Volg echt je gevoel! Ik moest er echt niet aan denken om Maud bij ons op de kamer te hebben. Zo gek worden van alle geluiden. Ik ken mezelf. En dat hebben we ook zo gedaan. Kraamzorg had al snel door, dat dit voor ons geen discussie was. Het is ons erg goed bevallen. Toen ik nog bv gaf, pakte mijn man haar uit bed en verschoonde haar en ik voedde en legde haar terug. Later met fv, ging ik in een lekkere stoel zitten op haar kamer. Ook even een heerlijk moment voor ons 2-en........... Met huisdieren moet je oppassen. En ik snap heel goed dat je ervoor kiest om hun leven niet al te drastisch te wijzigen.
Ik zie dat de meningen erover verschilt zijn, Mijn kraamzorg die van de week op bezoek kwam om het een en ander uit te leggen vertelde mij dat de baby als die net geboren is de eerste 24 uur naast ons in een wiegje moet liggen! Dit vanwege borstvoeding en als je een pasgeboren baby op ze eigen kamer legt kun je minder goed horen wanneer ze willen drinken en zullen ze vanzelf weer gaan slapen en dan hebben ze toch een maaltijd gemist. En ik zal het nog gaan ervaren maar hoe ik er nu over denk wil ik me kleintje echt niet gelijk op ze eigen kamer hebben, lekker knuffelen met papa en mama is toch veel fijner! En je kunt ze volgens mij als ze zo klein zijn echt niet te veel verwennen hoor, en mocht dat wel zo zijn dat ze later lastiger slapen op hun eigen kamer is het toch ook niet zo'n ramp? Je wilt toch zelf een kindje, dan weetje ook dat niet alles van een leie dakje zal gaan. Of wil je een robbot kind? Ik vind het belachelijk dat sommige mensen al verwachten van baby's dat ze al doorslapen de hele nacht enz enz.. en maar bang zijn dat het te veel verwend word. Geniet gewoon van je kleintje en geef het zoveel aandacht als je wilt! Veel liefde geven vind ik belangrijker, dan dat me kind snachts stil door zou slapen. Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten begrijp me niet verkeerd. Groetjessss
Hier komt kind de eerste maanden (tot zeker mei 2010) bij ons op de kamer omdat we maar 1 slaapkamer hebben. Als ie ietsje ouder is, zullen we wel wat met een scheidingswand fabriceren.
Onze kraamzorg moest dit ook vertellen hoor, maar het gaat er ook om of ouders zich er goed bij voelen. Ik ben met je eens dat mensen kunnen doordraven in het "geen last willen hebben" Maar daar vind ik dit niet onder vallen. Ik weet niet hoe jij je voelt als je niet slaapt, nou ik weet zeker dat Maud geen leuke moeder had gehad als ik niet kon slapen. Nu hebben we een heerlijke tijd gehad met elkaar en echt genoten. Juist omdat ik me goed voelde! Het is in het begin echt zoeken naar wat voor het gezin werkt en ik denk dat je de keus moet maken op gevoel en goede voorlichting. Niet omdat het nu ineens moet. Elke generatie heeft volgens mij weer nieuwe opvoedingsmethoden.......Dus als dit tegen je eigen gevoel in gaat, zou ik het niet doen. TS succes met het maken van een keuze die bij jullie past!
Mijn meisje slaapt tot haar nachtvoeding op haar eigen kamer, na de voeding slaapt ze heel slecht (speentje eruit, en krampjes). Als we 2 keer heen en weer zijn gegaan voor de speen, nemen we haar maar mee en komt ze bij ons op de kamer te liggen..
Wij leggen haar altijd op haar eigen kamertje, al vanaf de tweede nacht. Lukt het niet meer met slapen, komt ze bij ons op de kamer in het wiegje liggen. Is voor ons een prima oplossing. Succes ermee.
Wij hebben Giulia bij ons op de kamer, en onze 5 katten ook....ben je nu in shock , en het gaat prima hoor En dat haar....ach ze heeft er geen last van hoor
Mijn advies; lekker in d'r eigen kamertje laten slapen! Hebben wij vanaf dag 1 gedaan en zodra ze 'n kick gaf stonden we naast d'r bed.. We hebben ook 'n paar keer in 't huis van m'n schoonouders gelogeerd waar we dan 'n ledikantje naast ons bed hadden staan, maar Demi werd wakker als wij in bed stapten en wij werden wakker van elke beweging van haar.. Dus voor ieders nachtrust was 't beter om alleen te slapen, zo krijgt ze ook de rust die ze nodig heeft.. Nu moet ik er wel bijzeggen dat Demi een heel erg alert meisje is wat alles maar dan ook alles hoort, ziet en in zich opneemt. Dus wanneer ze ons zou horen 's nachts wordt ze er alleen maar onrustig van.. En andere kindjes vinden die geluiden misschien juist weer fijn.. Dus wat er al meer is geadviseerd; volg je gevoel en kijk naar jullie kindje..
