Hallo mama's, Ik heb een zoontje van 4,5 maanden oud, hij is erg lang en ook flink voor zijn leeftijd. En nu zit ik dus met een probleempje... Hij past niet meer in de reiswieg! Maar hij kan ook niet zitten in een buggy omdat hij dus nog niet zelf kan zitten! Ik moet dus zo een goede buggy/kinderwagen hebben die in standen kan denk ik. Ik dacht eigenlijk gelijk aan een quinny buzz... Ik wou er een van marktplaats kopen, maar toen ben ik effe gaan googlen over de buzz en kwam heel wat te weten. Ze zeggen dat de zitting van het oude model nogal klein is. Ik weet wel dat dit zo was bij model 2005 en 2006, maar is het ook zo bij 2007? Wie raad mij deze wagen aan en wie niet? En wat zouden jullie dan wel aanraden? Heeft er iemand hetzelfde probleem als mij? En ook de maxicosi is hij bijna uitgegroeid, zijn hoofdje zit net bij het randje! Nog een centimeter of anderhalf en dan mag hij daar ook niet meer in! Wat kan ik hieraan doen dan? Ik hoop op veel reacties...
Ik herken je probleem alleen je hebt dus niet een multifunctionele kinderwagen met een zitje erbij? Kan je je kind dan straks niet in dat zitje doen, de meeste kan je helemaal plat doen. Als je dat niet hebt en echt een buggy moet kopen zou ik wel een goede nemen die niet te veel stoot. Je hebt ze al voor baby's vanaf het alle begin die helemaal plat kunnen. Quinny Buzz daar heb ik geen verstand van eerlijk gezegd. Succes!
ik ken het probleem. ik heb yuri nu een maand in de ombouw zitten van me combi wagen en bij de oppas zit hij nu in een twin buggy. als je een wagen of buggy kan vinden die plat kan dat kan dat makelijk. en de meeste kleintjes vinden het nog leuker ook omdat ze net even meer zien. en voor je autostoel probleem. ergens heb ik een auto stoel gezien die van 0 tot 4 jaar is en daar zit een slaapstand op mischien is dat wat. zo als de Maxi-Cosi Tobi. je zou altijd even naar een baby winkel kunnen gaan en kijken of het wat is. ik heb ook nog wel een link voor je van baby dump waar ik hem heb gezien. http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&merk=119&groep_id=39 er zijn ook goed koperen stoelen met slaap stand moet je zelf maar even snuffelen op de web site.
Ik heb de Buzz 2008 en daar zitten twee buggyzitjes bij. De kleine van de Buzz 2007 zeg maar en de grote van de Buzzen van voor 2007. Als je alleen het zitje van 2007 hebt kan je kindje daar wel al heel snel in omdat hij klein is en compact om het kindje sluit, je krijgt dan niet dat hangen wat je weleens bij andere wagens ziet. Daarintegen lijkt hij mij inderdaad wat klein voor als je kindje wat groter is, vandaar dat quinny dus ook vanaf de 2008 modellen twee zitje levert. Verder een prima wagen, alle mankementen die je weleens leest bij de modellen van voor 2008 zijn bij dit model niet meer. Succes met je keuze!
De maxicosi mag in ieder geval tot de oortjes op de rand zitten. Dus dat kan nog iets langer. Als je echt iets anders moet qua autostoel, moet je even rondzoeken naar autostoeltjes die je achterstevoren kunt plaatsten. Het zijn er niet zoveel in de laagste gewichtsklasse, maar nog wel veel verstandiger omdat het nekje beter wordt beschermd. Wil je misschien de maten van je kleine neertikken, want C was ook flink, maar heeft toch tot 9 maanden in de maxi cosi gezeten, en tot 6 maanden in de reiswieg. Al was dat beide wel klem.
Ik dacht dat zijn hoofdje niet over de rand mocht komen Als het tot zijn oortjes mag dan hebben nog wel effe de tijd...
over je wandelwagen-probleem: wij hebben een quinny speedi gekocht, waarvan het buggy-deel helemaal plat kan. het schijnt voor een baby wel wat breed te zijn, maar daar kun je voor ik meen 2 of 3 tientjes een verkleiner voor kopen. we hebben er zelf nog geen ervaring mee (ben nog wel even zwanger eerst ), maar het leek ons de ideale wagen. wij hebben ;m overigens via marktplaats gekocht; scheelde meer dan de helft vd nieuwprijs. en de wagen ziet er pico-bello uit!
kan je als je van je kinderwagen een wandelwagen maakt dan de zittting niet plat worden gelegt. ik heb de x-adventure en met 1 klik heb ik de achterkant los en kan ik hem helemaal plat leggen. maxi cosi , is idd zo dat het hoofd niet over de rand mag komen of dat je kindje 9 kg is. Esmee was 5 maanden toen ze in de gewone wandelwagen zat en met 6 maanden in een gewone auto stoel omdat ze zich om hoog wurmde om te kunnen gaan zitten (ik heb een auto stoel die kan kantelen dus ze lag half)
Kayra, dat is inderdaad een flinke Dat was C ergens tegen de 6 maanden, en hij klem zat in de reiswieg. Maar de cosi ging nog prima tot 9 maanden, daarna was hij vooral te breed. (stomme vraag, maar je hebt de verkleiner er wel uit he?) Die grens van de oren, is omdat het achterhoofd dan nog volledige steun krijgt van de MC. Eigenlijk is dat de grens, als het achterhoofd niet 100% meer op de MC leunt, is het tijd voor wat nieuws..
Heb je geen kinderwagen waarvan de buggy plat kan ? De buzz heeft idd veel negatieve reacties op kieskeurig. Wij zijn daarom voor de bugaboo gegaan. Super wagen en de wagenbak is ook lekker groot.
Ik heb een tweedehands Buzz uit 2006 en ik heb echt geen negatieve ervaringen ermee moet ik zeggen. Ik vind het een héérlijke wagen! Mijn zoontje zit sinds 5,5 mnd in de wadelwageninzet en hij kan lekker achterover gekiept. Dus dat hij lekker ligt. Ik ben er meer dan tevreden mee!