Kun je een baby direct na de geboorte s'nachts al op zijn eigen kamertje laten slapen? Vaak hoor en ik lees ik dat het verstandiger is de baby de eerste 6 maanden bij je op de slaapkamer te leggen. Alhoewel sommigen dit weerleggen. Het probleem is dat wij 2 hele lieve poezebeesten hebben die in onze slaapkamer slapen. En zouden ze dit niet meer mogen dan zullen ze waarschijnlijk aan de slaapkamerdeur gaan krabben en onze nachtrust verstoren. Bovendien vind ik het zielig, omdat het voor hen toch al een tijd van aanpassen wordt. Graag zouden we de deur van de babykamer dus dichthouden (uiteraard met goede ventilatie, en eventueel zou het bovenlicht er nog uitkunnen). Het babykamertje ligt trouwens tegenover onze slaapkamer (dus dichtbij), en we hebben een babyfoon... Wat is jullie mening?
Das geen probleem hoor. Als jullie dat willen. je bent niets verplicht om de kleine bij je op de kamer te houden. De meesten doen het omdat het makkelijk is de eerste weken/maanden ivm voeden 's nachts en dat je er snel bij bent. Maar niets moet, alles mag!
Ik ben er zelf een groot voorstander van om je baby de eerste periode bij de ouders op de kamer te laten slapen. Jij en je kindje zijn 9 maanden samen geweest en nu leg je hem/haar ineens in zijn uppie in een 'koud' kamertje? Al is dat kamertje vlak naast je eigen slaapkamer, de afstand tussen moeder en kind is dan ineens wel erg groot! Bovendien is het voor je kindje beter omdat hij/zij gewend is om jullie stemmen steeds te horen en de geluiden van het huis en in zo'n kamertje is het toch ineens erg stil. Een baby maakt smakgeluidjes wanneer het honger heeft. Dit hoor je echt niet wanneer het niet naast je ligt. Onze dochter heeft de eerste 4 maanden op onze slaapkamer geslapen en ik heb hier echt van genoten! Uren hebben we vanuit ons eigen bed liggen kijken hoe vredig ze in haar wiegje lag te slapen. Het voelde erg natuurlijk om zo dicht bij elkaar aan de nieuwe situatie te wennen. Ook met de (borst)voedingen is het ideaal, in het begin komt een baby echt iedere 2-3 uur en dan ben je blij als je 's nachts niet steeds naar het andere kamertje hoeft te lopen . Wij hebben ook twee schatten van katten en helaas was de slaapkamer tijdelijk verboden terrein. Ik vind het belangrijker om mijn kindje dicht bij me te hebben en ja, als ik moet kiezen tussen mijn katten en mijn kind dan kies ik toch echt voor mijn kind!
Wij hebben onze dochter een week bij ons op de kamer gehad en daarna is ze linea recta naar d'r eigen kamer gegaan. We werden namelijk gillend gek van alle geluiden die ze maakte. Bleek dus dat zij gewoon lekker lag te slapen en wij vervolgens de hele nacht wakker lagen. Is ook niet de bedoeling, dus daarom lekker naar d'r eigen kamer. Haar deur dicht, onze deur op een kiertje. We hebben nog geen babyfoon nodig gehad.
hallo ten eerste die katten uit de slaapkamer als die katten bij de baby kunnen komen is levensgevaarlijk. katten gaan op de baby liggen omdat dat voor hun een lekker warm plekje is,ik heb ook katten en ik moet zeggen ze haren erg uit, en dat haar dwarreld als het ware rond niet goed voor je baby. de eerste week je baby op de kamer kan je verwend ze daar echt niet mee maar 6 mnd tja ik zou het persoonlijk niet doen. je hebt je eigen rust ook nodig. ik schrok van jouw bericht vandaar deze reactie. groetjes andrea
Demi is vanaf de eerste nacht op haar eigen kamer gegaan. Eventuele smakgeluiden die zijn maakt, nou daar wordt ik echt niet wakker van als ze langs me ligt. Persoonlijk vind ik dat een baby gewend raakt aan slapen met de geluiden van mama en papa rond hem of haar heen. Dat kan problemen geven als je hem of haar later op de eigen kamer legt. Dan horen ze die geluiden niet meer. Veel mensen zullen dit misschien niet met me eens zijn, maar goed ieder zijn eigen mening. Ik zou de kleine gewoon lekker op zijn of haar eigen kamer leggen. En kijk uit met dat bovenlicht eruit halen. Je zult je verbazen over hoe hoog katten kunnen springen als ze echt graag willen! Span er dan gaas of iets dergelijks.
