Hier ook.. een vriend van mijn vriend heeft hun zoontje exact de zelfde naam gegeven als dat wij ons zoontje ook gaan noemen. Puur toeval.. Wij hebben het hun gewoon verteld en zij vinden het niet erg en ook wel grappig. Wat wij ook zeggen zeiden en hun ook.. er zijn meer jantje en pietjes.. hier op deze aardbol. (maar ik zou t haar wel vertellen en kijken hoe ze reageert)
O wat lastig...wij hadden ook al gelijk een meisjesnaam en zijn ook zo bang dat er iemand met dezelfde naam op de proppen komt. Een familielid of een vriendin zou echt een drama zijn, maar één of andere bekende Nederlander is ook niet leuk, dat dan net Wendy van Dijk of zo ook met die naam komt of zo en iedereen denkt dat je die naam dan daarom kiest..... Naam is gelukkig wel origineel, is maar 10 keer geven vorig jaar, maar ja, dan lijkt het misschien nog erger... We hebben expres echt tegen niemand gezegd welke namen (we hebben voor de zekerheid wel een jongensnaam) we hebben, want er is dan altijd wel iemand die het niet leuk vindt en dan zou ik toch gaan twijfelen. Lastig, lastig, maar ik denk dat ik toch bij mijn keuze zou blijven in jouw geval. Je hebt in elk geval wel een vriendin met dezelfde smaak, kan ook vaak handig zijn!
Ik denk dat ik ook naar die vriendin zou gaan om te vertellen hoe het zit. Maar aan de andere kant zou ik, ongeacht wat mijn vriendin ervan zou vinden, toch de naam geven die ik al in gedachten zou hebben. Ik was er ook altijd "bang" voor dat een vriendin van mij dezelfde naam zou kiezen. (Zij is een maand eerder uitgerekend dan ik) Maar toevallig hadden we het een tijdje terug over namen, en toen was ze een naam belachelijk aan het maken, die ze echt niet mooi vond... je raad het al... dat is de naam die wij aan ons kindje gaan geven...
Lastige situatie! Het is jullie keuze natuurlijk, dus als jullie die naam willen, dan zou ik dat tegen mijn vriendin zeggen. Je kan het niet helpen natuurlijk, dus.. De collega's van mijn man hebben allebei een dochtertje die 2 maanden verschillen: Ilona en Ilana.. Nou ja, mijn man vond het belachelijk, maar wat als je gewoon dezelfde smaak hebt? Er zijn sowieso nog mensen die dezelfde naam hebben..
Hoi Hoi, Als het een goede vriendin is zou ik er met haar over hebben. En anders kijken of je een andere vorm er van kunt maken. Bijvoorbeeld: als het bijvoorbeeld elenine is maak er dan aliene van. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Misschien kunnen we je helpen. Liefs Riv,
Als jullie zélf besloten hebben of jullie bij deze naam blijven, dan zou ik dit eventueel mededelen aan die vriendin, dan is ze erop voorbereid. Ik zou dan zeker niet gaan vragen of ze het vervelend vindt, want dan verwacht ze misschien dat jullie nog een andere naam gaan zoeken (wekt de indruk dat ze nog invloed heeft op de situatie).
ik zou wel een andere naam kiezen, het is inderdaad zo dat er meer zijn die pietje heten, maar als je zo'n goede vriendinnen bent kun je dit bespreekbaar maken en als je mekaar vaak ziet, lijkt het je zelf handig dat de klank helemaal hetzelfde is.. zou het zonde vinden om daar een vriendschap voor op het spel te zetten.. succes, is vast geen gemakkelijke situatie, net als al werd geschreven als er een bekende nederlander met de zelfde naam komt als wij op het moment in ons hoofd hebben denk ik dat ik ook afstap van deze naam. (wij hebben twee namen en kind krijgt dan beide maar ligt er dan aan welke eerst)
Erg lastig......ik zou eht er iig even over hebben met haar! Wij hadden een jongensnaam en het zoontje van een vriendin heet ook zo....Ik had het haar gevraagd en zij vond het geen probleem. Bovendien waren we niet helemaal verliefd op deze naam, dus misschien had ik het nog aangepast, maar ondertussen wisten we dat het een meisje was. Onze meisjesnaam hadden we wel al ver voor de zwangerschap en mijn beste vriendin en een nichtje waren ook zwanger en eerder uitgerekend en daar waren we wekl bang voor dezelfde naam. Zo dichtbij vond ik toch niet kunnen om je kindje hetzelfde te noemen.....gelukkig kregen zij beide een jongetje! Achteraf bleek trouwens wel dat mijn beste vriendin ook de naam Tessa voor een meisje hadden bedcht...had dus voor ons ook lastig kunnen zijn! Heel veel succes!