Pff ik vind het wel lastig hoor.... Wij hebben een kitten, en die slaapt elke nacht op of naast mij in bed (op de dekens). Ze is ontzettend afhankelijk van mij, en ik eerlijk gezegd ook van haar. Ik kan heel moeilijk slapen als ze eventjes niet naast me ligt. Ik wil de kleine ook heel graag in een wiegje bij ons op de kamer hebben. Het voelt voor mij heel onnatuurlijk om haar 'ergens anders' neer te leggen. Bovendien is het nog niet eens zeker of we in ons volgende huisje een aparte kamer voor haar hebben. Ik hoop maar dat onze kat de kleine niet zo interessant vind, want ik moet er niet aan denken om de kat niet bij me te hebben elke nacht! En tuurlijk, mijn kind is belangrijker dan mijn kat. Maar mijn kat is ook héél belangrijk.
Kun je je kindje ook aan 2 bedjes laten wennen? Dus 's nachts bij ons op de slaapkamer en overdag in het eigen kamertje? Mijn man werkt in de vijf-ploegendienst, dus ik heb de slaapkamer niet altijd tot mijn beschikking. Wij slapen ook altijd met het raam open. Moet dat dicht als de kleine bij ons slaapt?
Ik heb mijn dochtertje zelfs in 3 bedjes laten slapen. Kon in het begin niet altijd de trap op dus legde haar dan in de kinderwagen naast de bank - waatr ik dan gelijk ook een dutje deed.
tja ieder weer zijn mening maar ten eertse vind ik beesten in bed niet fris. heb geen kat maar wel een konijn en die slaapt gewoon in zijn eigen hok. en dan krijg je vast de reactie van een konijn is geen kat. nee klopt maar verschil zie ik verder niet. ze haren allemaal en lopen door hun eigen poep/ kattenbak. in huis allemaal geen probleem. stofzuiger en dweil en klaar maar in bed. gatver! hier gaat ons kleintje starks ook gewoon in zijn/ haar eigen kamertje. en dat van ze is 9 maanden bij mij geweest en dan ineens zo alleen? je hebt er toch heel de dag verder bij je? en ze zullen er toch een keer aan moeten wennen.? wij hebben onze nachtrust ook nodig om overdag weer gezellige en goede ouders te zijn en maakt mij niet uit hoor dat ik twee stappen verder moet lopen s'nachts om de baby te voeden.
@ Arja En dat ging trouwens prima; overdag in de kinderwagen of in haar ledikantje in eigen kamertje en s' avonds in het wiegje aan ons bed. Deed raam op een kiertje want ik vind het anders zo'n benauwd idee alles dicht. En als het nou koud is dan lucht ik de slaapkamer overdag heel goed en 's avonds alleen de roosters open.
In bed vind ik ook niet zo fris, maar op de dekens vind ik prima kunnen. Die van ons slaapt op een sprei die op de dekens ligt.
hoi charly, onze dochter heeft ongeveer een week bij ons op de kamer geslapen en daarna in haar eigen kamer. toen merkten we dat ze ook in haar slaapt huilt/ geluid maakt. toen we eerst de gang over moesten steken was het geluid soms al afgelopen voordat we bij haar waren. en de kat, die moest de eerste weken toch niet veel van mij hebben. volgens de kraamhulp omdat ik na de bevalling anders rook. en nu slaapt ie weer heerlijk aan ons voeteneind. voor ons was de kat ook één van de redenen om haar op haar eigen kamertje te laten slapen. aandacht voor en knuffelen met mijn kleine meid doe ik overdag of 's nachts als ze wakker is volop. en als we slapen dan slapen we toch. ik vind het belangrijker om haar niet te laten huilen in haar bed. ik verbaas me een beetje over de afkeurende reacties over de manier waarop anderen met hun kinderen en katten omgaan. gewoon doen waar jullie je goed bij voelen, charly. en misschien weet je dat pas als de kleine er is. veel plezier met je kleintje straks!
Heej Charly, Wij hebben Quinten ongeveer 8 a 9 weken bij ons op de slaapkamer gehad, hij slaapt nu sinds ongeveer 1 1/2 week op zijn eigen kamer. De eerste weken vond ik het erg fijn om hem naast ons te hebben, ik moest er erg aan wennen als hij even niet in mijn buurt was. Na ongeveer 7 weken hebben we hem overdag voor dutjes op zijn kamertje gelegd en daar sliep hij ook prima. Manlief heeft toen geprobeerd om hem na de laatste voeding op zijn eigen kamertje te leggen en ook dat ging goed. Nu moet ik wel zeggen dat hij al doorslaapt dus ik hoef er 's nachts niet uit. Wij hebben overigens 3 katten, maar deze mochten sowieso al niet op de slaapkamer dus die hebben nergens aan moeten wennen.
Toen mijn zoontje net geboren was, wilde hij niet in zijn eigen bed slapen. Maar ik werd helemaal gek van die wieg naast mijn bed, want ik werd wakker iedere keer als hij adem haalde. (hij ademde soms wat onregelmatig en snurkte zachtjes vanaf dag 1) We hadden alleen een ledikantje en de bak van de kinderwagen, hij sliep dus de hele nacht in de kinderwagen naast ons bed. Na een week of 6 hebben we hem met bak en al in het ledikantje gezet, en toen sliep meneer als een roos. Hij vond het bed gewoon te groot en te open. Vanaf dat moment sliep hij in zijn eigen kamer, en sliep hij 's nachts door. heerlijk was dat. Oh, hij is nu 7-en-een-half hihi