bij ons heeft Nikki het eerste half jaar bij ons geslapen met de deur open.. De katten hebben geen enkele keer aanstalten gemaakt om in haar bedje cq wiegje te springen, ik denk dus dat je voor jezelf moet beslissen wat voor jou het fijnste voelt. NB: onze poezen springen als ze perse willen de deuren open dus deur dicht van de babykamer was geen onoverkomenlijke barriere geweest
ik heb ook zulke lenige rakkers.. de klink omhoog (zodat ie dus naar boven wijst) er in zetten helpt hier goed tegen
Ook hier kan ik niet meer slapen met een baby op onze kamer. Ik hoor echt elk zuchtje en steuntje en kreuntje. Dus na een nacht heb ik het bij beide dames opgegeven. Hier hoor ik alles gewoon door de muur heen, dus geen babyfoon nodig en ook geen babyfoon boven nodig (wel als ik beneden ben, dan hoor ik namelijk helemaal niets) En ik wil de katten niet meer bij ons op de kamer, ook weer omdat ik zo slecht slaap dan, maar ook omdat er wel eens per ongeluk een vlo mee komt die vervolgens in mijn bed beland... nee dank je! (en de eerste fles geef ik op ons bed, net als een eventueel noodzakelijke nachtvoeding)
Als de kleine hier geboren is, dan gaat ie ook meteen naar z'n eigen kamer. Mijn dochter sliep bij ons op de slaapkamer de eerste weken en ik werd er gek van, ik hoorde dus ook idd ALLES..elk zuchtje, elk kreuntje, ik werd overal wakker van en hysterisch haha... Dus deze gaat meteen naar z'n eigen kamer
nou ik heb fleur de eerste drie maanden lekker bij me gehouden, zo'n kleintje vind het fijn om bij je te zijn zo vlak na de geboorte, en ik vond het ook fijn. wij hebben ook een kat en die is nu toch echt naar de tweede plaats verdrongen, ik vind mijn kind toch echt belangrijker als mijn kat en zou die katten van jou gewoon in een kamer opsluiten 'snachts. Begrijp me goed onze kat is een hartstikke lief beest en we willen haar voor geen goud missen maar je moet wel reeel blijven vind ik en twee katten en een baby op één kamer zou ik niet doen. groetjes!
Hier hetzelfde de eerste weken heeft ze bij ons gelegen maar na een week of 6 werd ik helemaal gek van alle kreuntjes en zo. Toen kwam ze ook niet meer voor een voeding 's nachts dus dat was makkelijk. Laatst weer een weekendje in een hotel geslapen waar Inge dus ook bij ons op de kamer sliep en weer werden we wakker van elk geluidje en zij sliep lekker door. Dus ook hier gewoon lekker op haar eigen kamertje met de deur dicht zodat de poes niet stiekem bij haar in bed kan kruipen en onze deur op een kier.
ook algeef ik borstvoeding de kleine gaat toch echt direct na de babykamer ik wil ook niet om elke ding wakker worden en wil niet dat me vriend wakker word door alle geluidjes die de kleine kan gaan maken die heeft zijn nachtrust hard nodig voor zijn werk dus nee gelijk op de baby kamer ik heb ook 2 katten en die maken ook deuren open gewoon de deurklink omhoog zetten en ze krijgen de deur niet open
Eva heeft de eerste 6 maanden bij ons op de kamer geslapen, ik had helemaal geen last van haar geluidjes. Ik ging juist slechter slapen toen ze op haar eigen kamer lag , maar dat moest, anders had ze nog wel bij ons gelegen. Persoonlijk zou ik de katten uit de slaapkamer houden en je kindje bij jullie leggen. Maar als je dat niet wil je kindje meteen naar de eigen slaapkamer.
Ik zeg altijd dat ik het kindje gelijk op de eigen kamer wil. Vooral ook omdat je hoort hoe het kan gaan met kinderen die niet meer in hun eigen kamer/bed willen slapen. Mijn vriendin zei dit ook altijd, die is ondertussen bevallen en gaf aan het toch fijner te vinden de kleine eerst bij haar te houden ik denk dat het ook afhangt van je gevoel nu. Je moet doen waar je je prettig bij voelt op dat moment. Dat kun je denk ik nog niet inschatten als de kleine er nog niet is. Ik denk dat je op het moment zelf nog wel kunt beslissen of je de katten dan dus er niet inlaat en ze eventueel in een andere kamer zet zodat ze ook niet bij jullie kunnen krabbelen op de deur.
Bij ons is het de bedoeling dat de kleine gelijk op zijn/haar eigen kamertje gaat slapen. Wellicht overdag wel eens in de box beneden, maar 's nacht lekker in zijn eigen bedje. Het zal zowiezo wennen zijn voor de kleine na de geboorte of ze nu in hun eigen kamer gaan slapen of op de slaapkamer van papa en mama.
Ja hebben wij wel gedaan..Ik zou helemaal gek worden als ze bij ons op de kamer had geslapen...Elk zuchtje kreuntje zou me dan zorgen baten... We hebben in de zomervakantie voor het eerst bij elkaar op de kamer geslapen in een chaletje, met als gevolg dat ik een week lang echt geen oog heb dicht gedaan...de laatste 2 nachten heb ik op de bank gebivakkeerd... Mijn ene een eventuele 2e gaat hij/zij ook meteen in haar eigen ledikantje kamertje slapen!
Bij ons zou de baby meteen op z'n eigen kamer, maar nu het dichterbij komt gaan we dit weekend toch het ledikantje naar onze kamer verhuizen, in ieder geval voor de eerste nachten, en daarna zien we wel. Ik heb op dit moment geen huisdieren maar toen ik een kat had kwam die echt niet op mijn slaapkamer, overal waar ze kwam zaten haren, dus dan bij een baby op de kamer al helemaal niet!