Tja, persoonlijk zou ik dus voor een andere naam gaan, maar puur omdat ik het zelf niet leuk zou vinden. Zou het zeker aan je vriendin vertellen, zodat je geen scheve gezichten krijgt na de geboorte. Wellicht vindt zij het helemaal geen punt en dan is het gelijk opgelost!
ik zou dus echt geen andere naam kiezen. wij zijn zo aan het bakelijen geweest over een naam en eindelijkhadden we de naam! maar er waren er nog wel 4 voor ons die moesten bevallen allemaal in de maand january. als er nog een fynn had geheten ja jammer dan maar dit was de naar die wij super vonden. ik had het hun wel gezegd als het zo was geweest maar ik had het niet veranderd
Ook wij hebben zoiets meegemaakt. Een vriendin van mij heeft haar zoontje precies hetzelfde genoemd als die van ons. Hier was ik in het begin best wel boos om... Want zij had die naam pas gekozen nadat ze die van ons had gehoord. Nu denk ik : ze moet het wel een hele mooie naam hebben gevonden anders zou je dat echt niet zomaar doen Andersom zou ik het nooit hebben gedaan, want wij hadden voor onze man als hij een meisje zou zijn de naam Destiny gekozen en toen een jaar nadat Silvio was geboren heeft een kennis van ons haar dochtertje zo genoemd en wij doen dit nu niet meer als we een meisje zouden krijgen. Maar voor iedereen is het anders natuurlijk
ik zou je kindje gewoon die naam geven die jullie al bedacht hadden maar het wel tegen je vriendin zeggen, bij ons hebben ze allemaal de zelfde namen dus ik vin het ook niet zo raar hier worden de kinderen vernoemd naar de opa's en oma's/opoe's dus ja, somigen veranderen de namen wel een beetje meestal van de meisjes, de opa's worden meestal gewoon zo genoemd als hoe ze ook heten... dus heel veel dezelfde namen hier haha me man heet naar zijn opa en naast me man nog 5 neefies en 1 oom die dezelfde naam hebben, zo ook met mijn zoontje mijn man's ze zus heeft dan een dochtertje en die is vernoemnd naar me schoonmoeder en ons zoontje naar me schoonvader maar mocht mijn man ze broertje ooit een kindje krijgen zal het hetzelfde heten als die van ons of als die van ze zus.
En is het al gelukt met praten? Hoop dat ze het goed oppikt. Zelf hebben wij al twee namen vaststaan, en er zijn meerdere kindertjes op komst, en ja helaas...deze twee namen waren wij gek op, waren zo'n beetje de enige waarin we overeen kwamen dus die blijven het ook, alhoewel de meidennaam wellicht aan te passen is als er iemand dichtbij heel toevallig de zelfde naam geeft....hm...de jongensnaam ook... Maar eigenlijk willen we gewoon deze namen Ik zou mijn namen, zeker als er een verschil in schrijven zit, dus niet zomaar opgeven.
Kan me voorstellen dat je ermee in je maag zit...maar misschien is de naam wel te 'veranderen' door de uitspraak aan te passen? Iig met je vriendin eerlijk praten en je probleem voorleggen. Het is al met al geen wereldprobleem maar je moet daarin open en eerlijk zijn, dat geeft duidelijkheid. MIsschien komen jullie samen tot een oplossing! En wie weet vindt ze het eigenlijk helemaal geen probleem (meer)! Misschien is de naam langer/korter te maken als 'andere versie' en kan je je kindje toch noemen zoals je wil (bv Isabelle wordt Isa of andersom!) of je doet er nog een naam bij bv Marie-Anne (Of andersom) maar houdt je voor 't gemak de eerste naam aan! Als dit mogelijk is met de naam die jullie hebben uitgekozen... Kijk ook eens naar de naam in een boek of op een site met betekenissen. Vaak geven ze de oorsprong van de naam aan (in het geval van Isabelle (een naam waar wij in geval van meisje aan zitten te denken haha!) is de wortel Elisabeth (dit vind ik overigens niet passend maar is een optie) ) je hebt dan toch een andere naam maar wel de betekenis die bij het kindje past! Zo ook bv Stella en Sterre... Hoop dat jullie er uitkomen op de een of andere manier! Succes!
In mijn omgeving waren er ook 5 tegelijk uitgerekend. Nog voor we wisten wat het werd hadden we een naam in ons hoofd voor een jongen en een meid. Een vriendin van mij hoorde die naam en heeft hem een soort van gepikt. Zo van als ik een knul krijg noem ik hem zo en een meid dan noem ik haar zo want het zijn erg mooie namen. Meteen natuurlijk andere namen bedacht. Uieindelijk kreeg zei een jongen en wij waren zwanger van een meid dus was het probleem opgelost. Wel was er nog een vriendin zwanger van een meid en mijn nichtje zou ook een meisje krijgen. We zijn daarom opzoek gegaan naar een naam die wel bij de nadere namen van de andere kindjes paste maar die je niet hoord. Zo wist ik zeker dat niemand hem zou kiezen. Ik zou persoonlijk toch opzoek gaan naar een andere naam. Buiten dat het gewoon niet leuk is, is het ook nog eens heel onprakties als je het het zelfde uitspreekt. Ikzelf zou het echt niet leuk vinden als een vriendin van mij haar kindje zo noemt als die van ons.
ik ken zelfs 2 zussen die hun zoontje beiden Damien hebben genoemt. alleen konden zij het niet weten want hun zoontjes werden op dezelfde dag geboren was wel apart
ik had bij me eerste zwangerschap ook zo dubio. ook een vriendin die tegelijk zwanger was en ook een zoontje kreeg. ze beviel een paar weken eerder met de naam die wij ons zoontje hadden willen geven. toch maar een andere naam gekozen en daar heb ik geen moment spijt van ,.
Mijn beste vriendinnetje en ik zijn samen zwanger Zij is 2 weekjes verder als ik. We hebben er echter van tevoren al een paar keer over gehad en zij heeft 3 namen genoemd die zij al in haar hoofd heeft. Ik zorg gewoon dat ik die mijdt. Verder heb ik nog geen idee qua naam, maar tegen de tijd dat ik "de" namen weet laat ik het haar gewoon weten, zodat we niet in de knoop komen. lastig hoor.. ik weet niet wat ik in jou situatie zou doen