Baby vast laten houden

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Caithxxx, 1 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Niet alleen de weerstand maar ook overprikkeling.

    En als jij fijner vindt dat bezoek mondkapje draagt en handhygiëne toepast. Zet je een fles en doos neer bij de deur.

    Mijn 5 jarige snapt zelfs hoe ze moet hoesten en niezen. En vaak handen wassen. Ik ben long / astma patiënt. Dus ook vatbaar.
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.233
    8.946
    113
    Wat fijn dat ze thuis is! Het is jullie kleine en jullie bepalen hoe jullie het willen.

    Zoon kwam met 34.5 en met klachten mocht je niet komen. Eenmaal thuis bleef hij bij mij liggen iedereen even op afstand.

    Wel een lastige periode maar als je het uitstelt heb je wel tijd voor jezelf en elkaar. Geniet van jullie dame
     
  3. Caithxxx

    Caithxxx Fanatiek lid

    27 mrt 2019
    2.227
    2.160
    113
    Vrouw
    Overprikkeling is idd waarom we überhaupt het gereduceerd hebben naar 1 bezoek (met 2 pers) max 3 a 4x per week. Ook omdat ik zelf heel snel overprikkeld ben, maar ik bij baby ook snel signalen zie van overprikkeling. Maar omdat we echt heel veel afspraken in het ziekenhuis hadden, nog minder.

    Op dit moment lijkt 90% vd mensen ziek te zijn of zieken in huisvte hebben, dus tis nog erg rustig (en dat vind ik helemaal niet erg:D).
     
    aicirtap, spruitje80 en lorreke vinden dit leuk.
  4. Caithxxx

    Caithxxx Fanatiek lid

    27 mrt 2019
    2.227
    2.160
    113
    Vrouw
    Hoelang heb je dit gedaan?

    Ja het scheelt dat er sowieso veel zieken zijn dus t merendeel is uitgesteld. 1e week na thuiskomst hadden we bijna dagelijks afspraken, afgelopen week maar 3 en even geen bezoek en ik merk dat ik nu eindelijk een beetje kan landen. Dus we houden t zoveel mogelijk verder af.
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.233
    8.946
    113
    Mijn moeder en schoonouders zijn geweest in het ziekenhuis maar niet vast gehouden.

    Mijn schoonbroer en schoonzus waren verkouden en bleven klachten houden en kwamen na ongeveer een week of 3/4 na geboorte.

    Mochten geen mensen komen met klachten in het ziekenhuis. De eerste week thuis ook even zelf tijd nodig.

    De eerste keer vasthouden schoonouders was na 3 weken en moeder en schoonbroer/ schoonzus is denk ik na 4 weken.

    Vriendin kwam later.

    Verder dan dit clubje en 1 vriendin hebben ze hem ook niet vast gehouden.

    Had geen behoefte om hem maar aan iedereen over te dragen. Aangezien hij met slangetje thuis kwam vroegen mensen het ook niet snel.

    Mijn familie woont op 1.5 uur rijden en die zijn niet geweest.
     

Deel Deze Pagina