Baby vast leggen in bed. Ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loes1980, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik leg mijn baby vast in bed

1. Ja

2. Nee

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Nu lees ik in verschillende topics over het vast leggen van je baby in bed. De ene zegt NEEEEEEEEE en de ander zweert erbij.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar de statistieken, hoeveel het wel doen of niet doen.

Ikzelf ben er voor. Ik heb linten aan de slaapzak van onze dochter gemaakt. Zo kan ze wel bewegen, voor zover de slaapzak dat toelaat, maar ze kan niet draaien of rollen. Dus niet met haar hoofdje onder de deken terecht komen, niet met haar armen of beentjes tussen de spijlen van het bed komen, niet op haar buik rollen terwijl ze nog niet terug kan, later niet eindeloos staan en dus moeilijk in slaap komen enz enz.
    Ik heb het vroeger bij mijn zoon ook gedaan en het ging perfect.
    Hij (en nu onze dochter) veilig en rustig met net genoeg bewegingsruimte die ze nodig hebben.

En jullie???

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik niet.. zou ook niet weten waarom. Laat het kind lekker liggen zoals het wil toch? Desnoods een slaapzak zodat het niet onder deken kan komen, een arm of been tussen de spijlen is ook niet dramatisch en hoor je vanzelf wel. Overigens hier 3 buikslapers.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben er niet voor vind het gevaarlijk en ik wil haar niet belemmeren in haar ontwikkeling.
    Hier ging ze pas met 9 maanden het hele bedje door en eigenlijk pas sinds dat het te warm is voor lakentje en dekentje.
    Daarvoor bleef ze keurig liggen.
    Doe je dit omdat ze al aan het rollen is of uit voorzorg?

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook een tegenstander. Ik zou ten eerste niet weten waarom. Zonder dekentje kan er niks levensgevaarlijks gebeuren als ze gaan rollen en draaien en met vastleggen neem je een groot risico. Er wordt niet voor niets voor gewaarschuwd.
    Buiten dat vind ik het ook niet nodig.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Nee doe het niet ook niet gedaan. Als je baby heel onrustig slaapt kan je ook inbakeren toch?

Alleen voor buikslapers zou ik het wel spannend vinden als ze niet zelf terug kunnen idd. Weet niet of vastmaken daar de oplossing voor is.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    vastleggen verhoogd de kans op wiegendood. Ze kunnen dan toch proberen te draaien, en dan verstrikt komen te zitten. Hartstikke gevaarlijk dus.

Persoonlijk zou ik zelf ook niet graag vastgebonden worden op mijn bed, daarnaast vind ik dat je een kindje niet moet beperken in zijn/haar bewegingsvrijheid.

7. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Nee nooit gedaan.
    Sowieso zou ik het heel eng vinden ze zullen maar op de buik willen draaien het lukt niet, liggen ze met de keel vast tegen de hals van de slaapzak.
    brr Nee ik moet er niet aan denken

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

jeetje dan zou ik het helemaal niet doen.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wel ja laten we ze OVeral vastbinden :D dan kan ze niets overkomen...pfff. Dat je daar écht over nadenkt en het nog doet ook. Raar hoor, je kind vastbinden in bed, waarom zou je dat doen? Hier slapen ze allemaal prima hoor, in vrijheid:)

10. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dat heb ik al verteld in mijn openingspost ;)

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Sorry maar zou ik jou is vastbinden in bed? Wie doet dat nou je kindje zit toch niet in een psychische inrichting?
    Levens gevaarlijk ook moet er zo een lintje los gaan dan hangen ze zich gewoon op.

Kan mé ook niet voorstellen dat ze lekker slapen zo. Als mijn dochter wakker word staat ze meteen te wiebelen in haar bedje. Dat zie ik liever dan een kindje wat eerst los gebonden moet worden pf moet niet gekker worden zeg

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Nee onze baby ligt niet vastgebonden. Ken mensen alleen vastgebonden in een psychiatrische inrichting eerlijk gezegd. Heb nog nooit gehoord dat iemand zn kind in bed vast heeft gebonden.

