 was hij stil. Ik kreeg het niet over mijn hart om hem om 19.00 of 19.30 wakker te maken aangezien, hij nog maar net sliep. Had besloten om hem om 21.30 wakker te maken voor de fles. Om 21.30 werd hij zelf wakker voor de fles. Hij heeft deze heerlijk opgedronken en is weer lekker gaan slapen. Ik heb de nacht op 1 oor gelegen, want ik dacht dat hij toch zou komen voor die fles. Maar nee hoor. Mijnheertje slaapt heerlijk en kwam niet voor die fles. Heb hem om 7 uur wakker gemaakt voor de fles. Het is nu dus gewoon 4 flessen en meer niet. Hij krijgt de laatste fles tussen 19 en 20 uur en gaat gewoon heerlijk slapen. Gisteren had hij de fles om 19.45 en vanochtend heb ik hem maar om 9.15 wakker gemaakt. De kleine slaapkop