Baby vast leggen in bed. Ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loes1980, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik leg mijn baby vast in bed

1. Ja

2. Nee

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het vastbinden van de slaapzak met linten lijkt me niet zo'n verantwoorde keuze. Je bedoeld het misschien goed, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik denk dat je je kindje beperkt in zijn/haar ontwikkeling. Wil je echt vastbinden om wat voor reden dan ook kan je kijken voor een hulpmiddel die getest is en veilig bevonden. Dan nog ben ik er geen voorstander van. Uiteindelijk komt het bij mij over dat je als ouder het meeste last hebt van het kunnen bewegen (en dus niet slapen) en dat lijkt me de verkeerde instelling.

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh ja en de spijlen in bed zijn zo gemaakt dat ze niet klem kunnen zitten. Kind vriendelijk noemen ze dat.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Er is geen hulpmiddel wat niet zonder toezicht gebruikt mag worden ;)

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Jemig, het is toch geen beest... beesten leg je vast:$

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Zo komt dat op mij dus ook over... Ik ben daar echt geen voorstander van, dit soort dingen.

6. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    lijkt me duidelijk dan toch...
    Dan kies je dus ook niet voor een zelfgemaakt iets.

ik doel overigens op de Snoozzz. Daarmee leg je je kindje wel degelijk vast aan het matras.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    de snoozz weet ik niet zeker maar in de gebruiksaanwezing van de safe t sleep staat/stond in ieder geval: "gebruiken onder toezicht"

8. fafa

fafa Niet meer actief

whahaha... dus dan moet je er de hele nacht naast gaan zitten? :D

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maar die is goedgekeurd door de fabrikant zelf denk ik ;)

Stichting Wiegedood raadt het gebruik ervan af.

Snoozzz - Producten veilig/onveilig deel2

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    inderdaad..

Mij is toen verteld dat dat erin staat om eventuele schadeclaims te voorkomen..

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Als je kindje rolt (in bed) dan haal je toch gewoon alle dekentjes eruit?? Hier bij beide jongens zodra ze van buik naar rug konden draaien de dekentjes uit bed gehaald en lekker warm in een slaapzak en extra pyamalaagje gelegd. Nooit problemen mee gehad en zij konden/kunnen gewoon lekker hun hele bedje door 'cruisen'. En handjes of voetjes tussen de spijlen is zo'n ramp ook niet toch?
    Dus ik snap het idee van vastleggen niet helemaal....

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om Aiden vast te moeten snoeren in zijn bed....Hij kan heerlijk zijn hele bed door en dat doet hij dus ook, onderwijl slapend op zijn buik.

Weet men wel dat een mens vaak draait in zijn slaap? Dat is heel natuurlijk.
    Ik vind een baby vastsnoeren zodat het de hele nacht in dezelfde houding moet slapen, niet natuurlijk. Ik probeer daar voor mezelf een voorstelling van te maken. Zie mijzelf al vastgesnoerd in bed liggen, zodat ik bijna geen kant op kan. Lijkt me vreselijk benauwend. Moet er echt niet aan denken, sorry.

Leer je hiermee niet aan je kindje dat het perse op de rug in slaap moet vallen en dat het geen andere houding aan mag nemen?

Aiden kan nu prima in elke houding in slaap vallen. Hoe zit dat met jouw kindjes? Hoe doe je dat als ze niet meer vastgesnoerd kunnen worden?

Wat als je kindjes moeten braken en ze kunnen zich nauwelijks bewegen/omdraaien? Is de kans door het vastleggen dan niet groter dat ze dan in hun braaksel kunnen stikken?
    (Ik vraag me dat dus gewoon af....)

13. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    alles is onder toezicht.. onder toezicht van wat? Puur om in te dekken.

Maar een zelfgemaakte slaapzak met linten eraan :( niet doen!

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vind het heel eng klinken hoor, zou het zelf nooit doen. Mijn dochter slaapt ook niet erg makkelijk, wat dus betekent dat ik lekker vaak naast haar bed zit. Ik heb geen kind om het vast te gaan binden in bed voor het gemak, veiligheid gaat hier echt voor.

15. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dat er zo heftig gereageerd wordt hier had ik kunnen verwachten.;)
    Maar op sommige reacties denk ik: nou nou, overdrijven is ook een vak.
    Dat je kind geen beest is, of dat ik gemakzuchtig ben, dat je kind niet in een psychiatrisch inrichting zit oid...... hoeft ook weer niet.
    Het is natuurlijk ieder moeder voor zich.
    Ik doe het uit veiligheid en rust voor onze kindje.
    Inbakeren is ook zo'n vorm van, maar daar wordt vaak niet zo moeilijk over gedaan.
    En dat er zelfs hulpmiddelen zijn op de markt zoals de saftysleep, geeft aan dat ouders vaker een hulpmiddel gebruiken om hun kindje veilig en comfortabel in bed te leggen. Schijnbaar bij ons op dorp wordt ook vaak gewerkt met slaapzakken en linten. Zo ongewoon is het niet.
    En het is niet zo dat je een kind VASTBINDT en al zijn/haar vrijheid ontneemt. Ze kunnen nog best bewegen in hun slaapzak. Ze kunnen enkel niet omrollen of in alle hoeken van hun bed liggen/draaien. Voor sommige kinderen kan dit prettiger zijn.

Maar dat is ieder voor zich. Als ik zie dat mijn kindjes wel prettig liggen en baat hebben erbij dan heb ik ook niet het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen.
    Dus is snap jullie oogpunt ook zeker, maar een beetje minder heftige reacties mogen ook wel.
    (ahoewel, als het om je kinderen gaat is het vaak wel een gevoelige onderwerp ook)
    Maar respect voor ieders aanpak en opvoeding.

16. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha ja dat kan goed ja. En wie controleert de keurmerken :(:p
    Ik zou ook niet voor de Snoozzz kiezen. Gewoon lekker laten liggen zoals hij/zij zelf wilt. Dan maar wakker.

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Maar wat is er dan precies veiliger aan het vastleggen van je baby tov het vrij laten slapen?

En ben je nooit bang dat er een lint losgaat en deze vast komt te zitten om d'r nekje?

18. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat iedereen je duidelijk probeert te maken dat het misschien juist niet zo'n veilige keuze is. Dus er wordt meer uit dat oogpunt gereageerd. De redenen dat je kindje dan sneller in slaap valt, niet omrolt of wakker wordt omdat het zich tegen een spijl heeft gedraaid..tja die komen echt niet goed aan.

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Is niks veiligs aan hoor eerder onveilig of levens gevaarlijk

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dat dacht ik dus ook bij jouw beginpost!

Je kind ligt in een ledikant welke veilig is voor een kind, waarom nog vast gaan maken?

Deel Deze Pagina