Ik begreep je overweging niet zo goed en weet eigenlijk even niet wat ik er op moet zeggen. Kind ligt vastgebonden in bed, zodat het niet kan gaan staan en dus even blijft jengelen voor het slapen gaan? Klinkt als gemakzucht. En als je bang bent dat ze met haar hoofd onder de deken komt: dikke slaapzak en geen deken.

Het is vast goed bedoeld, maar dit komt wel erg kindonvriendelijk over...

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onder de dekens komen is makkelijk op te lossen door ze weg te halen als ze gaan bewegen en een slaapzak te gaan gebruiken.

armen en benen tussen de spijlen, kwam hier ook weleens voor maar ze kreeg ze er altijd weer zelf uit.

Op de buik rollen en niet terug kunnen, tja dan moest ik haar paar keer terug gaan draaien.

Staan of zitten deed ze ook, ik liet haar gewoon doen, ze viel vanzelf in slaap. Soms zelfs zittend.

Wat is er nou erg aan bovenstaande dingen en waarom zou je dit beperken? is toch gewoon normale ontwikkeling?

Is vastleggen "makkelijker" voor jou ofzo?

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik lees dat iedereen tegen is, ben benieuwd of jullie dat nog zouden zijn geweest als jullie mijn oudste als baby hadden gehad.

Hij sliep ingebakerd heel goed, maar inbakeren moet je mee stoppen op een gegeven moment. Ondanks heel langzaam zorgvuldig afbouwen sliep hij zonder nog maar 2 uur per nacht en overdag niet. Wat een gezonde en houdbare situatie! :D

Toen zij we hem vast gaan leggen, en daarna sliep hij weer perfect. Ideaal. Bij mijn tweede is het niet nodig gelukkig.

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Marieke83, dan ben ik nog steeds geen voorstander. Maar dat klinkt toch al heel anders dan ik wil niet dat mn kind gaat staan, want dan wil het niet snel slapen...of iets in die trant.

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Mijn dochter heeft ook periodes gehad dat ze zo weinig sliep en slaapt nog steeds niet door ;) maar ik ga haar echt niet vastbinden in bed..

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Nou inderdaad!! Hier een hele duidelijk NEE!!

Wat nou als de linten losgaan en ze per ongeluk om haar nekje heenkomen waardoor ze stikt? Sorry hoor, maar dit lijkt mij echt gevaarlijk!

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

echt wat ziekelijk... dus de kindjes mogen niet lekker omrollen in bed, op de rug/buik slapen als ze dat willen, of op de zij als dat lekkerder ligt? alleen omdat je bang bent dat je misschien 4x even moet lopen om ze terug om te draaien als ze dit nog niet kunnen !! het kindje MOET in bed blijven liggen op de manier die mama wilt omdat het makkelijker voor dr is? kom op nou zeg.. ben je nou helemaal?

wat zou jij ervan vinden als wij jou eens vast gingen binden en je je zelf niet eens lekker kon omdraaien in je slaap !!

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kan echt niet begrijpen dat een moeder denkt dat vastbinden in bed prettiger is voor een kindje. Laat het kind toch lekker gaan liggen zoals ze zelf willen! En ja dan stoten ze weleens hun hoofd of liggen vast met een voetje maar daar krijgen ze echt helemaal niets van. Je kind zal met maar zijn nekje bij zo'n lintje komen en zichzelf ophangen, vreselijk, ik moet er echt niet aan denken.

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Mijn meisje word ook 4x op een nacht wakker, slaapt ook alleen als ik haar vasthou maar om haar dan maar vast te binden vind ik ziekelijk gestoord sorry hoor.
    Zelfs mijn hond heb ik niet vast gebonden dan zeker mijn kinderen ook niet. Moet ik er 4x uit nou dat zij zo ben ik moeder voor geworden dat ze WEL gaat slapen komt ook vanzelf wel of dat nou 1 maand duurt of een jaar

Deel Deze Pagina